School laat kindjes buiten spelen zonder jas

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miramare, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    202
    63
    Je wordt niet ziek zonder jas, he?!
    Ik denk dat kinderen zelf prima aanvoelen of ze het te warm of te koud hebben. Anders een bodywarmer op school hangen in deze periode van het jaar?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wat Shakes zegt...

Hier moeten ze nog wel hun jas aan maar uit de wind en in het zonnetje, dan kan het spelenderwijs al warm zijn ja...mij viel gistermiddag meer de kinderen met dikke jassen en sjalen om op.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oh daar kan je best ziek van worden, lees maar: https://www.ouders.nl/vraagbaken/word-je-ziek-als-je-zonder-jas-naar-buiten-gaat

Helemaal als je bezweet bent, ga je erg snel afkoelen.

Ik probeer altijd een gepaste jas mee te geven. Of minder dikke kleren eronder.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als een kind er zelf voor kiest om de jas uit te trekken, zie ik het probleem niet. Het is ook niet goed om het veel te warm te hebben lijkt me. Als ik het warm heb doe ik ook mijn jas uit, of het nu 12 of 18 graden is.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vond het vanmorgen ook nog fris dus mijn dochter heeft haar dikke winterjas aan. Sjaal en muts laten we nu al een aantal weken af. Ze heeft het ook snel warm maar zonder jas mogen ze met dit weer zeker niet.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nu is het lekker met zon, maar vanochtend was het autoruiten krabben hoor.

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik ben kleuterjuf en bij mij op school mochten de kinderen echt nog niet zonder jas buiten spelen. Als ze het warm hebben, mag de jas open. Ook mogen eventueel dikke vesten onder de jas uit. Zonder jas mocht echt nog niet. De wind was echt koud.

8. Noorie

Noorie Niet meer actief

Sjaal vind ik wel een beetje teveel van het goede nu.. en zonder jas ook trouwens :)
    Hier ook in het zuiden, vanmorgen was het best fris, nu lekker warm in het zonnetje maar de jas blijft nog wel aan.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier lopen we nog met onze winterjas, woon aan de kust en met die wind is het erg fris... zou het ook niet op prijs stellen als hij nu zonder jas zou lopen op school.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Mee eens, ik maak me er niet zo druk om zolang ze het zelf kunnen beslissen, dus niet verplicht jas aan of jas uit, mijn ervaring is dat kleuters dat ook prima aanvoelen. Ze rennen zich vaak toch een ongeluk.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    toevallig vroeg mijn oudste tijdens het spelen in de speeltuin of zijn vest uit mocht ( borgvest ) maar ik vond het echt nog te koud dus hij mocht hem open

12. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik ga ervanuit​ dat de juf het wel kan inschatten.
    Maar ik doe hier niet zo moeilijk over. Mijn dochter speelt ook wel eens buiten jas, terwijl ik het koud vind en zij warm is.

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Bij ons moeten ze hun jas aanhouden. Maar hij mag wel los. Ik doe de overblijf en zelfs met voetballen enz blijven de jassen aan. Want als de een begint willen ze allemaal en daar vind ik het echt niet warm genoeg voor. We hebben gezegd dat ze best een vest mee mogen nenen en die aan mogen trekken ipv hun winterjas (bovenbouw).

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is inderdaad het probleem - dat kind met een shirt en vest, kan best zonder jas al snel. Maar alleen een shirtje.. tja, dat is toch anders.

Maar ik heb het losgelaten. Je kan het aan je kindje nog extra aangeven, maar verder..
    Hier was het uit de wind en in de zon hartstikke warm vandaag. Dus de gevoelstemperatuur was overal heel verschillend denk ik.

15. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Hier was t echt wel lekker hoor vandaag. Ik woon in het zuiden van t land en mijn zoon hoefde vanmiddag zijn jas niet aan te houden. Ik vind t een beetje overdreven om hier een ding van te maken, maar aan de andere kant als jij t belangrijk vind moet je t gewoon even met de juf bespreken.

16. Dhelia

Dhelia Lid

27 dec 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook niet zo'n probleem, dochter kan prima zelf aangeven als ze het te koud heeft.
    Als we buiten zijn vraagt ze ook vaak of ze haar jas uit mag. Als ik het zelf te fris vind geef ik aan dat ik denk dat het te koud is, maar dat ze het best mag proberen. Ze komt dan vanzelf wel als het toch te koud is.

Maar als je het liever niet hebt dan zou ik het eens met de juf bespreken. En dan idd niet op hoge poten er naartoe stappen, maar gewoon eens naar vragen en je eigen wensen kenbaar maken :)

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.052
    113
    Met 4-5 jaar zijn ze oud genoeg om zelf te bepalen of ze een jas aan willen. Daar ga ik niet in betuttelen. Hier willen ze allebei, ook de jongste van 2,5, regelmatig zonder jas naar buiten. Daar maak ik geen punt van, ik neem m in de hand mee en ze bedenken zich wel als t koud is 😜
    Gisteren heb ik met de jongste een heel stuk gefietst. Westen van het land, veel wind. We hadden allebei onze jas uit, alleen hemd en longsleeve aan, het was hartstikke warm!

18. tuc

tuc Niet meer actief

Kijk iedereen moet doen wat hij zelf wil, en als iemand zn kindje zelf wil laten bepalen is dat prima.
    Maar ik vind de opmerkingen over betuttelen en een ding van maken ook wat vreemd.
    Bepaalde dingen kun je als ouders beter inschatten dan een kind, dat gaat niet per se over die jas nu maar in het algemeen. Dus hier in huis gelden bepaalde regels. En ik vind een jas dus ook zo'n ding. Ik ken mijn kinderen inmiddels ook goed genoeg om te weten dat de 1 het veel sneller koud heeft dan de ander.
    Hier wordt het dus geen ding, want ze weten dat ze gewoon soms te luisteren hebben.

Deel Deze Pagina