dus kinderen moeten maar gewoon doen? Ik heb liever dat een kindje aan mij vraagt of ze dat mogen hebben dan dat ze ze of uit je handen grissen of je als een standbeeld aan zitten te staren. En als ik zelf geen moer met die plaatjes doe, mogen ze ze heus hebben, ik ga dan niet express zeggen: "nee" en ze dan thuis weggooien, dat vind ik zo ontzettend kinderachtig. ik snap gewoon niet dat er zo'n ophef wordt gemaakt over een kind dat netjes vraagt of ze je kaartjes mogen hebben, er zijn ergere dingen in de wereld hoor.
Nou ik vind het niet erg. Zou gewoon netjes aangeven dat je het niet hebt. Ze denken gewoon slim te zijn en zolang ze aardig en beschaafd blijven...snap ik het probleem. niet.
Ik snap het probleem ook niet hoor......als ze het netjes vragen. En dat "wie vraagt wordt overgeslagen" ik heb liever dat ze het vragen, dan dat ze me staan aan te staren, suggestief...... In de wereld kom je ook nergens als je niet leert om iets (correct) te vragen hoor..... Ik weet nog dat wij (toen we klein waren) met alle vriendjes en vriendinnetjes de deuren van onze ouders langs gingen voor een snoepje, vaak kregen we dat maar soms ook niet, dat zeiden die ouders dan ook gewoon. En nee, we waren geen asociale buurt. En de flippo's, mijn broertje stond ook bij de supermarkt....
hier komen ze niet aan de deur maar bij de ah stonden ze vooral met die voetbalplaatjes wel in de supermarkt maar ze vroeger het altijd netjes en ik kan me daar echt niet aan ergeren. je kan toch normaal antwoord geven dat je ze niet kwijt wilt? ik vind daar niks brutaals of aso aan
Ik zou het niet zo erg vinden als ze me bij de Albert Heijn zouden vragen voor voetbalplaatjes of what ever. Dan horen ze op dat moment wel van me of ze het kunnen krijgen ja of nee... Maar als ze aanbellen bij je voordeur: dat gaat mij te ver. En ik vind het ook brutaal. Ik keek laatst ook wel vreemd op toen een kind van een jaar of 6 hier aanbelde en vroeg of ik bloemetjes (die ze ergens geplukt had) wilde kopen. Ik kan het niet goed uitleggen waarom ik het zo vervelend vind. Vind gewoon dat ze niet met zo'n flauwekullenreden aan moet bellen bij me. Tenzij ik er wel achter sta om welke reden ze voor mijn deur staan: een collecte van de hartstichting bijvoorbeeld geef ik wel geld. Daar help je financieel echt je medemens mee. Maar ik noem het wel echt geschooier als ze aan je deur vragen om bijv. voetbalplaatjes...
Ze moeten mij ook niet storen thuis, zou het heel irritant en storend vinden en ze meteen wegsturen. Ze moeten gewoon weten of anders leren dat ze mensen niet thuis lastig mogen vallen voor persoonlijk gewin, geschooi dus. Buiten of in een winkel vind ik het wat anders, als ze het beleefd vragen tenminste en zich niet teveel opdringen.