verkorte baarmoederhals

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maxy, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxy

Maxy Lid

7 apr 2016
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar ga me verhaal toch even doen. Mijn vorige zwangerschap liep alles behalve vlekkeloos. Veel bloedingen en placenta previa. Gelukkig toen ik de 20 weken bereikte was de placenta helemaal weg voor de uitgang o wat was ik gelukkig! 10 weken echt genoten van het zwanger zijn. Toen met 30 weken begon mijn bloeddruk enorm te stijgen. Ik werd er erg ziek van moest veel overgeven. wat proteïne in mijn urine maar niet genoeg om actie te ondernemen. Toen is mijn zoon met 35+1 spontaan gekomen. ik kreeg ineens weeën en 11 uur later was hij er. best heftig vond ik. Mijn eerste kindje. Hij heeft het top gedaan en is nu ook een lekker mannetje van 15 maanden. Ik ben nu ook in verwachting van ons tweede wondertje( wondertje omdat ik pcos heb) dolgelukkig en kan niet wachten tot de baby bij ons is. Nu wordt ik al strenger in de gaten gehouden vanwege mijn vorige zwangerschap. Nu heb ik de laatste tijd veel last van harde buiken. Ik dacht gewoon even gas terug gaat het vanzelf wel over. Nu had ik afgelopen dinsdagmiddag het zo erg en kwamen ze om de 6 minuten dat ik bang begon te worden dus toch maar verloskundige gebeld en mocht gelijk komen. Op de echo zag de baby er prima uit geen stress en ook mijn vruchtwater was goed. Alleen mijn baarmoederhals was iets korter dan ze willen. normaal is geloof ik tussen de 4 en 4,5 cm en die van mij was 2,9 cm. Dus advies was rust rust rust. Ik vind het allemaal dood eng omdat ik nog maar 23 weken ben... ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringsverhalen en of advies. ik weet dat het nog niets hoeft te betekenen een verkorte baarmoederhals maar met mijn geschiedenis vind ik het toch wel spannend....

2. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat met een cervix van 2,9cm je eerst zou moeten starten met rust en regelmatige metingen om te kijken of het nog korter dreigt te worden.
    Zelf heb ik een preventieve cerclage (bandje om mijn baarmoedermond) om te voorkomen dat ik vroegtijdig beval.
    In geval van verdere verkorting, dan kan de gynaecoloog ook kijken of progesteron kan helpen.

3. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 29 weken opgenomen met bmh van 1,7. Deze werd met rust terug 2,6. Platte rust blijven houden. Bevallen met 40+4 weken.

4. Maxy

Maxy Lid

7 apr 2016
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    @nibu: dank voor je reactie. Ik probeer idd rust te houden. Echt plat liggen. Mijn verloskundige houd het in de gaten. Als ik in de buurt van de 1,5 kom moet ik naar de gynaecoloog.

@SANne1987: dank voor je reactie. Wat fijn dat het bij jou goed is afgelopen. Heb je de hele tijd in het ziekenhuis gelegen? Ik ga idd plat alleen zitten helpt niet met die hardebuiken. Hopelijk blijft die van mij ook tot de 40 weken zitten.

Deel Deze Pagina