zijn er hier dames die zelf een draagdoek hebben gemaakt? of heeft iedereen gekocht? En als je hem gemaakt heb, wat voor stof heb je dan en wat betaalde je daar ongeveer voor?
Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij heel erg gevaarlijk. Volgens mij moeten die dingen aan bepaalde eisen/ richtlijnen voldoen en ook de stoffen en de bindwijze zullen aan bepaalde richtlijnen moeten voldoen.. Dit zodat je kindje niet valt, stikt, er geen lichaamsdelen beknellen tijdens het dragen etc.. Zou hier dus niet zo snel zelf mee gaan knutselen! Als je niet zo veel geld wil uitgeven zou je natuurlijk ook even op marktplaats kunnen kijken! Succes.
Dit dus. Ik heb wel eens mei tai's en ringslings gemaakt, maar dat moet idd aan bepaalde veiligheidseisen voldoen en op die manier ben je niet veel goedkoper uit dan wanneer je het koopt. Een goede draagdoek moet van geweven stof zijn en als je goede kwaliteit wilt (en dat wil je, je kindje gaat er immers in) dan ben je op de markt net zoveel kwijt als voor een gekochte doek. Hoppediz bv heeft redelijk goedkope doeken. Op het dragen en voeden forum staan een heleboel draagdoeken te koop voor een leuk prijsje. Kijk daar eens
Ik heb zelf een draagdoek op de negen maanden beurs gekocht Ik vind naai projectjes leuk om te doen, maar voor een draagdoek ging ik de uitdaging niet aan. Mijn draagdoek is van echt goede kwaliteit stof, en ik zou niet eens weten waar ik dit soort stof zelf zou moeten vinden. En dan alsnog zal je een flink bedrag kwijt zijn aan de stof, de draagdoek is namelijk ongeveer zo'n 5.20m lang (even zo uit mijn hoofd). Ik zou zeggen, kijk rond voor of een 2e hands of misschien een nieuwe draagdoek, want denk dat je met zelf maken niet goedkoper uit bent.
Ik wou dit ook gaan doen, inderdaad gewoon om creabea bezig te zijn. Persoonlijk denk ik dat het kan mits je de juiste stof gebruikt. Dat betekend op de juiste manier gewoven en de juiste stof, hoe dit precies moet zijn ben ik nog niet uit maar ik neem hier wel de tijd voor. Als je dit eenmaal weet hoeft het niet gevaarlijk te zijn, denk je dat ze in zuid afrika en peru ook hun draagdoeken op het web bestellen? Even voor de duidelijkheid; het is inderdaad gevaarlijk als je niet weet wat je doet! Maar TS-er vraagt juist wat de mogelijkheden zijn dus ja
Ja, het kan, als je maar weet welke stof je moet hebben, maar vaak is die stof behoorlijk aan de prijs en ben je echt niet goedkoper uit (vaak zelfs wel duurder). Het is nog best lastig om geschikte stof te vinden en qua prijs maakt het dus geen bal uit.
Ik heb een poos terug een geweven doek besteld via internet (Hoppediz Chicago) en gister op de negenmaandenbeurs een Hop-Tye Miami gekocht. Laatste vooral zodat m'n partner en moeder de kleine ook kunnen dragen als ze dat willen (m'n moeder iig wel), en misschien zelfs m'n vader. Om 't zelf te maken.. Tja, als je echt de goede stof kunt vinden.. Tis dan de vraag wat goedkoper is.
Dat is toch écht wel goedkoop voor een draagdoek, zenne... Het voordeel van een draagdoek, in tegenstelling tot een kinderwagen, is ook dat hij vaak zijn waarde blijft behouden of zelfs stijgt in waarde. Het is dus wel een investering, vind ik. Ik denk trouwens ook niet dat je voor 50 euro voldoende goede stof vindt om zelf een doek te maken. Je kan dit namelijk niet met zomaar eender welk stofje.
Hier sluit ik me bij aan. Ik moet toegeven, in het begon dacht ik ook zo. 'Een duur lappie stof!' Maar als je kijkt wat je voor een buikdrager/zak betaald, ongeveer 75 euro? Dat vind ik ook een hoop geld, alleen lijkt het misschien meer z'n geld waard omdat er riempjes en verstelbare dingen aanzitten. Op de negen maanden beurs heb ik het een en ander geprobeerd en was gelijk om voor de dure, maar simpele draagdoek. Het zat zo lekker en comfortabel! Ergonomisch is dit ook het beste voor mij. Ik krijg snel rugklachten, en dan is dat ook mee te nemen in je overweging voor welk systeem. Voor mij is die 50 euro voor een lappie stof het echt waard hoor!
Zelfs ik sluit me daar bij aan, ik denk dat als je een goed gewoven stof vind je ook vrij snel aan 50 euro zit. Voor de kosten hoef je het niet te doen, maar als je het gewoon leuk vind om zelf iets moois te maken ja dat kan prima natuurlijk
25euro heb ik voor buikdrager betaald en volgens mij kan je voor 50euro wel meer dan 5m (goeie!) stof halen
Ik heb even een gemidddelde prijs genomen van Babydump (volgens mij, maar pin me er niet aan vast). Heb ze ook voor 150 voorbij zien komen namelijk. Voor 50 euro kan je inderdaad, veel (goede) stof halen. Maar zie maar eens de juiste stof voor die prijs te vinden. Ik bezoek regelmatig wol en stoffen winkels/ markten en beurzen en naai zelf ook graag en veel. En moet toch zeggen dat ik de stof van mijn draagdoek nog nergens ben tegen gekomen. Het is een zware, geweven kwaliteit. Maar begrijp me goed. Ik probeer je niet te overtuigen van het tegendeel, oid, maar geef je mijn mening. Als jij de stof kan vinden voor weinig, en de tijd hebt om te naaien, dan moet je dat vooral doen. Ik probeer je alleen uit te leggen hoe ik erover denk en waarom ik dat 'lappie stof' wel 50 euro waard vind. Sommige mensen betalen 800-1000 euro voor een kinderwagen, en dat vind ik nou weer super duur. Zo zal ieder zijn wensen en voorkeuren hebben
volgens mij had susan27 laatst stof te koop voor een draagdoek te maken, je zou eens kunnen vragen waar zij het gekocht had!
Ik heb heel wat draagdoeken en naai behoorlijk wat en heb behoorlijk wat stofjes maar draagdoekstof vind je echt niet zomaar... Een buikdrager, ik vrees dat jeeen babybjorn bedoelt is ook echt niet te vergeljken met een draagdoek of ergonomische drager. je kan wel zelf een mei-tai ofzo maken, die stoffen zijn simpeler en het werkt uiteindelijk ong.als een babybjorn maar dan ergonomisch. Die van mij is gemaakt van katoen en canvas.
Voor een dun stuk katoen betaal je al gauw 7 euro per m. Ik kan me niet voorstellen dat je de juiste kwaliteit stof vindt voor minder dan 10 euro per meter. Ik ben die stof trouwens ook nog nooit tegengekomen en ik kom toch in goede stoffenzaken en op de markt. Wel kun je zelf een mei tai maken (met een goede handleiding natuurlijk) of een ringsling.
50 euro voor een draagdoek is een koopje, dat heb ik na twee jaar dragen en tig verschillende doeken en merken geprobeerd te hebben, wel ondervonden Een buikdrager (een nieuwe) voor 25 euro is vaak een of ander niet-ergonomisch merk. Dat is als je kindje in een rammelende winkelwagen vervoeren itt een heerlijk zachte kinderwagen. Een goede draagdoek of drager is belangrijk, omdat die heel comfortabel zijn voor moeder en kind. En natuurlijk kun je alsnog zelf maken, maar ik kreeg het idee dat ts dit wilde doen om de kosten te drukken en dat ga je niet voor elkaar krijgen met zelf maken. Hier een link naar het dragen en voeden forum, voor de veiligheidseisen: Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Veiligheid van zelfgemaakte mei tai's en ringslings Het is heel leuk om zelf dragers te maken! En verder sluit ik me aan bij Kuona, goede geweven stof is met heeeel goed zoeken vast wel te vinden maar daar betaal je minstens zoveel voor als een gewone geweven doek. En dan nog weet je niet of de kwaliteit voldoende is. Je vervoert er immers je kostbaarste bezit mee, dan kijk ik niet op een tientje (of 100 euro) meer of minder!
Jawel hoor, op het dragen en voeden forum staan o.a. tweedehands hoppediz doeken, die gaan voor ongeveer 40 euro. Zijn prima doeken, heb er zelf ook eentje (en ik heb er veel en ben redelijk kritisch na zowat alles geprobeerd te hebben )
een buikdrager is idd geen draagdoek. De juiste stof moet de juiste diagonale stretch hebben, en die stof is erg moeilijk te vinden voor een klein prijsje. er zijn ook splinternieuwe doeken te koop voor weinig. ellaroo heb je nieuw voor 60 euro.. en medley (schrijf ik het goed?) die koop je nieuw al voor onder de 50 euro. Er zijn veel merken in veel prijsklassen.. ik hou het zelf bij de duurdere didymos, omdat die mij gewoon het beste bevallen.. Uit ervaring weet ik, dat mijn investering in elk geval niet verloren gaat.. deze doeken kan ik gebruiken, en over een tijd met weinig verlies weer verkopen.. dus ja, tis een uitgave, maar uiteindelijk na veel draagplezier krijg je groot deel weer terug succes met je zoektocht