Hoe maxi cosi schoonmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gism0w, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hallo dames!

Ik heb een kinderwagen/maxi-cosi (cabriofix) en de hele mik op MP gekocht. Nu kon het stof van de kinderwagen er helemaal afhalen en in de wasmachine doen. Dit lukt niet met de maxi-cosi en er zitten toch wel vlekjes in die ik er graag uit wil halen.

Hoe doen jullie dit? Is stomen misschien een idee?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je een echte maxi cosi hebt kan de bekleding er gewoon af en in de was. Het is even rond het touwtje waarmee je de gordels spant, frummelen en dat koord maak je dan uiteindelijk aan de onderkant ook nog los, die lus dus. Maar de bekleding kan er gewoon af, op 30 graden in de wasmachine en dan niet helemaal laten drogen en er weer op dan droogt het mooi strak. De kuip zelf kan je met een vochtig doekje doen.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou een gebruiksaanwijzing van je maxicosi zoeken, dan staat er precies in hoe de bekleding eraf moet, hij je 't kan wassen, en hoe je de bekleding er het beste weer op kan krijgen. Als je googelt op je type maxicosi en 'handleiding' (bv 'maxi cosi cabriofix handleiding'), dan vind je meestal erg makkelijk de handleiding die je nodig hebt :)

4. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Bedankt voor jullie reacties! Zal eens kijken om een handleiding. Ben namelijk niet zo handig in dit soort dingen... :)

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb mn eigen maxicosi voor een opfrisbeurt onder de douch met alesreiniger. En daarna goed spoelen spoelen spoelen.
    Hij is weer lekker schoon voor ronde 2

Zo wist ik zeker dat het goed kwam met de bekleding :D

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat kun je beter niet doen je verZwakt het piepschuim ermee namelijk

Hier haal ik de bekleding eraf en gooi het op 30 graden in de wasmachine ff drogen en dan de bekleding er weer omheen.

7. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Pfoeh! Nou heb de bekleding eraf hoor!!! Wasmachine draait. Het zwaarste komt nog! Spul moet er ook weer op he!!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je dan de kuip gesopt? Want tussen bekleding en kuip zit piepschuim he, dat is denk ik niet zo geschikt om mee te wassen!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

hahaha jep en dat is een ROT klusje! Succes!

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Yeeej!! Na veel frustratie eindelijk gelukt!! Pff zware klus zeg!

Bedankt voor de info!

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    haha ah nu istie weer fris en fruitig :) je bent geslaagd voor het 'hoe maak ik de maxicosi schoon' diploma :D

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga het binnenkort ook proberen.... Wish me luck haha

13. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Nou, heel veel suc6 dan maar!! Je hebt het nodig! Ik heb geluk dat ML zo handig en koelbloedig is! :D

Cosi had het echt even nodig ;)

14. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #14 kh82, 28 jan 2013
    Laatst bewerkt: 28 jan 2013
    Ben ik net klaar, lees ik dit stukkie. Ik heb de bekleding van de buggywagen eruit gehaald en net in de badkuip (vol met sop) gegooid. Aan de zijkanten zat echter nog wel piepschuim. Kan ik de bekleding bij het buggydeel er dan nog verder afhalen???

Zal nu het hele zitje niet meer functioneren omdat ik dat met de piepschuimen zijkanten gewassen heb? :(
    Hoezo blond?

15. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ik zie nu dat de hoes, toch nog aan de zijkanten (langs het piepschuim) naar beneden kan om de hoes eraf te halen. Even voor mijn info. Is dat ook de bedoeling bij het buggyzitje? Dan weet ik dat voor de volgende keer.

Het gaat namelijk zo moeizaam dat ik mij afvraag of de hoes er dan wel weer omheen past.... Niet dat dat mijn volgende domme aktie is. Dat de hoes eraf is, maar er niet meer omheen wil zonder het piepschuim kapot te maken...

Deel Deze Pagina