Schooiende kinderen.... zucht...

Discussie in 'De lounge' gestart door Seth, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    sorry.. ik zou t ook niet prettig vinden als ze dat bij mij zouden doen. en dan ,..kindjes die je kent?! ok..
    maar totaal vreemde kindjes.. nee.. sorry.. daar ben ik toch niet van gediend.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Kinderen zijn kinderen.

Ik kan er wel om lachen.

( ik heb trouwens de deurbel er altijd af, :D dus ik heb makkelijk praten)

3. Muts26

Muts26 Lid

19 mei 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kan me er niet druk om maken. Er gebeuren idd ergere dingen in de wereld. Ik had ze die poppetjes trouwens niet zomaar meegegeven. Kunnen ze best wel wat voor doen zoals onkruid wieden en auto wassen. Voor wat hoort wat.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ach, kinderen worden tegenwoordig al opgevoed als volwassenen, met regels en weet ik veel wat, laat ze toch, ze moeten zich de komende 60 jaar nog aan regels houden.

5. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Dat bedoel ik maar. Ik hou wel van een kinderen met een beetje pit.
    Zolang ze niet brutaal zijn en een grote mond geven vind ik het best.
    Als ze netjes vragen mogen ze van mij de poppetjes en dergelijke hebben.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    stelletje schorriemorrie

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Tja, als ze zich in hun volwassen leven aan de regels moeten houden, kan je ze dat maar beter bijbrengen als ze nog jong zijn. Dat lukt bij volwassen wat minder goed. En ook manieren kan je jong mee beginnen. Ze leren toch ook vroeg met mes en vork eten, dat je geen andere kindjes mag slaan en dat je netjes dank je wel moet zeggen?
    Dus prima dat het kinderen zijn, ze kunnen van mij ook best een nette reactie verwachten... maar mijn kids mogen dat echt niet hoor. Als ik er achter kom dan mogen ze spulletjes die ze bij elkaar gebedeld hebben naar de "goed doel" bak brengen (die staat er iig bij de AH voor de plaatjes, enzo). Doe maar lekker verzamelen ipv bedelen, dat is het spel.

De kankerbestrijding of Amnesty vind ik trouwens wel wat anders... dat doe je voor een ander. Deze kindjes bedelen voor zichzelf. Als ze zouden bedelen voor een kinderziekenhuis ofzo zou ik er veel minder moeite mee hebben.

En zo onschudlig zijn ze trouwens niet, bij ons bij de AH schelden ze mensen gewoon uit als ze geen plaatjes krijgen. Staan ze daar maar een beetje te hangen, ipv lekker te spelen. Nee, sorry, ik vind het echt geen gezond gedrag voor een kind. Begrijpelijk, dat wel... maar ik zou liever zien dat ze echt lekker gingen spelen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ze vragen het toch gewoon netjes? waarom zijn dat geen manieren dan?

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    leuk van die kindjes met pit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

alhoewel pit??
    vind het wel slim hoor! :)
    zo kunnen ze miss heel wat bonkies bij mekaar sparen!

tzijn en blijven kinderen he.....
    als wij als volwassenen daar nou es wat meer een voorbeeld aan zouden nemen zou de wereld er een stuk vriendelijker uitzien!

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

En als je er over nadenkt (die vragen worden overgeslagen) dan is het wel weer dubbel...
    Want als ze iets willen (buiten spelen, vriendinnetje spelen, knutselen, appeltje, drinken.....) dan moeten ze dat juist weer gewoon netjes vragen. Ik vind dat voor kleintjes wel verwarrend, dus vragen mag hier. Wel beleefd en netjes, en zeuren is wat anders dan vragen. En de deuren langs gaan valt hier onder schooien en dat mag dus ook weer niet.
    En netjes bedanken natuurlijk...

11. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

politie bellen!! Dit kan niet hoor :$

*geintje*
    Ik zal het ook niet erg vinden ;) maar komen hier niet ;) en me stekker zit niet in de bel :p Ideaal

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je baalt dat die bel gaat als de kleine net op bed ligt. Zou ik ook verschrikkelijk irritant vinden, daarom is de deur hier gewoon open haha, klink naar beneden en je bent binnen, maar jah wij wonen in een dorp.

Maar ik vind het geen probleem als kindjes het zouden komen VRAGEN, vind dit ook niet gelden als kindjes die vragen worden overgeslagen. Dat geldt bij iets wat al te verwachten is.. bijv. dat worstje bij de slager e.d dan zouden mijn mijn kinderen ook niets meer krijgen als ze het van te voren al vragen terwijl ze weten dat het komt.

Maar uitschelden enz. in de winkel vind ik dan wel weer belachelijk, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik denk dat ik dan echt mijn mijn bek vol tanden zou staan.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn kind blijft ook gewoon kind maar ik vind het geen manieren hebben als je bij andere mensen gaat bedelen voor spulletjes, hoe netjes je het ook vraagt ! ...

Hier word gewoon geleerd dat kindjes die vragen die worden overgeslagen, ik hou er gewoon niet van als kinderen vragen ..

Iedereen voed zijn kind op zoals hij denkt dat dit goed is en wij ( mensen die het aso vinden ) brengen de kids bij dat dit gewoon niet kan ... Heeft niets te maken met dat wij onze kids niet kids laten zijn ...

En mensen met Collectebussen aan de deur vind ik ook irritant .. Ik geef niemand wat .. Nee ook niet aan de Kankerbestrijding, wij steunen dit goede doel al automatische iedere maand dus doe niks in de box .. Hou daar niet van ...

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nee nooit last van aan huis. alleen bij de winkels weleens. ik kan er niet zo moeilijk over doen. het zijn kinderen en ook die van jou wordt straks groter. je wilt niet weten waar je allemaal nog voor komt te staan straks ;)

ze moeten alleen al een paar keer van school per jaar aan de deuren gaan lopen bedelen bijv.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als ze kinderen altijd een plakje worst geven dan is het toch logisch als je kindje daar weer is dat ze dat verwachten? leg dat een 2 jarige maar eens uit...

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh en als ze hier aan de deur komen mogen ze ze hebben hoor.... geen probleem

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    en chantal het is algemeen bekend dat de zogenaamd lievertjes thuis, buiten de grootste etters en schijnheilen worden. jij kunt wel denken dat je ze netjes opvoed maar ze zijn nog niet volwassen hé. je weet niet waar je zelf allemaal nog met je eigen kinderen voor komt te staan. je kunt ze proberen te leren dat dit of dat niet netjes is. maar wat ze ermee doen als jij niet kijkt weet je dat 100 procent zeker?

dat is een feit waar wij allemaal mee te maken krijgen. het is makkelijk om de vinger te wijzen. maar geen van alle weten we hoe onze kinderen gaan doen als ze ouder worden. ik moet soms lachen om de reacties van sommige die het allemaal zo goed weten. ja, toen mijn jongste 1 jaar was zat ik ook vol met idealen hoe het moest. en wat er vooral allemaal niet moest. nu 16 jaar later weet ik wel beter. je kunt niet alles krijgen zo je het hebben wilt.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    #58 Jo79, 20 mei 2010
    Laatst bewerkt: 20 mei 2010
    Volgens mij beweert niemand hier een keurig kind te hebben of een kind dat haar kind later nooit zoiets zou doen. Tja, natuurlijk zullen ze dingen doen waar je als ouders niet achter staat, maar ik denk ook dat kinderen een stuk meer begrijpen dan een hoop mensen denken die zeggen 'ach, het is nog maar een kind, die snapt niet dat hij niet bij de slager om een stuk worst moet bedelen, ze vergeten te bedanken omdat ze zo in hun Bonkies/plaatjes of andere zooi opgaan, ze hebben nog geen geduld, dus daarom trekken ze die voetbalplaatjes bij wijze van spreken zowat uit je handen als ze de kans krijgen etc. Nou, in veel gevallen is het ze gewoon niet bijgebracht.
    Ik heb genoeg van die etters gezien hoor die gelijk gingen schelden als ze niet iets kregen. Een bedankje kan er bij de meesten ook niet af als ze wat krijgen.
    Ik vind de manier waarop dus wel wat uitmaken, netjes vragen, niet drammen en jengelen of schelden, ammahoela.
    Hier komen ze (nog) niet langs de deuren voor bonkies of andere zooi, heb wel regelmatig kinderen voor een sponsorloop, een nieuw speeltoestel op school, de sportclub etc. Nou ja, die vragen het netjes en dat vind ik prima, erger ik me niet aan.

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

`

Heb je ook gelijk in maar ik zeg dit niet omdat ik vind dat ik het zo goed weet ik wil die kleine gewoon bij brengen dat het niet netjes is als hij vraagt om bv dat plakje worst, of gaat bedelen bij de mensen aan de deur ... Tuurlijk weet je niet wat ze gaan doen als ze straks ouder zijn en je kan er ook niet altijd 24 uur per dag boven op zitten maar ik breng het hem wel bij, mijn ouders hebben dit ook vroeger gedaan en heb dr niets aan overgehouden hoor, ja manieren dat heb ik er aan overgehouden en dit ga ik ook zeker over brengen op mijn zoontje.. die kleine kan hier kind zijn zoveel hij wilt maar wel met manieren, heb nooit gezegd dat ik een perfect kind heb en dat hij dat altijd zal blijven maar vind wel dat je die kids wat mag bijbrengen ... Is dat zo raar ofzo ?

En Mora27 een kind van 2 weet heel goed wat wel en niet mag als je het ze maar duidelijk op hun niveau uitlegt ... En die kleine van mij zegt al vanaf dat hij kan praten netjes Dankjewel als hij iets krijgt of als hij bv aan opa of oma vraagt of hij mag komen logeren dan zegt hij altijd Alstublieft, nee mijn kind is niet perfect maar nogmaals ik leer hem gewoon manieren ...En Kids zijn slim genoeg hoor ..

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nou ik leer mijn kinderen juist wel om te vragen. Misschien niet in dit geval voor bonkies aan de deur ( dat zou ik ze afraden) maar ik vind kinderen die netjes iets kunnen vragen juist beter dan die afwachtende types.

Zitten ze je aan te staren met van die grote ogen.
    Ja wat wil je nou. Vraag het gewoon. Daarvoor heb je een mond.

Ik houd dus meer van actieve kinderen dan passieve.

Fatsoen daarentegen vind ik wel erg belangrijk. Dus praten met twee woorden. U zeggen en het woordje NEE accepteren.

Deel Deze Pagina