schommelstoel/ wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lichtje28, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtje28

Lichtje28 Bekend lid

28 jan 2011
    596
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

ik weet het echt niet meer.
    welke zou ik moeten nemen en welke merk?
    Ik ben zolang bezig met kijken en ben er nog steeds niet uit.

Alle adviezen en tips zijn meer dan welkom.

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik ga denk ik voor de simpele van baby-dump
    Due elektrische schommeldingen met muziek, en trillen en speeltjes lijken mij niets.
    Veel te veel prikkels, volgens mij wordt mijn meisje daar straks alleen maar hysterisch van, al die prikkels!

3. Lichtje28

Lichtje28 Bekend lid

28 jan 2011
    596
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor je reactie!
    Denk je dat die prikkels tegen zullen werken?

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ja ik denk dat dat echt teveel is, maar daar denkt iedereen vast anders over!
    Zo'n simpele kun je opleuken met een speeltje, dat lijkt mij echt meer dan voldoende voor zo'n kleintje!
    En als ze ouder worden kun je vanalles in de box hangen naar wat je wil, dan is de wipper toch al veel minder leuk denk ik.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wij hadden allebei.

Het schommelstoeltje was ideaal in het begin tot 6 mnd. Dat is een mooie snoezelactiviteit.
    Het schommelen met een paar knuffeltjes er boven is genoeg.
    Het muziekje vond onze dochter en ik vreselijk dus die is nooit aangeweest.

Het wipstoeltje gebruikte ik pas vanaf 5 mnd. Om hapjes in te krijgen, er bij te zitten met visite, of om tv te kijken (vast niet verantwoord maar wel heel handig als je ff moet schoonmaken/wc/etenkoken)
    Voor een wipstoeltje zou ik een zoeken die makkelijk wipt, die van ons gaat vrij zwaar.

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heb er verder nog geen ervaring mee. Toevallig van de week in de baby dump hier ook naar gekeken. Hadden is een andere van de babydump op het oog. Maar de verkoper vertelde dat deze Kees Rocker | Sitters | Baby-Dump toch prettiger in gebruik is. Ook voordeel is dat de voeten steun te verstellen is en voor het stellen van de rugleuning hoef je niet zoveel handelingen te doen. Vind de prijs ook nog redelijk. Wij gaan hem vragen als kraamcadeau, anders halen we hem later zelf alsnog. In de eerste paar weken verwacht ik er nog geen gebruik van te maken.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    de babybjorn balance wipstoel. Echt ideaal!
    Kan de baby vanaf het begin in en wel tot een jaar of 2 (ligt aan het gewicht natuurlijk).

De wipstoel is wat duurder maar:
    - langer te gebruiken dan de meeste wipstoelen.
    - Kan er vanaf het begin in
    - is erg stabiel
    - De baby wipt zichzelf door zijn eigen bewegingen
    - is heel plat op te vouwen dus kan zo achter een kast of in de trapkast.
    - Doordat hij zo plat op te vouwen is gooi je hem zo in de auto als je ergens op bezoek gaat.
    - Je kunt je kind er makkelijk in voeren als kinderstoel.
    - eh.. een ouder kind krijgt zelf de 'sluiting' niet los dus je hebt even je handen vrij
    - je kunt er makkelijk een speelboog overheen doen (ik heb een ander merk speelboog dan die bij de wipstoel te koop is)
    - er worden er ook zat op MP aangeboden mocht je het te duur vinden.

8. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    #8 Blogmama, 7 sep 2013
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
    Wij hadden voor onze dochter de Prenatal wipstoel, helaas is ze nu echt te groot voor de wipstoel. We hebben er onwijs veel plezier van gehad. Ik heb specifiek gekozen voor een wipstoel met speelboog, maar de boog hebben we achteraf amper gebruikt (onnodige aankoop). De boog is makkelijk los en vast te maken, de boog is gemaakt om Prenatal speeltjes aan te hangen. Het rug gedeelte is in verschillende posities instelbaar, ook een ligstand.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gewoon geen 1 kopen :p Hier bij beide zonder gedaan en ècht niet gemist

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij hadden ook de Prenatal wipstoel, en ik heb onwijze spijt dat we die gekocht hebben...Hij is veel te 'plat', ons meisje (nu 12 wk) zakt elke keer naar de zijkant. Ook het wip-mechanisme vind ik vervelend, hij wipt niet echt.
    Wij hebben nu zo'n hysterische :) schommelstoel van Fisher Price: geweldig ding! Ze kan zich er zeker een half uur in vermaken: kijken naar de beestjes, beetje schommelen, muziekje luisteren. Ik vind em oerlelijk maar onze dochter vind em geweldig en daar gaat het om :)

11. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Geen van beiden nooit gehad en nooit gemist :) Had wel een soort Domoo zitzak, maar dat vond oudste ook niet echt geweldig. Later ging hij in de Bumbo, of gewoon in de kinderstoel.

12. Lichtje28

Lichtje28 Bekend lid

28 jan 2011
    596
    0
    0
    NULL
    NULL

tot hoeveel maanden kan de kleine in de kees rocker?

13. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Zoals de meeste wipstoeltjes, als ik het goed zeg 9 kilo.

14. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier hebben wij een schommelstoel en een wipstoel. wipstoel vind ze vreselijk, het is gelijk huilen geblazen als ik haar daar in zet. de schommelstoel is hier helemaal favoriet! heb 1tje met muziek en 2 hangende beestjes boven haar. ze vind het prachtig en word er helemaal rustig en ontspannen van. als ze erg aan het huilen is, en ik krijg haar bijv niet getroost. dan zet ik haar daar in en binnen 2 tellen is het klaar.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    wij hebben de nuna leaf, ben er echt super tevreden over.

Deel Deze Pagina