Hallo dames! Ik heb een kinderwagen/maxi-cosi (cabriofix) en de hele mik op MP gekocht. Nu kon het stof van de kinderwagen er helemaal afhalen en in de wasmachine doen. Dit lukt niet met de maxi-cosi en er zitten toch wel vlekjes in die ik er graag uit wil halen. Hoe doen jullie dit? Is stomen misschien een idee?
Als je een echte maxi cosi hebt kan de bekleding er gewoon af en in de was. Het is even rond het touwtje waarmee je de gordels spant, frummelen en dat koord maak je dan uiteindelijk aan de onderkant ook nog los, die lus dus. Maar de bekleding kan er gewoon af, op 30 graden in de wasmachine en dan niet helemaal laten drogen en er weer op dan droogt het mooi strak. De kuip zelf kan je met een vochtig doekje doen.
Ik zou een gebruiksaanwijzing van je maxicosi zoeken, dan staat er precies in hoe de bekleding eraf moet, hij je 't kan wassen, en hoe je de bekleding er het beste weer op kan krijgen. Als je googelt op je type maxicosi en 'handleiding' (bv 'maxi cosi cabriofix handleiding'), dan vind je meestal erg makkelijk de handleiding die je nodig hebt
Bedankt voor jullie reacties! Zal eens kijken om een handleiding. Ben namelijk niet zo handig in dit soort dingen...
Ik heb mn eigen maxicosi voor een opfrisbeurt onder de douch met alesreiniger. En daarna goed spoelen spoelen spoelen. Hij is weer lekker schoon voor ronde 2 Zo wist ik zeker dat het goed kwam met de bekleding
dat kun je beter niet doen je verZwakt het piepschuim ermee namelijk Hier haal ik de bekleding eraf en gooi het op 30 graden in de wasmachine ff drogen en dan de bekleding er weer omheen.
Pfoeh! Nou heb de bekleding eraf hoor!!! Wasmachine draait. Het zwaarste komt nog! Spul moet er ook weer op he!!
Heb je dan de kuip gesopt? Want tussen bekleding en kuip zit piepschuim he, dat is denk ik niet zo geschikt om mee te wassen!
haha ah nu istie weer fris en fruitig je bent geslaagd voor het 'hoe maak ik de maxicosi schoon' diploma
Nou, heel veel suc6 dan maar!! Je hebt het nodig! Ik heb geluk dat ML zo handig en koelbloedig is! Cosi had het echt even nodig
Ben ik net klaar, lees ik dit stukkie. Ik heb de bekleding van de buggywagen eruit gehaald en net in de badkuip (vol met sop) gegooid. Aan de zijkanten zat echter nog wel piepschuim. Kan ik de bekleding bij het buggydeel er dan nog verder afhalen??? Zal nu het hele zitje niet meer functioneren omdat ik dat met de piepschuimen zijkanten gewassen heb? Hoezo blond?
Ik zie nu dat de hoes, toch nog aan de zijkanten (langs het piepschuim) naar beneden kan om de hoes eraf te halen. Even voor mijn info. Is dat ook de bedoeling bij het buggyzitje? Dan weet ik dat voor de volgende keer. Het gaat namelijk zo moeizaam dat ik mij afvraag of de hoes er dan wel weer omheen past.... Niet dat dat mijn volgende domme aktie is. Dat de hoes eraf is, maar er niet meer omheen wil zonder het piepschuim kapot te maken...