school eist teveel van ouders

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ALeV84, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Daarom benadrukt school, in een mail naar ouders voorafgaand aan juffendag, dat iets kleins of een tekening mag, maar dat dat niet hoeft.

Ouders die overdreven grote/dure cadeau's geven, die heb je overal. Dat kun je de onderwijzers niet kwalijk nemen.

Dat een school aangeeft dat er een centraal punt is, is misschien vanuit praktisch oogpunt bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit een verwachting is om zoveel mogelijk cadeaus te krijgen.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

En als je als ouder zijnde niet mee wilt doen aan deze "onzin", en je ook niet je kind stimuleert of de moeite neemt om hem er aan te herinneren dat het juffendag is dan loop je het risico dat jouw kind als één van de weinige met lege handen aan komt.
    Dat maakt voor de juf niets uit maar dan zal misschien je kind zich toch wat ongemakkelijk voelen.
    En dat ligt dan geheel aan je zelf.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik neem het de onderwijzers niet kwalijk, de ouders wel. En een tekening zou genoeg moeten zijn of een leuk knutselwerkje als het kind dat leuk vindt.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik.zou ze heus wel informeren, wat een rare conclusie trek je daar?

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Het idee om iets gezamenlijk te doen voor juffendag vind ik niet eens zo'n heel gek idee. Dan krijg je dus niet dat er ouders buitensporige cadeaus gaan geven.

Koop dan met z'n allen een mooi voorleesboek ofzo, nog nuttig voor de kinderen ook.

6. Niekepiek

Mooi dat het gezamenlijk wordt gedaan, maar dan nog zullen er altijd ouders zijn of kinderen die net iets extra's willen geven.
    Je kunt je kind niet altijd teleurstelling of ongemak besparen en als je dat wel wilt doen in dit geval dan zul je toch op z'n minst hem er aan moeten herinneren of stimuleren dat het juffendag is en dat het misschien leuk is om iets te knutselen.

Ik zou inderdaad niet willen dat mijn kinderen als één van de weinige met lege handen in de klas staan, puur voor hun eigen gevoel.
    En verder vind ik het altijd ook leuk om iets vanuit mezelf als blijk van waardering voor de juffen te doen.
    En er is niemand die voor mij kan bepalen of dat wel of niet geschikt is, dat bepaal ik zelf.
    En als jij of iemand anders dat geslijm vindt, dan is dat maar zo, maar dit is waar ik me prettig bij voel en ik vind het daarentegen wel prima als iemand er voor kiest om op zo'n dag niets te doen en geen initiatief toont.

7. Niekepiek

Spreek ik jou aan dan?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Precies. Dat maakt het ook voor alle.kinderen mogelijk en hoewel ik cadeaus niet echt nodig vind, is dit wel de meest eerlijke optie voor iedereen. 50 cent wordt hier gevraagd per kind.

9. tuc

tuc Niet meer actief

O wat fijn dat het weer als geslijm gezien wordt...fijn dat ieder voor zichzelf mag bepalen wat hij/zij doet.

Ik denk eerder dat het afgunst is van de ouders die hierop tegen zijn omdat ze zelf niet zo attent zijn. Overigens heb ik nog nooit hele dure cadeau's aan een juf of meester gegeven maar wel iets leuks..samen met mijn kinderen.

10. Niekepiek

Ja ik snap ook werkelijk niet waar dat vandaan komt.
    Ik denk ook afgunst of een minderwaardigheidscomplex.

11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hier is een ouder op school die iets voor een juf of meester maakt, niet eens voor juffendag.

Maakt dan een foto als het half af is en plaatst het op de facebookpagina van school met als tekst: "Rara, voor welke juf/meester zou dit zijn?"

Dat is iets wat ik geslijm vind. Zoiets zou ik niet doen, maar goed. Hij/zij moet het zelf maar weten.

12. Niekepiek

Ik heb het ook wel eens een keer meegemaakt dat onze plaatselijke peuterspeelzaal er mee stopte.
    We hebben toen gezamenlijk ingelegd voor een cadeautje en de kinderen hebben daar ook aan meegewerkt.
    Dit is op een feest gegeven.
    De laatste dag waarop de peuterspeelzaal open was had ik niets extra's meer maar veel andere ouders wel.
    Ik voelde me toch wel ietwat ongemakkelijk.
    Maar dat zegt iets over mij en niet over de andere ouders.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hahaha! Jij bent echt zo ontzettend áf! Met je gezever in het topic over zogenaamd gemeen doen en dat er niet gezegd mag worden dat bv beter is dan kv, want dat is zielig voor de kv-moeders... maar dit is wel he-le-maal prima. Wat redeneer je het dan naar jezelf toe zeg. En ja, dat is niet 'aardig' om te zeggen, dat weet ik. Maar ik vind het zo hypocriet, dat ik het toch gewoon zeg.

Het heeft helemaal níets met attent zijn te maken. Maar dat klinkt wel fijn.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Écht?! Wat een triestheid.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee hoor. Dat zegt niks over jou en álles over die andere ouders. Jullie hadden toch een afspraak?

16. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

Dat is ook zo, dat heb ik ook wel eens. Ik vind het ook moeilijk om iets leuks te bedenken.

Maar ik denk dat je je niet bezwaart moet voelen, hoor.

17. Niekepiek

Ik kan toch niet voor hun bepalen wat zij willen geven, of als zij iets extra's willen doen?
    Als ze dat willen dan is dat aan hun, daar heb ik helemaal niets mee te maken, vind ik.

18. Niekepiek

Ja dat is ook, maar toch voelde ik me wat ongemakkelijk omdat ik juist altijd erg attent ben en nu met lege handen aan kwam terwijl andere ouders wel nog iets extra's hadden.
    Dat zegt dus iets over mij.

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ja echt.

Dat hij/zij iets maakt dat moet ze zelf weten, maar geef dat dan gewoon persoonlijk aan de betreffende leerkracht zonder een hoop poeha van te maken door het zo op fb te zetten.

20. Niekepiek

En ik durf dan nu ook gerust te zeggen dat ik op dat moment een minderwaardigheidscomplex had.😉

Deel Deze Pagina