Wij zijn gek op de Italiaanse keuken en dus ook op de heerlijke pasta's. In veel kookboeken staan echter vaak pasta's zonder (al te veel) groenten. Voor ons zelf vind ik dat niet zo'n ramp, maar voor de kleine meid moet er toch echt wel een portie groenten naar binnen per dag. Zelf kom ik niet veel verder dan een rucola salade en onze meid eet nog niet echt goed sla (blaadjes vind ze maar gek), dus wellicht hebben jullie goede tips zonder het hele pastarecept te veranderen? Alvast bedankt!
Wij maken vaak (ook voor de kleine meid) pasta met een pakje tomatenpuree. Doen er zelf dan stukjes courgette, in plakjes gesneden champignon, tomaten bij, soms eens afgewisseld met broccoli, stukjes ui en italiaanse kruiden. Simpel, snel en gezond. Je kan ook gewoon een roerbakpakket erbij gooien Prei doet t vaak ook goed, paprika, wat olijven erbij.... meestal met gehakt. Wat ik ook weleens doe: pakje spinazie met boursin door de pasta met kip. Nog simpeler en lekker! Pesto gebruik ik ook vaak in plaats van een saus, vaak ik combi met spinazi of broccoli, courgette ( groene groenten). heel af en toe een pasta salade, dan doe ik er wel rucola doorheen, met komkommer, cashewnoten, uitgebakken spekjes etc
-in rode pastasaus kun je veel verschillende groenten stoppen! evt pureren -bij pasta pesto maak ik vaak een salade van geroosterde pijnboompitjes, beetje rucola, tomaat, mozarella en blaadjes basilicum en soms wat komkommer, dat lust mn zoontje ook. of ik geef hem plakjes komkommer bij zn bordje pasta. 1 dag wat minder groenten is niet zo'n ramp! -je kunt ook pastarecept met spinazie en boursin en kip maken, even googlen. simpele zoetzure komkommersalade erbij. -bij pasta met bijv witte saus eten wij er vaak sugarsnaps, rode paprika, ui en champignons doorheen. evt handje nootjes. salade erbij met jonge slamix, evt pittenmix, komkommer, tomaat, ei, en gele courgette. beetje olijfolie en balsamicoazijn erover. zoontje krijgt er vaak nog half ei los bij, vintie lekker.
Bedankt voor de lekkere recepten! Dit soort zelfbedachte recepten maak ik zelf ook vaak, maar als ik bv een pasta carbonara heb of een spaghetti aglio et olio dan zit daar van origine geen groenten door. Dit eten wij ook graag en voor dit soort standaard pasta recepten zoek ik dus een lekkere salade of groenten voor ernaast
Kidneybonen Linzen Wortelen Limabonen Broccoli doperwten Courgette Tomaat Paprika Olijven Uien Sperziebonen Mais Bij ons zit er juist meer groente in dan pasta Dan een beetje vlees ( liever vis) erbij en ik tel ongeveer 10 stuks pasta per persoon Vlinderpasta meestal.