School kosten!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Hope87, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Bedankt voor jullie reacties. We gaan geen feest houden :p haha nee grapje maar heb nu wel een beetje een indicatie in iedergeval!!

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat klopt wel, maar de vraag van ts was wat SCHOOL kost en daar valt een rijbewijs natuurlijk niet onder.
    Voor het halen van hun rijbewijs mogen ze hier ook een baantje zoeken, want dat ga ik zeker niet betalen.
    Die kosten calculeer ik dus niet in als het gaat om sparen voor de studie van de kinderen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat geven wij wel als ze 18 worden. Ik vind dit bij de opvoeding horen.

Een auto kopen...dat mogen ze wel zelf doen :D

4. penseel

penseel Niet meer actief

Zie het nu pas Adi waar ben je.:)

:):)

5. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn plan was ook om niet het rijbewijs te gaan betalen.

En toch ben ik het wel van plan als de oudste 17 is. Waarom?? Heb hem niet veel kunnen geven en zijn studie of vervolg zal ik niet kunnen betalen.

Hij leert moeilijk en mij leek het fijn om hem nog een extra steuntje in de rug mee te geven zo dat hij als hij een rijbewijs heeft toch een baantje kan vinden misschien wel chauffeur net zoals zijn papa.

Ik wil hem dit gaan geven. Omdat ik al zo vaak nee heb moeten verkopen hij vraagt nooit veel voor zich zelf maar mij lijkt het fijn hem dit nog cadeau te kunnen doen. Een extra tje.

Dat is mijn reden. Heb zelf ook altijd mijn eigen boontjes moeten doppen en zie het als wat anders om hem te helpen.

Dus ik ga het wel doen maar er zit hier tien jaar tussen dus als dochter zo ver is dan zou het ook kunnen kan ik ze toch nog iets geven.

Heb geen spaar rekening voor ze maar dan dit dan als laatst voor hun ontwikkeling zal hun rijbewijs betalen in elk geval de ( lessen)

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij proberen ook op zo'n 10.000 euro per kind uit te komen als ze 18 zijn... Het helpt dat opa en oma ook meesparen ;).
    Afhankelijk van wat ze willen/ kunnen mogen ze dat gebruiken voor studie, rijbewijs of een langere reis.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    AH ja, zo ieder zijn ding :):)
    Hier gaat het bij de opvoeding horen dat ze mag werken voor dingen die ze wil zoals een rijbewijs of een scooter o.i.d. maar misschien heb idd at omdat dat zo mij ons thuis ook werkte vroeger en ik daar nooit een probleem mee heb gehad :)

Ik ben al lang blij als we geld hebben voor haar studie later, dat heb ik ook helemaal zelf moeten betalen en daar ben ik ook niet slechter van geworden gelukkig.
    Uiteindelijk hebben mijn ouders geholpen met afbetalen van de studieschuld, was heel fijn.

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Over rijbewijs wel of niet sparen...
    Ik was op mijn 16e al flink aan het reizen om op school te komen (4uurpd) en dat heeft een hoop gekost, trein + bus. Dus je mag daar echt ook wat voor opzij leggen. Toen was het zo dat je pas een ovjaarkaart vanaf je 18e kreeg en nu mag je al eerder autorijden (toch?) wellicht dus goedkoper om een rijbewijs te geven dan een ovkaart. Scheelt iig veel reistijd ( had voor mij 2,5 uurpd geweest kunnen zijn)

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Het gaat mij niet zozeer om de kosten, maar om het feit dat ik het goed vind als mijn kinderen leren om soms hard te moeten werken voor iets wat je heel graag wil.
    Daarbijen hoop ik stiekem dat ze er niet zo jong aan gaan beginnen en dat ze eerst hun wilde haren een beetje kwijt zijn.
    Als ik in mijn omgeving zie hoeveel brokken jonge bestuurders maken, omdat ze veel te hard of te roekeloos rijden, zal me dat ws slapeloze nachten gaan kosten;)
    Ik hoop dat ze eerst " hun verstand" krijgen, voor ze een rijbewijs gaan halen (al zal dat per kind verschillend zijn. Er zijn mensen die hun verstand nooit krijgen:p En hele verstandige jonge mensen).

10. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik wil ook 10.000,- per kind gespaard hebben. Uitgaande van collegegeld van 2000,- per jaar. Dan nog boekengeld erbij. Ze mogen ook best zelf wat bijdragen. Ik heb mijn hele studie zelf moeten betalen en dat wil ik mijn kinderen ook niet aandoen, maar ik heb hierdoor wel geleerd om met geld om te gaan en doelgericht te zijn.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wat wij doen is de kinderbijslag sparen en 50 euro per kind per maand. Zodat de basis dingen gedekt zijn. Hier hoort er idd ook een rijbewijs bij. Ik heb hem op 26 jarige leeftijd gehaald en het heeft mij enorm beperkt. Werk in de regio is heel schaars en geen ov hier. Ik moest alles op de fiets doen. Ik moest naar het voortgezet onderwijs al 18 km fietsen voor ik er was. Werk vinden was heel lastig omdat er niets in de buurt was. Nu heb ik mij rijbewijs en heb ik eindelijk een leuke baan kunnen vinden in een nabij gelegen stad. Met de fiets had dat nooit gekunt

Deel Deze Pagina