wanneer was jou kleine klaar voor een huisdier? Ik merk dat joey gek is op konijntjes cavia's maar is hij daar nog niet te jong voor?
Toen F 1,5 was hebben we 2 caafjes genomen, ook omdat wij t leuk vonden. Ze vond t heel leuk maar dat was t. Vasthouden ging niet want tijdens t knuffelen denk ik dat de caafjes t niet gered zouden hebben. Nu jaar later, voert ze de caafjes elke dag en aait ze ook maar meer niet. In dec hebben we 2 poesjes gehaald. Wel kittens zodat ze zouden wennen aan elkaar. Dat gaat heel goed, ze geeft ze eten. Knuffelt (af en toe wat te hard) en aait er op los. Spelen met de poesjes vind ze ook geweldig, dus die beestjes zijn leuk voor dr. De poesjes zoeken haar ook echt op. Ze zijn altijd waar mn dochter is
Euh Faye heeft inmiddels 3 vissen en 2 vogels. Als het aan mij lag had ze ook al een konijn maar papa is het hier niet mee eens haha. Visjes mag ze iedere dag eten geven, en de vogels ook om de dag.
Joey heeft een eigen visje en wij hebben zelf een aquarium van 180 liter met behoorlijk wat visjes maar dat vind hij niet boeiend. Maar de cavia van zn vriendje en het konijn van zn nichtje vind hij super:
Heb eens gelezen dat kleine dieren niet zo geschikt zijn voor kinderen. Omdat ze niet beseffen hoe kwetsbaar deze beestjes zijn. Grotere huisdieren lijken mij beter. Of je wacht tot ze wat ouder zijn.
ooh ja, ikke ook! Maar wat Nynke ook zegt, ik ben zo bang dat het beestje geen leven meer heeft met mijn overenthousiaste zoon...
daarom heeft F ook nooit alleen met de caaf kunnen knuffelen want dat zou ie niet overleeft hebben. Nu nog steeds kan dat niet, wel met de poesjes
Wij hadden een cavia die helaas is overleden een paar maanden geleden. Eva vond het geweldig om haar af en toe op schoot te hebben en te aaien, Eva is sowieso echt dol op dieren. De kooi stond hier op een kist, Eva kon de kooi wel open maken en de cavia goed zien, maar niet eruit pakken. En je moet je kindje ook niet alleen laten zo'n klein huisdier. Vanaf dat Eva een maand of 10 was gaf ze de cavia vaak wat witlof te eten (lag altijd naast de kooi) en met los leren lopen legden we de witlof op de tafel en dan liep ze van de tafel naar de kooi. Ze was altijd in de weer met de cavia eten te geven, vond ze helemaal leuk! Ik wil heel graag weer een cavia, ik vind het zelf leuk, maar het lijkt me ook weer zo leuk voor Eva. Misschien over een half jaartje weer ofzo...
onze dochters zijn gek op onze honden. We hebben ze dan niet voor de kids gekocht (hadden ze al). Maar onze oudste (2 jaar) geeft ze voer, knuffelt ze en zou het liefst elke keer mee gaan met uitlaten. Onze dochter van bijna een jaar heeft ook al een paar maandjes door dat ze niet mag knijpen maar aaien. Gaat erg goed samen. Maar er echt voor zorgen is toch anders....
Ik weet ook dat ik de verantwoording zal hebben voor een evt diertje want dat kan je gewoonweg niet aan een (jong) kind geven. Tuurlijk, als hij het beestje kan aaien, kan voeren en een blaadje witlof oid kan geven zou hij dat geweldig vinden maar uiteindelijk ben ik degene (of mijn man) die ervoor moeten zorgen.
Koop een boerboel voor hem, die kan hij in ieder geval niet plat knuffelen Nee maar even serieus; Nikita vind konijntjes, cavia's e.d. ook heel leuk, maar die komen er hier toch echt niet in (niet mijn schuld, mijn man wil het niet hebben). Heb al een hond en 2 katten, meer dan genoeg vind hij.
Hahaha Sam! Joey is als de dood voor Bertus en Sweety! Doe maar niet dus! Hier zegt manlief dat we er nog even mee moeten wachten, dus we wachten nog even LOL
Echt? Oh Nikita is echt stapelgek op Aitan! Niet normaal meer joh. Maar dan nog maar even wachten he, of je zorgt ervoor dat Joey het zelf gaat vragen aan papa hihi
Hij vraagt wel steeds of hij naar het konijntje mag hihi. Joey is een keer omver gelopen door Bertus en door het keffertje van mn schoonvader dus die is een beetje schuw. Maar dat komt wel weer goed hoor!