Hallo allemaal, Wij zijn al lange tijd bezig met zwanger worden en sindsdien ben ik eigenlijk alleen maar aangekomen. Ik zit wel goed in me vel en dat resulteert bij mij in dikker worden heb een bmi van 23,9. Weeg 69 en zou eigenlijk rond de 63 willen wegen, want een beetje vol vind ik niet erg. Maar mijn buik is nu echt dik.. misschien denken sommige mensen nu; waar maak je je druk om, maar voel me echt niet goed nu en zou graag weer in een bikini willen lopen. mijn gezonden gewicht zou zijn tussen de 50,4 en de 67,8. Heb al eerder 65 gewogen, door 3 gezonde maaltijden per dag te eten en alleen water te drinken, en af en toe een stukje fruit. natuurlijk slik ik wel de nodige vitamines om niks te kort te komen om zwanger te worden (multivitamine met foliumzuur). Toen ben ik langzaam aan terug gevallen en nou schrok ik gisteren van de weegschaal; weer 69kg. Dus qua eten ga ik het zelfde doen want dat werkt voor mijn gevoel het beste en blijf ik gezond. Maaaaaar eigenlijk zou ik erbij "licht" willen sporten/bewegen. Ik heb weinig tijd en wil mijn lichaam niet tot uitersten brengen omdat ik dat ook nooit heb gedaan. Maar bewegen kan nooit kwaad, en dat doe ik nu veel ste weinig. Nou heb ik vandaag dit uitgeprobeerd: https://www.youtube.com/watch?v=U6etLKswjq8 Ook ideaal voor mij want het is heel snel en gewoon thuis. En dat beviel me heel goed! Zweette me kapot en me spieren verzuurden! ben natuurlijk totaal niet in conditie! maar nu wil ik graag jullie mening want ik vind het altijd zo eng om iets intensiefs te doen in de 2e helft van me cyclus. Wat denken jullie? Ik heb het dus over de tijd na mijn eisprong en voor mijn menstruatie, want als ik weet dat ik zwanger ben stop ik natuurlijk meteen met intensieve dingen voor mij is dit natuurlijk intensief voor andere zal het misschien niks voorstellen, maar ik ben qua sport niks gewend op het moment! Wat is jullie mening? kan ik dit de gehele cyclus blijven doen? of hebben jullie andere ideeën om thuis te kunnen bewegen? tips zijn altijd welkom!!! en sorry voor me lange verhaal!
Hallo, volgens mij kan het helemaal geen kwaad om te sporten als je zwanger wilt worden en zelf tijdens je zwangerschap. Als je nooit gewend bent om te sporten en je raakt zwanger en je gaat dan intensief sporten, dat zou niet helemaal goed zijn. Op de sportschool zijn ze hoogzwanger en staan nog te springen en te doen, maar die zijn niet anders gewend. Ik zou gewoon lekker gaan sporten, kan geen enkele kwaad...
bedankt voor het reageren! Wat ik ga doen is natuurlijk meer bewegen dan sporten.. en dat is al genoeg voor mij! ik wist niet dat je hoogzwanger ook kon sporten! lijkt me zo eng..
Mijn combatinstructrice stond met 36 weken nog te schoppen en te springen Maar nogmaals die weten niet beter..
sporten kan zeker geen kwaad ook niet tijdens bevruchting of zwangerschap je voelt het van zelf straks als je zwanger bent of het wel of niet gaat en dan kun je zelf evt een stapje terug doen toch en sporten en conditie opbouwen is heel goed juist omdat je spieren en lichaam dan beter in conditie zijn voor een evt bevalling wel wil ik je adviseren dat het slimmer is om 3 a 4 keer in de week een half uurtje tot een uurtje te snel wandelen dan iedere dag 7 minuten van dit soort oefeningen natuurlijk is het goed voor je conditie maar zodra je buiten adem raakt tijdens het sporten verbrand je minder dus als je gaat snel wandelen raak je niet buiten adem en verbrand je meer op het moment dat je op je gewenst gewicht bent kun je er oefeningen als deze aan toevoegen of minder wandelen en meer van deze oefeningen om je conditie beter te maken maar ervaring leert eerst gewicht dan conditie (ookal train je ook wel je conditie met snel wandelen hoor maar niet zo extreem als hierbij) maar met een gezond gewicht krijg je ook makkelijker een goede conditie natuurlijk dus miss een tip die je denk ik wel kan gebruiken ik zou zeggen goed bezig dat je de stap zet tot meer bewegen altijd goed voor je lichaam!!