Hypotheek en de WW

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutel, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleutel

sleutel Niet meer actief

Ik vroeg me af hoe het zit als je een hypotheek afsluit en een ww verzekering. Is iemand hier bekend mee is het verstandig om te doen?

Wij zitten er aan te denken om hypotheek zelf op mijn af te sluiten. We hebben wel een hypotheek op bij de salaris maar, maar mocht een salaris bij gevallen dan kunnen we het misschien niet helemaal betalen.
    En buren ons dan verzekeren tegen werkloosheid

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Verstandig is om ervoor te zorgen dat je je bruto hypotheek kan betalen, als je dat niet kan, dan moet je dat niet doen.
    Ik weet niet van een WW verzekering

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind je post een beetje lastig lezen, je zinnen lopen niet (volgens mij missen er woorden of net de verkeerde woorden? misschien snelheid of autocorrect ofzo).

Maar ik dénk dat je een arbeidsongeschiktheidsverzekering bedoelt. Als je werkloos raakt en de WW is ontoereikend dan kun je je daar aanvullend tegen verzekeren. Wij hebben daar wel voor gekozen, we houden gewoon van zekerheid :p rente staat bv ook 30 jaar vast haha.

Mijn advies is om dit met je hypotheekadviseur / financieel adviseur te bespreken. Die weet welke verzekeringen er allemaal zijn, wat aan te raden is in jullie situatie en wat de risico's zijn als je je niet aanvullend zou verzekeren.

4. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Wij hebben het niet gedaan, maar dit komt doordat mijn man hiervoor extra verzekerd is via zijn werkgever. Met alleen zijn inkomen kunnen we de hypotheek betalen.

Deel Deze Pagina