wij hadden het met de dominostenen van c1000. Een mannetje van een jaar of 5 die aan de deur kwam. Werd nogal irritant omdat hij echt dagelijks kwam en bovendien vind ik het onverantwoord van de ouders om een kind van 5 langs de deuren te laten gaan. Wat nou als iemand zegt: ja hoor die heb ik, kom maar even binnen?
hier komen ze niet maar vind dat eerlijk gezegt niet brutaal of erg als ze het zouden doen het is en blijven kinderen en soms denken ze slim te zijn om het zo te vragen en zo lang ze netjes blijven waarom niet geen probleem brutale kinderen bestaan niet tot amper dan ligt het toch echt erg vaak aan de ouders als ze zwaar brutaal zijn ze leren toch het meest van de papa of van de mama
ik vind t op zich wel inventief van de kids, maar leuk zou ik het ook niet vinden.. en van mijn kids wil ik het ook neit hebben.. ook niet bij de supermarkt.. Als ze ze krijgen is het leuk, maar er om vragen vind ik net te ver gaan..zeker aan de deuren.. Maar ja.. vroeger..(om, even terug te komen op het oud worden.. ) gingen wij ook langs de deuren om flessen te verzamelen voor statiegeld (hetzij voor een goed doel of voor jezelf.. (ik niet persoonlijk hoor, durfde ik toch niet).. of om oud papier op te halen.. dat deden veel kids uit mijn klas om zo aan wat extra zakgeld te komen.. of heitje voor een karweitje.. vind ik eigenlijk net zo vervelend.. maar niet echt fout ofzo.. mijn kids mogen dat best doen, maar dan wel alleen bij bekenden of familie.. De oudste wil dat toch niet en de rest is nog te jong.. Gelukkig
bij ons komen de kindjes uit de buurt in het najjar altijd langs om walnoten te halen. we hebben 3 notebomen in de tuin,en als de hele plaats vol ligt,komen er een paar van die kleintjes met een traptraktor en een karretje erachter om noten te rapen... scheelt mij een hoop werk,en hun verdienen er een centje mee. ze verkopen de noten in een zakje voor een euro,en de hele buurt vindt het geweldig. ach,als die kids er schik mee hebben,is het toch goed. verder heb ik nooit last van kinderen die vragen om bonkies of wat dan ook.
Ik heb het vroeger zelf ook gedaan! Schandalig en als mn moeder het had geweten, had ze me wat aangedaan maar het was toen de flippotijd en iedereen had flippo's en ging langs de deuren! Dus op een middag ben ik ook langs de deuren gegaan om te schooien voor flippo's, want ik moest en zou er ook een stapeltje hebben Ik heb geen kinderen aan de deur gehad, maar ik vind het inderdaad niks als je kinderen aan de deur hebt die erom vragen. maar zij zullen wel (net als ik toen) er geen kwaad in hebben gezien! Het was een goedkope en makkelijke manier om toch meer dan je vriendjes te krijgen
yep fatsoen dat is het woord. je mag heus wel ergens om vragen ej kunt ook met grote ogen stilzwijgend bedelen. maar fatsoenlijk.
volgens mij had niemand (tot nu toe) over associaal gedrag, maar over irritant gedrag..... En opdringerige collectanten.... opdringerige jehova's.... etc. etc. etc. vind ik ook irritant.... Verder vind ik het opmerkelijk dat het vroeger niet gebeurde, terwijl ik kan me herinneren dat wij vroeger ook dingen spaarden.... plaatjes bij de kauwgum.... van die scary plaatjes.... sleutelhangers etc. etc.
Dochter heeft trouwens 2 uur lang liggen huilen.... daarna.... Zelfs alle bonkies en handjes hielpen niet....
Dit vind ik eigenlijk het grootste gevaar. Hier komen de kindjes uit de straat regelmatig aan de deur met allerlei vragen. Of we een karweitje hebben, of ze de baby's even mogen zien, of ze een snoepje mogen enz. Tja, als het de kinderen van de buren zijn, waarom niet vraag ik me af. Ik vind het juist leuk dat ze zich zo vrij voelen om gewoon even aan te bellen. Deed ik vroeger ook bij de buurvrouw. Ik vind het wel een kwalijke zaak als kinderen bij vreemde deuren gaan aanbellen, want dat is gewoon gevaarlijk. En fatsoen... het mag tegenwoordig wat meer zijn naar mijn mening. Wij zijn ook klein en ondeugend geweest, maar mijn ouders zijn in bepaalde dingen heel streng geweest. Wij moesten altijd aub en dankjewel zeggen. Mochten never nooit iets zomaar van de tafel pakken als er visite was (met onze handen in hapjes graaien zeg maar). En wat ik heel belangrijk vind, wij moesten echt iedereen die volwassen was met U aanspreken die geen familie is. Familie ook nooit met zomaar een voornaam. Dus een tante Hannie, noemde ik altijd 'tante Hannie' en niet 'heey Hannie'.. En het is zo ingebakken bij mij dat het nog steeds op automatische piloot gaat. Ik vind dat je deze dingen wel de kinderen kunt aanleren, beleefdheid is iets wat vanaf zo kleins mogelijk bijgebracht kan worden. En netjes aan de deur vragen bij de buren om voetbalplaatjes oid valt bij mij nog gewoon onder beleefdheid hoor. Wat is daar asociaal aan? Hoezo bedelen? Jij hebt ze toch ook niet gekocht?
ja tuurlijk kan je je kind manieren bijbrengen, maar als ik nu op haar leeftijd zeg nee je mag niets vragen hoor... dan snapt zij dat nog niet hoor... wellicht over een jaartje... dus als we nu bij de slager staan zegt ze gelijk al oehhh lekker worst mama? tja.... is dat dan brutaal voor zo'n kleintje? ze geven het zelf altijd dus het word een beetje een gewoonte...
maarja ik neem aan dat je dochter niet om 19.00 uur... op een doordeweekse dag... met haar vriendinnetjes alleen buitenloopt.... Vind het sowieso al geen rondzwerf-tijd... voor die leeftijd en als ze naar school moeten... (maarja is mijn idee)..... Als kinderen het van die leeftijd vragen vind ik het inderdaad niet brutaal van het kindje... MAAR het ligt er wel weer aan hoe de ouders ermee omgaan.... ik verbeter hier peuter direct.... aldoende leert men..... toch? maarja als je als ouder er niet op reageert.. leert hij,zij het natuurlijk nooit....
Hier is het in het verleden wel eens gebeurd met voetbalplaatjes. Ik kan me er niet zo aan storen, het zijn kinderen!
bij die aller kleinste vind ik het ook minder erg dat ze het vragen maar bij de oudere kids vind ik het gewoon niet netjes .. En ja ik blijf er bij dat als jij je kindje iedere keer weer zegt dat ze niet mag vragen ( ook op die leeftijd ) leren ze dat echt wel hoor ...
ja dat klopt ook wel, ik zeg ook altijd zeg maar dankjewel.... het komt er nu zo af en toe gebrekkig uit als ze een worstje krijgt... als kinderen oud genoeg zijn om alles te kunnen uitspreken EN te begrijpen dan vind ik het ook niet netjes om iets te gaan vragen zoals een plakje worst en ik zal dan ook niet willen dat ze dan ook nog wat krijgt.... maar voor nu... ach...
haha nee dat zou niet best zijn he ik verbeter haar ook wel direct en wil ook dat ze leert dankjewel mevrouw of meneer te zeggen... maar dat wil nog niet echt lukken met 2 jaar... ze begint nu net met twee of meer woorden te praten en dan nog niet helemaal uitgesproken dus ben hard aan het oefenen... scheelt wel dat ze nu naar de peuterklas gaat daar leert ze weer een boel! ga haar zometeen weer eens ophalen, ben benieuwd hoe ze het gehad heeft... is namelijk de tweede keer voor haar!
hier geen last van en ik geef ze weg aan mijn buur meisjes en jongens iedereen krijgt er eentje van mij heb ik al gezegt dus geen gezeur dat de een wel en de ander niet krijgt . je moet gewoon lief duidelijk zijn tegen ze en dan begrijpen ze het best wel want sommige kindjes hebben de neiging om elke keer weer te vragen, kan beter zeggen van als je iets hebt dat het voor je eigen kindje is of ze aan hun zal geven.