zitten en staan in bed: niet gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1976, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hallo,

Tijn heeft het zitten en staan ontdekt. Hartstikke leuk natuurlijk, behalve als hij moet slapen.

Ook al is hij zo moe, hij gaat elke keer weer zitten en staan in zijn bedje. Ik word er moedeloos van.
    Laten huilen is geen optie want hij blijft zitten of staan en raakt dan helemaal overstuur zodat ik weer een tijd nodig heb om hem tot bedaren te brengen.

Ik heb er ook al bij gezeten en hem elke keer weer neergelegd. Maar deze knul is een volhouder. Het wil steeds maar niet lukken en tot overmaat van ramp heb ik hem dan weer beneden zitten. Maar hij is echt super moe, wrijft in zn oogjes en jengelt de boel bij elkaar.
    Hij heeft het overdag én savonds. 's Avonds geeft hij zich na een half uurtje á uurtje wel gewonnen, maar overdag is het drama.

Gaat dit weer over? Is het een fase? Of ben ik hem nu aan het verwennen, omdat ik er op een gegeven moment aan toegeef en hem bij me neem?
    Ik moet erbij zeggen dat ik het zeker een uur probeer, maar hij geeft gewoon niet op..

Hebben meerdere mama's dit probleem? En zo ja, gaat het over? Is het een fase of ben ik Tijn nu aan het verwennen?

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb hier (nog) geen ervaring mee.
    maar als je tijn in een slaapzakje legt en die aan de onderkant van het matras vastlegt os er bijna geen mogelijkheid meer dat ie overeind komt :)

hij is je idd wel aan het uitproberen, kijken hoever ie kan gaan.
    maar ja, dat is normaal bij deze leegtijd ;)

succes meid

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    :D Dat ga ik eens proberen! Het is wel zo dat hij dan nog kan gaan zitten.. maar misschien geeft hij dan sneller op? Dank je wel runner voor die tip..
    Tja, hij probeert me uit, dat is een vervelend idee omdat ik dan onzeker word dat ik op een verkeerde manier bezig ben en dat hij dit gedrag blijft vertonen...

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    verkeerd kan je het nooit doen ;)
    iedereen doet het op z'n eigen manier...

5. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft dit ook af en toe precies hetzelfde!
    Ik leg haar slaapzakje ook vast en in het begin werkte dat nog wel, maar inmiddels is ze ook dan zo los. Ik haal haar toch niet uit bed in ieder geval en ga meestal eerst na 5 minuten terug, leg haar weer neer (ook al komt ze meteen weer overeind) en ga weer weg. Dan na 10 minuten weer, zelfde als hiervoor, dan na 15 min. enz. Maar ik denk dat het echt beter is om ze wel te laten liggen. Weet je wat het is? Omdat ze op een gegeven moment zo hebben liggen huilen zijn ze zoo moe (want dat waren ze tenslotte al toen ze naar bed gingen) dat ze echt wel gaan slapen. En Evi is nu een jaar, en heeft echt wel door wanneer ze de reactie krijgt die ze wil, dus dat moeten we niet hebben ;)

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    nee idd. het is denk ik niet slim om Tijn op te pakken.. Ik heb het vanmiddag weer drie kwartier geprobeerd en eigenlijk met de zelfde strategie als jij doet Daan. En zijn slaapzak wurmt hij ook onder het matras weg..niet helemaal maar wel zover dat hij weer kan staan in zn bedje :( Hij wordt zo overstuur... Toen hij eindelijk sliep was hij na een half uur weer wakker.. misschien heeft hij toch ergens last van, maar ja, als ik hem oppak is er niets aan de hand. Toen is hij in mijn armen in slaap gevallen en nu slaapt hij weer... Dat oppakken moet ik denk ik echt achterwege laten, daar heb je gelijk in Daan. (alleen het duurt zo lang voordat dit meneertje het opgeeft :rolleyes: )

Ik ga met deze strategie door en hopelijk heeft Tijn op een gegeven moment door dat het geen zin heeft om te gaan zitten of staan en gaat hij weer lekker slapen.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tijd voor een safe to sleep laken meiden? :)

hier heb ik Caitlin ook in gehad en ben er nog blij om

8. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Deb, wat is dat precies? Ik ben benieuwd!
    Hoe werkte dat bij Caitlin?

9. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Ook hier een drama het naar bed gaan! Ze gaat ook meteen staan.
    Ze gaat ook bijna altijd over haar toeren en soms valt ze zelfs om met haar hoofdje tegen het bedje wat dan natuurlijk gepaard gaat met nog harde huilbui.
    Ik heb advies gevraagd bij cb. Ze raden me aan het systeem wat Daan gebruikt te gebruiken (na 5 min terug dan na 10 min. enz..)
    en haar niet uit haar bedje te tillen hoe overstuur ze ook is. trootsten in haar bedje maar niet eruit. lastig is het wel! Het is een pittige tante!
    over evt vastleggen in bedje heb ik ook gevraagd maar daar kon zei zich helemaal niet in vinden zou zelfs gevaarlijk kunnen zijn.?
    Ben ook erg benieuwd naar de ervaring van Deb met het laken.

Succes Inkie

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat is een laken met een soort luier vorm achtige band , hierin leg je je kleintje in en sluit deze met klitteband

je kleintje voelt zich geborgen en kan niet meer gaan staan
    Caitlin vondt het heerlijk , ze sliep als een baby :)

11. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Deb,
    Een vraagje over het klittenband. Ik heb slippers voor in huis met klittenband en die krijgt ze nu al open.
    Denk je dat ze het klittenband van de safe t sleep open kunnen krijgen of hebben ze daar al aangedacht?

Bedankt!

Inkie

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    En waar haal je zoiets?
    Maar is het dan niet zo dat ze helemaal niet meer kunnen draaien, ook niet in hun slaap?
    Evi is inmiddels zover dat ze ook van slaaphouding verandert 's-nachts, dus misschien dat ze juist wakker wordt als ze niet kan gaan verliggen?

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Dat ziet er wel goed uit. Ik ga het overwegen als Tijn nog blijft spoken in zn bedje. Maar idd.. bij mij ook de vraag.. kunnen ze dan helemaal niet meer draaien? Tijn ligt elke keer anders als ik even ga kijken. Ik weet niet of dat dan weer zn slaap belemmerd als hij zo vast ligt..
    Maar tja.. dit is ook 10x niets natuurlijk, dat zitten en staan in bed..
    thanx voor de tip Deb!

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven heeft het ook gehad vanaf dat hij ging staan, hij kon nl niet zelf weer zitten.Hier heeft het 5 weken geduurd, en vaak wakker ook.Toen waren we het zat en hebben de HA ingeschakeld, op advies moesten we hem laten door huilen.
    Dit is echt niet leuk, maar helpt prima!
    De 1e nacht 1,5 uur gehuild
    2e nacht 3 kwartier
    3e nacht een half uur, en momenteel heeft hij het na 10 minuten gezien.
    Hij valt in slaap, meestal op z'n buik, en met z'n knietjes onder z'n buik.
    S'nachts is hij ook gewoon stil.
    Bij ons heeft dit het beste geholpen.
    Je moet hem vaak met hem oefenen hoe hij zelf weer kan gaan zitten, dit is ook erg goed.
    p.s De HA zei dat het gewoon uitproberen is, en misschien idd ook verlatingsangst, en angst op ineens in het diepe te gaan zitten.( staan en niet durfen zitten)

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz ging ook constant staan en ik legde haar steeds weer terug.
    Op den duur vond ze het zo een leuk spelletje dat ik haar maar liet staan.
    En ja dat ging gepaard met tranen, dat was 2 a 3 dagen toen begreep ze heel goed dat ze moest liggen.
    overigens ging ik wel altijd even stiekem kijken , en ik vond haar wel eens overdwars in bed ( wat ze nu nog doet ligt schijnbaar lekker :D)

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven ligt ook op de gekste manieren in bed, maar hij slaapt er lekker door dus laat ik hem maar.

Deel Deze Pagina