Schommelende lh-waarde & steeds positieve ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bbtje, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel dus zegt... Ik test al vanaf CD 8 met de ovulatietesten van zw&k. Vooral de afgelopen 1,5 week heb ik regelmatig donkere ovulatietesten gehad, maar al die tijd al heb ik áltijd een 2e streepje op de testen staan.

5 maart zou ik een positieve ovulatietest gehad hebben, evenals 9 maart, 11 maart en vandaag op 13 maart weer (op bijv. 10 en 12 maart was het streepje dus weer wat lichter).

Is het normaal dat mijn LH-waarde zo schommelt?

Op 18 december is mijn Mirena-spiraal verwijdert, nu dus bijna 3 maanden geleden. Ik had hiervoor een cyclus van 53 dagen en ik zit nu ondertussen op 31 dagen (en of mijn ei al geweest is nu of nog niet, dat weet ik dus niet).

Ik ben overigens NIET zwanger, want dat heb ik vanmorgen voor de zekerheid ook gecheckt: omowit.. ;)

Nu opperde iemand anders PCOS.
    Het lijkt me voorbarig, maar ik zou wel in het plaatje kunnen passen, volgens mij. Ik heb ook overgewicht (BMI 33 ongeveer).

Wat zouden jullie doen? Is het raadzaam om contact op te nemen met de huisarts of toch beter om nog even te wachten?

Zijn er dames met dezelfde ervaringen qua ovulatietesten en was alles goed of was er toch iets aan de hand achteraf? Hoor graag meningen/ervaringen of ideeën.

Thanks alvast ladies!

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Het klinkt indd wel zoals PCOS, maar huisarts zal je waarschijnlijk wel eerst aanraden om af te vallen.
    Soms gaat PCOS over door gewicht te verliezen.

Probeer anders zo min mogelijk koolhydraten tot je te nemen. Wit brood, witte rijst en pasta zijn de grote boosdoeners.

Ik zou stoppen met de ovutesten en overstappen naar temperaturen.

Je moet sowieso ook even je lichaam de tijd geven om te "ontpillen", want ik zie dat je de mirena hebt gebruikt. Even je lichaam tijd geven om te wennen aan geen hormoon meer gebruiken.

Ik ben zelf na 5 maanden naar de huisarts gegaan. Ik heb ook pcos , maar dan zonder andere symptomen. Ik heb alleen de eiblaasjes en hoge LH en Lage FSH waarden.

3. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!

Zodra ik mijn ongesteldheid heb, ga ik even naar de huisarts bellen en overleggen. Ik mocht vanaf half maart bellen als mijn cyclus nog niet op orde was. Ik wil nog even wachten tot ik daadwerkelijk weer mijn ongesteldheid gehad hebben, dan kan ik gerichter aangeven wat mijn cycli nu zijn geweest vanaf december.

13 maart een echte positieve test gehad (+ cervix slijm), maar sindsdien zijn ze nog steeds best donker (maar niet meer positief!!).

Deel Deze Pagina