Ga je dit bedrag straks voor al je kinderen betalen, of krijg je bij elk volgend kind 'korting'? Wij betalen op de school van mijn oudste 21,50 per jaar, incl overblijven. Zelf brood meenemen, fruit krijgen ze van school. Voor de andere twee betalen we 45,00 per kind, per jaar en nog zo'n 10,00 per kind, per week voor het overblijven. (alles zelf meenemen).
ons tuinhuisje is 4*4 .... mocht dat te klein zijn en jullie hebben een grotere ter beschikking dan ja graag
Hier een ouderbijdrage van 20 euro per jaar. Voor het schoolreisje wordt een extra bijdrage van rond de 20 euro gevraagd vanaf groep 3 geloof ik. Ik ben 11 keer 35 euro kwijt per jaar voor 1 ochtend peuterspeelzaal, doe mij de basisschool maar
Hier 32,50 per kind, in groep 8 40 euro erbij voor het schoolkamp. Overblijven kost hier 1,50 per keer, kinderen nemen dan wel hun eigen eten en drinken mee.
Hier incl overblijven en alle activiteiten 60 euro. Stel dat mijn oudste naar een hb school gaat wordt het wel stukken duurder maar daar zijn wel regelingen voor geloof ik.
Als je voor een staatsschool had gekozen, waren het net zulke bedragen geweest als je hier hoort uit NL. Maar Engeland heeft natuurlijk een ander systeem met 2 soorten scholen.
We betalen 35 euro per kind aan vrijwillige bijdrage. De kosten voor schoolreis komen daar nog bovenop, maar tot nu toe is dat gratis geweest (keer een reis gewonnen, een reis gespaard etc). Overblijven kost niks, ze hebben continu rooster.
Nee je hebt ook staatsscholen, maar degene die hier in de buurt is staat niet zo goed aangeschreven. De rest is allemaal te ver weg, deze is lekker dichtbij. Nee bij elk kind krijgen we korting gelukkig.
Hier ongeveer 20 euro per jaar inclusief schoolreisjes enz. Wij maken geen gebruik van het overblijven.
Hier 42,50 per kind paar schooljaar. Dit is inclusief overblijven (continue rooster). Betaal je niet, kan je kind niet mee op schoolreis (alle andere activiteiten wel). Er kan eventueel een betaalregeling getroffen worden.
Ik snap echt niet waarom je die 40/50 euro niet zou betalen? Zo mega goedkoop voor een heel jaar onderwijs!
Die bijdrage betaal je niet voor het onderwijs, maar voor extra's die de school organiseert. Het is een vrijwillige bijdrage. Maar als die niet betaald word dan kan het zijn dat je kind niet mee mag doen met bepaalde activiteiten.
Kindergarten is Bundesland en inkomen afhankelijk... Wij betalen 317 per maand voor 45 uur... Dochter gaat naar de Ganztagschule, dus voor de BSO zijn we 110,- per maand kwijt en voor het eten 57,50 per maand. Voor school denk ik dat we per maand zo een 10,- kwijt zijn.
Wij betalen 50 euro per kind per jaar. Particuliere scholen die ik ken in NL kosten inderdaad ongeveer 3000-4000 per jaar. En er zijn er ook die nog duurder zijn.