Er is geen touw meer aan vast te knopen wat zijn slaap tijden betreft. Nachts slaapt hij door, dat doet hij zo goed als iedere dag sinds dat hij geboren is. Maar overdag? Niet meer rondt dezelfde tijden en als hij slaapt, slaapt hij soms ineens 3 uren achtereen, wat eerst maar drie kwartier of minder was. Het is zelfs soms zo dat hij net 3 uren heeft geslapen. Een uur wakker is en dan weer 3+ uren gaat slapen .... Is dat zijn sprong ofzo? Ligt het aan het uur wat we verschoven zijn? Het is een mannetje die vanaf het begin onder de minder lange slapers behoorde. En naarmate ze ouder worden, gaan ze toch juist minder vaak/lang slapen overdag? Ksnap er nix van... Ben benieuwd of anderen dit herkennen?
Oh hier nog zo een, ze is overdag vaak en lang wakker en als ze moet slapen kan ze de slaap niet vatten en 's nachts (vanaf 20.00)doet ze het perfect... Meestal moet ik haar wakker maken voor de laatste fles (23.00) en dan slaapt ze door tot 5.30 en dan slaapt ze tot 8.00 of 8.30 en de rest van de dag is het een rommeltje, ik mag dan blij zijn als ze ergens een uurtje achter elkaar slaapt. Ik ben wel erg blij dat het goed doet 's nachts.
Mijn dochter was ook heel erg onvoorspelbaar, maar nu slaapt ze redelijk overdag. Ikzelf vond het ook erg zoeken naar een ritme. Soms sliep ze maar 2 uur op een dag en de andere keer 5 uur! Toen ik weer ging werken en mijn dochter naar het kdv ging, kwam er wat meer ritme in voor haar en voor mij. Nu slaapt ze redelijk goed overdag. 's nachts is eigenlijk nooit echt een probleem geweest. Na haar laatste fles (ca. 22:30u) slaapt ze tot 06:30u. Nu is dat ritme ook weer verstoord door een sprongetje en tandjes etc. maar dat hoort er allemaal bij
Goh ... nu al tandjes. Leuk. Ik zit er ook op te wachten, maar ik zie nog niets gebeuren. Ja heel veel kwijlen, maar met 3 maanden gaan de speekselklieren goed werken, dus dat is het bij mijn zoon meer. a.s. zondag is onze zoon alweer 4 maanden. YEAH