Wikkeldeken/doek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AapEnOlifant, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Hi lieve mensen,

Voor ons mannetje wil ik graag nog een wikkeldeken aanschaffen voor o.a. in het ziekenhuis (moeten sowieso langer blijven wegens afwijking+operatie van baby), zodat hij lekker een eigen dekentje heeft. Nu weet ik dus niet wat handig is en ik zie door de bomen het bos niet meer.... Wikkeldoek met fleece? Badstof? Hydrofiel? Ik weet gewoon niet meer wat te kiezen.... Voor in de Maxi Cosi hebben we een Koeka voetenzak dus het hoeft geen doek te zijn met uitsparingen.

Iemand tips/ervaringen ofzo? Help a hormonal momma-to-be out:p.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Badcape kan ook, badstof of gewoon een xl hydrofiele luier. Temperatuur in ziekenhuizen is vrij hoog dan kan fleece te broeierig zijn. Maar goed ik gebruik zelf die van t ziekenhuis. Ik neem niets mee :) ook ivm mogelijk spugen, schone doeken genoeg in t ziekenhuis.
    Thuis was je ook, dus is de geur er ook weer af.

AapEnOlifant vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik had een wikkeldoek van baby's only. Zonder fleece.

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik houd van wol/katoen voor baby’s. Mijn moeder heeft voor allebei de kindjes een dekentje gemaakt. Die vind ik het allerfijnst.

Als je dat zelf niet kunt en niemand kent die het kan. Zou je bv. hier eens kunnen kijken: https://www.ziloen.nl/nl/baby/slapen/dekentjes/

5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Sowieso natuurlijke materialen kiezen zoals katoen of wol. Wol helpt om de juiste temperatuur vast te houden. Fleece wordt gauw broeierig.

6. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik vond de koeka wrapper ook heel fijn ipv omslagdoek :)

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik had een fijne van baby's only. Niet te dik maar kind had er prima temperatuur in

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb verschillende wikkeldekens (vind ze echt ideaal en ik hou enorm van dekentjes :D). De fijnste tot nu toe vind ik die van Jollein. Dat is een heerlijke grote deken die je ook kunt gebruiken in de maxicosi door de uitsparingen.
    Die badstoffen gebruik ik eigenlijk alleen na het badje/douchen. Makkelijker in de wasmachine :D
    Fleece gaat vaak wat broeien, die gebruik ik alleen als het heel erg koud is.

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier een wikkeldoek van Koeka. Die is erg fijn en kan ook in de maxi cosi. De wrapper van Koeka is voor als ze wat groter zijn. Heb er nu ook nog 1 bij gehaald van Mayco. Een hele mooie, warme en zachte. Erg blij mee!

Bijgevoegde bestanden:

10. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik heb de omslagdoek van meyco binnen. Zit velours aan de binnenkant en is heerlijk zacht. De uitsparing had voor mij ook niet gehoeven want heb zelf ook een voetenzak. Maar dit was wel hetgene wat ik zocht.

Bijgevoegde bestanden:

11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb in mijn tas een badstoffen cape zitten.
    Thuis heb ik wel verschillende dekentjes. Maar fleece doe ik nooit meer. Die fout één keer gemaakt bij m’n zoon. Die was toen drijfnat. Broeit gewoon te erg.

Deel Deze Pagina