Altijd als ik ons ondergoed was dan ruikt dat daarna niet echt lekker. Het ruikt heel muf. Hebben jullie daar tips voor? Meestal was ik het met het 'fijne was' programma op 40 graden. En ik voeg zeker genoeg wasmiddel toe. En ook wasverzachter met lekkere geur. Bij alle andere wasjes ruikt het goed.
Was je ook wel eens op 90 graden? Sowieso zou ik ondergoed hoger dan 40 graden wassen en voeg eens wat azijn toe op het laatst ipv wasverzachter. Ik gebruik bijna nooit wasverzachter en heb nooit stinkende was.
Maar op de wasvoorschriften van de boxers van mijn vriend staat 30 graden... Het liefst doe ik het ook heter wassen maar ben bang dat het dan krimpt.
Ondergoed op 40 graden?! Ik was het altijd op 60 graden, zo is me dat geleerd door mn moeder. Bacterien gaan pas dood met minimaal 60 graden en in ondergoed en sokken zitten nogal wat bacterien die nare geurtjes kunnen veroorzaken. Misschien word het op 40 graden gewoon niet goed schoon waardoor het ruikt?
30 graden voor ondergoed, dat is best vreemd. Anders was je een keer 1 of 2 boxers mee met je 60 graden was. Als dat goed gaat dan voortaan alles wassen op 60 graden. Ik gebruik alleen wasmiddel, geen wasverzachter en ik was al het ondergoed op minimaal 60 graden. Het gaat ook de droger nog in, maar het krimpt niet of nauwelijks merkbaar.
Hier gaat het idd ook de droger nog in. Zelfs mijn kanten onderbroekjes zijn nog nooit gekrompen in de 60graden was en droger. En mocht dat wel gebeuren dan koop ik ze niet weer.
Wellicht is het handig om via de zoekfunctie wat oudere berichtjes te lezen... er zijn hier al meerdere topics geweest over stinkende, schone was. Vrij recent nog deze: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/stinkende-was-uit-wasmachine.657516/ Waarom was je ondergoed trouwens met het fijne wasprogramma? Zelf was ik het altijd op 60 graden (katoenwas). Dat wast toch net wat schoner.
Ik zou ze gewoon eens op 60 wassen, of een deel, kan me niet voorstellen dat dat zo enorm gaat krimpen. Dus volledig programma op 60, geen fijnwas-programma.
Inderdaad, fijne was 40 graden is te koud voor ondergoed. Ondergoed moet zeker op 60 graden en gewoon een stevige katoenwas. Ik gebruik nooit wasverzachter en mijn was ruikt altijd goed. Daarna gaat het nog de droger in op extra droog programma, hier krimpt niets.
Ik ben een beetje een ei wat dat betreft. Ik weet wel dat bacteriën enzo niet doodgaan met zo'n laag programma maar waarom staat er dan 30 graden op ondergoed. Maar duidelijk: dan ga ik wassen op 60 graden minimaal en dan hoop ik dat die geur ook weg is .
Haha ik heb werkelijk nog nooit gekeken wat er op het waslabel van onderbroeken staat. Ook niet van handdoeken, sokken, keukendoeken etc. dat gaat hier op 60 graden minimaal. Ik kijk alleen in de labels van de bovenkleding, en zelfs daar smokkel ik wel eens hoor. Spijkerbroek die wat gaat lubberen was ik ook rustig op 60 graden en daarna in de droger want dan zit ie weer mooi strak daarna.
Hier gaat ondergoed meestal mee met de handdoeken, vaatdoeken of beddengoed, allemaal op 60 graden. Alleen als ik vooral wit beddengoed heb gaan donkere onderbroeken wel eens mee in de 40 graden donkere was. En af en toe draai ik een lege trommel op 90 graden.
Ik zou eerst je wasmachine goed reinigen. Eerst van binnen met een doekje, en goed dat rubberen ding schoonmaken. Daarna een rondje leeg laten draaien op 90 graden Met speciaal spul maar kan ook met azijn. Ik was m'n ondergoed ook met een fijne was programma. Tenzij het katoenen ondergoed is uiteraard, maar dure setjes van een lingerie zaak ga ik echt niet op 60 graden wassen haha. wordt altijd goed schoon en stinkt niet.
- wasmachine reiniger - h.g. sportkleding reiniger(totdat je kleding niet meer stinkt) - minstens eenmaal in de maand iets op de kookwas (handdoeken bijvoorbeeld) en ja, ondergoed op 60