Thuisje gezocht voor mijn 2 schatten

Discussion in 'Gratis en aanbiedingen' started by MIss X, Feb 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Halloo

Ik heb 2 hele lieve cavia's echt schatten zijn het.

Pinkie (wit) Loca (bruin)

Ik heb ze al 2 jaar, en ik ben echt gek op ze. Het zijn 2 stevige tantes.
    Ze zijn nog niet zo heel tam, maar ze zijn superlief.

Ik merk gewoon sinds de kleine er is dat ik gewoon tijd tekort heb.
    Ze krijgen nog elke dag luxe en vers eten uit de keuken, en ze lopen zo nu en dan los. Maar ik vind dat ze veel meer en beter verdienen.

Iemand die ze kan knuffelen, meer hen vrij kan laten en misschien een tuin voor in de zomer.
    Ik wil ze graag een thuisje bieden die ik ze niet nu kan geven, helaas.

Ik heb al bij de stichting cavia gekeken, maar ik twijfel dan heel erg.
    Het aller liefst breng ik ze naar een boederij, zodat ik ze nog af en toe kan bezoeken en ik heb zelfs gezegd dat ik af en toe in de maand wel wil helpen als vrijwilliger. Ik wil die beestjes liever niet kwijt.
    Maar daar doen ze niet aan, ze komen ook in een hok en worden dan doorverkocht.
    Als ze toch naar andere mensen gaan, dan doe ik dat liever zelf.

Ik vraag er niks voor, alleen heel veel liefde en af en toe een verslag en foto's. Ik zal ze zo erg missen,. Hun gefluit als ik iets pak uit de koelkast en als ze samen ruzie maken als ik een appel neerzet. Ik kan echt uren naar ze kijken, als ik daar de tijd voor had.

:( Volgens mij doe ik er wel goed aan, om een ander thuisje te vinden.

2. Niet meer actief

denk je niet dat je er spijt van gaat krijgen? Straks als je kleintje iets groter is kunnen jullie samen voor de cavia's zorgen en mee spelen en als ik jou zo hoor dan kunnen ze niet veel beter krijgen.. volgens mij zitten de meeste cavia's veel in hun hokje met weinig aandacht..

mischien zie ik het verkeerd hoor

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Je heb daarin gelijk, alleen ze zijn al 2 en als de kleine meid wat ouder is dan zijn ze 5 en ze worden ong8. Ik vind het zielig als ze nog 3 jaar lang in hun hokje moet zitten. Ik dacht inderdaad dat ze sowieso bij iemand anders ook in hun hok zaten, en dan konden ze beter bij mij zijn.
    Maar ik voel me gewoon schuldig als ik hun misschien een kwartiet per dag zie, omdat ze moeten eten. Even loslopen als het nog even kan, maar meer aandacht kan en lukt het me niet om ze te geven. En dat vind ik zielig

4. Niet meer actief

ja dat is ook zo.. nou hopelijk vind je er iemand voor.. zou mooi zijn!

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou ze niet weg doen hoor. Als je het zo zielig vindt voor ze, kun je toch ook een mooie ren in de tuin maken voor in de zomer. Als je ze 's zomers daar lekker in zet hebben ze al een veel leuker leven. Of koop een grotere binnenkooi voor ze, zodat ze lekker de ruimte hebben. Je weet nooit waar ze terecht komen, en als je ze wegdoet dan heb je ook niet de zekerheid dat ze het zo goed krijgen als bij jou thuis.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Je heb daar gelijk in. Alleen zijn wij verhuisd en in onze oude huis konden ze in de woonkamer staan, maar dat gaat nu niet meer dus moeten ze in een kledingkamertje. Voor de rest hebben wij geen plek meer. We hebben geen tuin. En we hebben een kooi van een meter, maar dat is al het maximum wat we kunnen hebben

7. @ Miss X; wat lief dat je zo om je caviaatjes denkt! Wij hebben zelf een cavia en konijn in 1 kooi en dat is ook hartstikke leuk.

Cavia's zijn echte gezelschapsbeestjes, dus je moet er inderdaad wel aandacht aan schenken, alhoewel het alweer scheelt dat ze gezellig met z'n tweetjes zijn.

Helaas zijn wij dus al voorzien, maar ik hoop dat je een goed thuis voor ze vind.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het is jammer dat je zo ver weg woont, want ik zou ze wel willen. We hebben nu 3 konijnen, die zitten buiten. Ze hebben de beschikking over 2 kooien en redelijk wat vrije ruimte. Ze zouden er dus makkelijk bij kunnen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben ook 2 cavia's ik heb ze in een groot konijnenhok.
    Wat jammer dat je er afstand van wilt doen.
    Ik loop ook niet de hele dag met de cavia's te knuffelen hoor,
    ze krijgen genoeg aandacht.
    Zitten in de bijkeuken in hun hok, en daar kom ik vaak genoeg.
    S'morgens geven we ze samen eten, en af en toe gaan ze er overdag even uit, op schoot.
    Van het zomer ga ik een kooi kopen kunnen ze ook lekker op het gras lopen.
    Als ik jou was zou ik ze niet weg doen.

Share This Page