's avond huilen op bed. Hoe lang laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    We proberen onze zoon 's avonds te laten slapen, maar het is elke avond huilen en tot nu toe houdt hij het langer vol dan wij :(
    Na zijn laatste fles om 22 uur/22.30 uur is het geen probleem en slaapt hij tot 7.30/8.00. Overdag huilt hij een 10 minuten en slaapt dan 1,5 uur.
    Maar 's avonds kan hij het ruim een uur volhouden. We gaan dan wel elke 15 minuten even kijken en troosten en als hij stil is gaan we weer weg en dan begint het weer opnieuw.
    Iemand hetzelfde probleem en/of oplossing?

    Alvast bedankt!
     
  2. Niet meer actief

    Wat is jullie schema dan? mischien is ie dan nog niet moe of juist te moe? mischien helpt een badje van te voren?
     
  3. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Lucht in zijn buikje? Te vol? Misschien helpt het als je hem 10 minuutjes langer ophoudt? Nog even lekker knuffelen of kroelen?

    Succes hoor, het valt ook niet mee om zo'n kleintje een beetje door te hebben.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik deed isabella nooit gedwongen naar bedje in de avond. Als ze niet moe was ging ze gewoon niet eerder dan de laatste fles om 23.00 uur.

    Nu met 3 maanden wil ze zelf om 20.00 uur slapen en dan tot de volgende ochtend.

    Ze geven het zelf wel aan als ze eraan toe zijn.

    Huilen in bed is naar mijn idee dan ook niet nodig.

    Laat het hem zelf aangeven, waarom zou je hem naar bed willen hebben als hij dat nog niet wil?
     
  5. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Schema: ( dit zijn wel ongeveer tijden, er kan wat verschil van een half uur in zitten.)

    7.30/8.00 1e fles
    8.30 slapen tot 11 uur
    11.30/12.00 2e fles
    13.00/13.30 slapen tot 14.30
    15.00/15.30 3e fles
    16.00 wandelen/boodschappen/visite of slapen in bed tot 17.00 en dan om de dag in bad
    18.00/18.30 4e fles
    +/- 20.00 proberen te slapen
    22.00/22.30 laatste fles en dan direct slapen

    Overdag geen problemen met bed, maar alleen 's avonds. Als we ook boven gaan kijken stopt hij direct met huilen en begint te lachen en als we hem dan bij ons nemen valt hij als een blok in slaap.

    flientje: Leer je je kleine net een beetje kennen, moet je weer aan het werk :(
     
  6. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Haha, het is helemaal goed allemaal hoor, maar ik vond het in de eerste maanden met name heel lastig om alles stukjes in de puzzel te laten vallen. Ik bedoelde ermee dat ik wel begrijp dat het je dwars zit.

    Misschien is je kleintje niet zo moe, als hij gaat lachen is er niet echt iets aan de hand. Misschien is het toch goed om hem ietsje langer op te houden 's avonds. Nu hij wat ouder wordt, neemt zijn behoefte aan slaap ook wat af. Succes hoor meis!
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sommige baby's hebben t 'nodig' om zichzelf in slaap te huilen. Zo verwerken ze de indrukken van die dag..
     
  8. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Denk je dat je net een ritme hebt gevonden, gooien ze dat zelf weer om :D

    Ik ga hem gewoon langer op houden, is ook wel gezellig als ik straks weer moet werken. Ik wil hem nl ook niet dwingen om te gaan slapen. Dat huilen elke keer vind ik ook zo zielig, want het is (gelukkig) geen kind wat veelt huilt.
    Je krijgt van anderen steeds te horen dat een kind 's avonds gewoon moet slapen en dat je hem dan maar eens moet laten huilen en hem niet moet "verwennen" door hem steeds uit bed te halen. Word ik dan toch wel een beetje onzeker van.

    Bedankt voor jullie antwoorden
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Dat is een omstreden standpunt....
    Er zijn genoeg wetenschappers die zeggen dat een kind alleen huilt als er iets is. Dat iets kan uiteraard van alles zijn, maar geeft wel een hulpbehoefte aan.
    Ik ben het er niet mee eens dat een kind de indrukken van een dag verwerkt met huilen ( dan waren er teveel indrukken, en juist dan heeft hij behoefte aan veiligheid van mama of papa)
    Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.

    Ik troostte haar altijd tot ze weer rustig was, altijd.
    Bij jou klinkt het of hij gewoon nog niet echt moe is en zich dus verveelt.
    ik zou net als andere adviezen hem wat langer wakker houden en nog even lekker spelen of knufflen.
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn huilt altijd als hij naar bed gaat! Elk slaapje is een drama! Of dat nu in bed, wandelwagen, in zijn box of weet ik waar is..hij kan niet slapen! Hij zal nou nooit uit zichzelf in slaap vallen..ja in de auto of bij mama op schoot!
    Of hij nou lacht, gaapt, rode wangen heeft, jengelt etc. maakt niet uit, of ik hem nu na een uur, na 2 uur naar bed breng maakt ook niet uit! Hij schreeuwt altijd! Dus tja wat moet je dan? continu bij je dragen?
    Ik ga steeds heen, aai over zijn bol en loop weg..dit gaat zo een 10 keer en dan valt hij uiteindelijk in slaap!
    Heb het aan het CB gevraagt, en die zeggen dat je niks anders kan doen dan wat ik al doe, sommige kindjes hebben dat nu eenmaal, Tijn is nu eenmaal zo....makkelijk he?
    Wordt vast ooit beter! hahahaha

    kus miek
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    P'sies t is ook moeilijk te beoordelen want t scheelt ook heel erg hoe jouw kleintje is. Ze huilen idd niet voor niks en zoeken dan ook geborgenheid.. Maar dit hoeft niet te betekenen dat je m óp moet houden zeg maar. Je kunt m ook geruststellen en troosten ín bed?
     
  12. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Dit vind ik dus regelrechte kletskoek.
    Het is gebruikelijk om in onze cultuur te zeggen dat kinderen dat nodig hebben omdat we vinden dat babies zo snel mogelijk alleen moeten kunnen slapen in hun eigen bed op hun eigen kamer.
    We zijn zo ver af komen te staan door de jaren heen van wat een baie nu eigenlik nodig heeft. Dat dit gemeengoed is geworden. Iedereen gelooft er ook in (nou ja bijna iederen).
    Het enige wat je je baby leert door niet te reageren op huilen is dat je er niet onvoorwaardelijk voor hem bent. En ik weet dat mensen hier tegen in zullen gaan. Maar de enige reden waarom een baby dan stopt met huilen is omdat hij afgestompt is geraakt. En als ze wat ouder zijn gaan ze vaak weer meerhuilen om alsnog te krijgen wat ze als baby hebben gemist. En als het gedrag dan weer genegeerd wordt dan zoeken ze ander gedrag om het gemis aan gehoor te compenseren.
    Ik heb 2 kinderen die ik nooit alleen heb laten huilen en het zijn echt geen moederkindjes, of jankertjes of wat dan ook. Omdat ze weten dat ik reageer als ze huilen huilen ze nooit zonder reden.
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @bumbalou: en hoe zou je dat dan in mijn geval doen? zie verhaal boven? Want het klingt wel heel makkelijk wat je schrijft...niet lullig bedoeld en ik begrijp jouw standpunt, ik ben ook niet van het laten huilen, maar wat als je kindje continu huilt?

    kus miek
     
  14. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Is niets vreemds aan je verhaal hoor! Sanne slaapt nu al een paar dagen s'avonds tussen de fles van 18.00 en 21.00 maar een half uurtje hooguit.(vaak precies genog tijd om te eten)
    Ik heb gisteren de hele 3 uur een gezellig wakker meisje in de box gehad.
    Hoe ouder ze worden hoe minder slaap ze nodig hebben.
    En tja dat dat bij die van mij nou toevallig s'avonds is het zij zo! Overgens slaapt Sanne overdag ook wel eens maar een uurtje, ze blijft ondanks deze korte uurtjes slaap vrolijk en alert. Dus waarom zou ik haar langer op bed houden?
    Die slaap haalt ze wel weer in s'nachts als ze na de fles van 21.00 direct naar bed gaat en s'morgens 08.30/09.00 gewekt moet worden, waarna ze weer naar bed gaat tot 12.00. Daarna is het haar eigen slaapritme, dat kan 2 uur op een slaapje zijn maar ook wel eens maar een uurtje.
     
  15. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Met Merel precies hetzelfde. De avonduren zijn "huiluurtjes" voor haar. In het begin lieten we haar een kwartier huilen, maar dat voelde voor mij toch niet goed. Tussen ongeveer 18.00 uur en 20.30 uur is ze niet erg moe. Of wel moe, maar slaapt op schoot in en als ze in bed ligt gaat ze huilen.

    Nu ben ik begonnen met haar overdag meer bij me te houden. Ze slaapt bijvoorbeeld wel eens een uur op schoot in plaats van in bed. En ik moet zeggen dat ze geen moeite meer heeft om in te slapen. over de dag. Alleen die avonduurtjes zijn nog "wakker". Nu laat ik haar gewoon bij ons zijn, op schoot of in de box of wat zij wil en geef haar nog een beetje voeding als ik zie dat ze moe wordt. Dan slaapt ze zonder kik te geven in.

    ik weet niet hoe vaak jij je zoon overdag bij je laat liggen, knuffelen, slapen? Wij verdelen dus de avond fles over een paar gedeelten. Om ongeveer half 8 een deel en dan om half 9 een deel en ze slaapt als een roosje.
     
  16. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Nou, wat ik dus bij alle 2 de kinderen gedaan heb was veel bij me dragen idd.
    Jij schrijft in je eerste stukje ik kan hem toch niet altijd bij me dragen. Surprise dat kan wel dus :) Dat je dat niet wil dat kan ik me voorstellen, ik heb me daar bij de oudste ook tegen verzet, maar uiteindelijk had ik meer rust waneer ik haar bij me droeg dan wanneer de hele tijd met haar bezig was om haar in slaap te krijgen.
    Trouwens mijn ervaring is bij alle 2 de kinderen dat het na de 12 week wel steeds beter gaat. En daar zit je al bijna aan.
    Sommige kinderen willen gewoon niet alleen zijn, ze hebben meer behoefte aan lichaamscontact dan andere kinderen.
    Weet je zeker dat er niks medisch aan de hand is? Dat zou ik wel even laten uitsluiten (reflux,een allergie, pijn bij het liggen door bijv een zware bevalling oid)
     
  17. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik sluit me helemaal bij Bumbaloe aan (wederom). Mn dochter huilde ook altijd veel en die heb ik idd ook de eerste 6 maanden bijna voortdurend bij me gedragen... enorm zwaar maar laten huilen vind ik bij zo´n kleintje ook geen oplossing. Ik hielt maar gewoon voor ogen dat het wel beter moest gaan en na 6 maand ging dat ook. Sinds die tijd is ze het zonnetje in huis, ze is wel nogsteeds erg tempramentvol maar het huilen is voorbij sinds die tijd. Ik wandelde ook uren met haar dan was ze ook stil (soms kinderwagen als ze erg over haar toeren was de draagzak)

    Mn zoon daarintegen huilde bijna nooit, hij is veel relaxter op alle punten. Maar met 2 maand sliep hij ook nog niet braaf om 20u hoor. Hij was gewoon wakker en beneden tot zn laatste voeding en ging dan slapen, met een maand of 5 zijn we begonnen met een bedtijd omdat hij er toen wel aan toe leek (bij mn dochter was dat pas met een maand of 6) en idd. Een nieuw bedritueel en binnen een paar dagen ging hij zonder problemen savonds naar bed rond 19.30 en dat doet hij nogsteeds. Hij huilt zelden, hooguit ff zeuren. Tis zo onnatuurlijk om je kind ons ritme op te leggen zoals een bedtijd en doorslapen ed.

    Deze periode vind je nu zwaar maar hij duurt relatief echt maar kort... ze zijn maar heel kort zo klein en afhankelijk van je en het het leven is wel erg eng, spannend ed voor zo'n kleintje dat ik niet ook nog eens een strijd aan ga voor het slapen.

    Mn dochter van 2 is inmiddels wel een ander verhaal maar zo'n kleintje kan je nog niks uitleggen.
     
  18. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    @zeeuwsmeisje
    Tja 2jaar... Dan raken ze idd vaak gefrustreerd he omdat ze meer willen dan ze kunnen of als je haar niet begrijpt...nou dan is hier het huis ook te klein hoor :) Ik kan je melden dat gaat ook over en dan komt er weer iets nieuws voor in de plaast hahahaha.
     

Deel Deze Pagina