Volgens die vriendin en mensen die dat wasmiddel gebruiken, zitten er kankerverwekkend middelen in, ik wil gewoon terug naar de oude wasmiddel, maar datt houdt mij gewoon tegen om terug te gaan. Is dit waar volgens jullie???
Als je je kleren erin wast of als je t opdrinkt? Ik denk dat t allemaal wel meevalt, en dit in dezelfde categorie valt als dat brood of zuivel ineens half vergif zou zijn. Maar anders vraag je t aan de fabrikant? Of om te beginnen aan je vriendin vragen wel stofje erin dan kankerverwekkend zou zijn? Als zij het niet weet is het dus puur meelopen
Het kan ook zonder Zwitsal. Het kost mij 10 minuten om 3 liter te maken. En het kost ongeveer 1 euro. Ideaal. Maar je moet zelf kijken welke je het prettigste vind
Dat denk ik ook. Ik ken ook zulke types. Alles is ineens schadelijk en ze willen het liefst nog ecologisch afwasmiddel vermijden maar dan gebruiken ze wel weer chloorbleekmiddel...
Ecover, Klok, Neutral, AH Puur... Allemaal prima ervaring mee, ook met gevoelige huid en allergien! Wassen ook goed schoon. Ik heb ook lang met Marseillezeep gewassen, maar vind poederwasmiddel uit de winkel toch schoner wassen.
Ik gebruik al jaren Una vloeibaar van de Aldi (de grote flessen niet de kleine geconcentreerde) en heb ook allergieën en eczeem.
Ik gebruik nu huismerk van de AH, prima wasmiddel. Net zo goed als Ariël of Robijn alleen leuker voor je beurs. Heb ook een tijd zelf gemaakt van Marseille zeep. Vanwege drukte kom ik daar nu even niet aan toe. Zelf maken kost je geen drol voor 5 liter wasmiddel.
Ik heb antwoord terug gekregen en het is fosfaat dat kankerverwekkend. Het is slecht voor de mens gezondheid en de milieu. Wat vinden jullie hiervan?
En ecover heeft ook wasmiddel. Niet bekend mee. Maar dat is misschien ook een optie? Ze hebben wasmiddel en ook een vlekkenverwijder weet ik.
Ik zou heel eerlijk gewoon je eigen mening hierin vormen. Lees over fosfaat en maak een keuze. Probeer dingen en kijk hoe erop geregeerd word qua huid.
Weet je waar je eczeem vandaan komt en waar je allergisch voor bent? Ik zou dat eerst goed uitzoeken, wellicht heeft het niks met wasmiddel te maken, maar met voedsel oid.