schone was of gezondheid belangrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Marseillezeep gaan gebruiken is ook een optie.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

En nog even dit:

Veelgestelde vragen over fosfaat
    In textielwasmiddelen op de consumentenmarkt hebben Nederlandse fabrikanten al sinds de jaren 1990 fosfaat vervangen door andere grondstoffen. Dit betreft een vrijwillige afspraak met de overheid. Fosfaat wordt wel door sommige fabrikanten gebruikt in machinevaatwasmiddelen. Ook op de institutionele en industriële markt is fosfaat onmisbaar voor sommige reinigingsmiddelen. Als u meer wilt weten over de functie van fosfaat in reinigingsmiddelen, kunt u deze nalezen in onderstaand PDF-bestand.

Te lezen op:
    Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, misschien is het al genoemd. Maar ik heb vaak jeuk op mijn huid. Toevallig had mijn man vorig jaar een alternatieve wasmiddel in zijn kerstpakket; Seepje. En ik ben fan! Gebruik het nu bijna een jaar en mijn huid is minder stuk en de was is schoon en lekker zacht. Misschien is het een idee? Het is misschien iets duurder dan gewone wasmiddel, maar ik vind het het zeker waard.
    Check:
    Home - Seepje

4. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    hier ook een zoontje met eczeem en allergieen. Gewoon neutral gaan gebruiken en de ernstige jeuk is weg. Natuurlijk geen wondermiddel want het eczeem zit er niet alleen door het wasmiddel (parfum). Eczeem heeft vaak met meerdere dingen te maken (weer, allergie, parfum, gewoon pech). Bij zoonlief hebben we het nu onder controle en begin ik zelfs weer langzaamaan wasverzachter te gebruiken. Puur omdat ik dat zelf lekkerder vind ruiken en mijn was er wel echt beter van aanvoelt. Voordeel dat 1 druppel wasverzachter nu al een wereld van verschil maakt, haha.
    Ik gebruikte bij mijn neutral ook gewoon vlekverwijderaar.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    De zeepnoten in Seepje gebruiken ze ook in de huidige wasmiddel.. Die Noten zijn zeer huidvriendelijk, maar zoals ik al vertelde wast niet goed schoon.

Seepje ben ik hier n(Belgie) niet tegengekomen..

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Waarom de Marseillezeep eigenlijk?

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Wast niet goed schoon? Daar heb ik nog geen last van gehad....Ik vind het echt fijn spul.
    Bestellen via de webshop? Doe ik altijd.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb eczeem (en chronische urticaria) en gebruik Neutral waspoeder met azijn in het wasverzachterbakje.

Albert Heijn heeft ook huismerk ECO waspoeder. Parfumvrij en werkt prima. Die is ook een stuk goedkoper dan Neutral.

Op internet kun je ook eco-vriendelijke merken als GrabGreen en Method vinden. Die hebben wel een geurtje, maar zijn heel fijn in gebruik.

9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ook even in de natuurwinkel kijken anders?

En je kunt je vriendin geruststellen, en jezelf ook;

EU-verbod op fosfaten in wasmiddelen - RTL Nieuws

"Fosfaten mogen vanaf 2013 niet meer gebruikt worden in wasmiddelen. Woensdag stemde het Europees Parlement in met de nieuwe regels.

Vanaf 2017 zal er ook een verbod gelden voor het gebruik van fosfaten in vaatwasmiddelen."

;) Het is dus al verboden. Je kunt met een gerust hart gaan proberen wat voor jullie werkt.
    Voor je zoontje zou misschien overigens een lotion ofzo een betere uitkomst geven in de winter, ik gebruik steevast een handcreme in de winter en desnoods nivea op andere plekken(zoals gezicht) omdat mijn huid ook erg droog, tot scheurens toe, wordt in de winter.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier gebruik ik Ecover, Neutral en de puur en eerlijk van de appie.
    Spijkerbroek zou je in de machine ook kunnen spoelen met witte azijn. Dit schijnt de bacteriën te doden. Vlekken kun je misschien eerst met groen zeep insmeren en daarna spoelen en wassen in de machine. Je kunt ook even op internet zoeken naar natuurlijke huismiddeltjes voor vlekken.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    hele vuile kleren weken in Biotex en daarna wassen met jouw eigen wasmiddel..
    persil/robijn/ariel is allemaal rommel die je was verkleurt...

12. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

ik maak zelf wasmiddel van Marseillezeep of Sunlight zeep. Dit ivm exceem van de kinderen. Af en toe was ik het met wasmiddel van AH eigen merk, zodat het weer superschoon wordt.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb niet alles gelezen, maar al eens Neutral geprobeerd?
    ik was juist zodat het schoon wordt, én de vlekken weggaan ;)

14. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier geen verkleurde was hoor ondanks al jaren Ariel en Robijn.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Neutral heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb nog veel wasmiddelen thuis van lidl. Ik ga dat maar eerst opmaken. En dan zoek ik verder misschien toch over naar neutral of marseillezeep.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Hier geen slechte ervaring met persil (robijn en ariel nog nooit gebruikt), welk merk gebruik jij dan?

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Waarom niet de vlekken met ossegal met de hand en daarna met het wasmiddel wassen?

18. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Formil van de lidl... Maar nieuw gekleurde was die niet zo vies is was ik met azijn en wasverzachter en gekleurde vuile was in biotex.. Wit altijd met formil of aldi poeder en soms enkel in biotex. Handdoeken, sokken en ondergoed was ik met formil.... Ik heb een heel keukenkastje met wasmiddelen :D

19. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh en fijn goed was ik met goedkope handzeep....

20. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Idd wassen met neutral en anders eens kijken bij bio winkels?

Deel Deze Pagina