school uitstapje naar moskee en kerk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Hier beweer je dus dat al je ongefundeerde uitspraken op vorige pagina gebaseerd zijn op iets waar je totaal geen weet van hebt?
    Je begrijpt dat geen enkele constructieve discussie gevoerd kan worden met mensen zoals jij, die luidskreets rondstrooien met uitspraken die ze nergens op gebaseerd hebben??

    En als we toch bezig zijn: ik vraag me af waar je jouw (wederom ongefundeerde) mening op hebt gebaseerd dat je niet gelooft dat deze vrouwen hoge functies bekleden? Wat voor onderzoek heb je uitgevoerd om zoiets te kunnen beweren?
     
  2. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Bedankt voor de info.

    Voor de goede orde, ik zou mijn dochter in een soortgelijke situatie in een kerk ook geen verplichte rok laten dragen.

    Ik ben erg voor godsdienstonderwijs maar sta ook voor het accepteren van verschillen waardoor leerlingen gewoon als kind naar een moskee, kerk of synagoge kunnen. Ik vind het opvallend dat juist jij en Umm zeggen dat het dragen van een hoofddoek op die leeftijd niet nodig zou zijn. Dat vind ik fijn om te lezen.

    Verder om mijn mening wat toe te lichten: ik leer mijn kinderen absoluut niet tegen gelovigen te zijn, verre van. We leren respectvol om te gaan met elkaar en we laten zien dat er geloof bestaat. Zelf ben ik absoluut ongelovig en vind geloof iets wat door zovelen ge/misbruikt wordt om ellende te veroorzaken en macht op anderen uit te oefenen. Ik weet nog niet precies hoe ik de boeken zelf moet interpreteren maar er zijn op de wereld helaas te veel mensen die het als iets slechts gebruiken en dat vind ik echt eng.

    Dus als mijn kinderen later zelf landen bezoeken waar bedekking gevraagd wordt, tuurlijk, dan pas je je aan. Doe ik zelf ook. Als je je weigert aan te passen, moet je niet gaan.
    Maar ze hoeven zich hier niet te bedekken als ze met school ergens naartoe gaan.
     
  3. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Pardon, ik beweer helemaal niks over het bekleden van hoge functies, je haalt wat door elkaar.
     
  4. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    #204 frums, 7 feb 2015
    Laatst bewerkt: 7 feb 2015

    Klopt...op een openbare school krijgen ze ook gewoon levensbeschouwelijke vorming...dan wordt er gekeken naar welke religies er zijn...Dus algemene informatie.en dat wordt dan benaderd op een filosofische manier....
    Op een rk of pc school krijgen ze ook niet enkel dan ene geloof mee hoor...

    want wat ik me nog afvraag..als je als ouders zijnde vindt dat ze helemaal niets van religie ofzo mogen meekrijgen. ..Hoe kan je dan bepaalde geschiedenis lessen geven? 2e wereldoorlog ging (deels) over geloof...beeldenstorm...

    En hebben de kinderen dan wintervakantie ipv kerstvakantie??
     
  5. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Verder bestaan er verschillende meningen over het dragen van een hoofddoek denk je niet? Ik heb genoeg mensen gesproken over het dragen en het idee. Ben benieuwd wat bijvoorbeeld Islah er van vindt.
    Maar ach, uit je lekker zo.
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Pardon??

    Fyi: een kwart van partners bij Ernst&Young zijn vrouw!
    Op de vestigingen waar ik gewerkt heb was de verdeling tussen mannelijke en vrouwelijke partners ongeveer gelijk, en ik heb 2,5 jaar gewerkt voor 2 moslim vrouwelijke sr managers.

    En JIJ hebt nog nooit een gesluierde hoogfunctionaris gezien, Dus ze bestaan niet? Wie ben jij? Máxima?
     
  7. adi

    adi Niet meer actief

    Klopt, heb het gezien, excuses. .
     
  8. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ok.

    Ik ben het ook echt oneens met die beweringen van dikkerdje dap. Ben er zelf niet op ingegaan omdat ze echt zo dom zijn.
    Vaak zie ik juist extra gemotiveerde vrouwen werken/studeren die een hoofddoek dragen, misschien wel juist omdat ze vooroordeel moeten tegengaan.
     
  9. Skyangel

    Skyangel Bekend lid

    20 nov 2013
    782
    99
    28
    Carino dit zijn ook exact mijn gedachtes👍
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan is het toch extra jammer dat juist vrouwen bepalen dat de hoofddoek een kledingstuk is met een foute achtergrond. Vrijgevochten zijn heeft niks met een stuk stof op het hoofd te maken, dat ligt veel dieper. En ja, er zijn veel culturen waarbij vrouwen een hoofddoek dragen en tegelijk onderdrukt worden maar hoe oneerlijk is het om dan maar te bepalen dat een vrouw niet vrij of vooruitstrevend kan zijn zolang ze de hoofddoek draagt?
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dan bedoel ik het in het algemeen.
     
  12. mrien

    mrien Actief lid

    24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overal ter wereld worden vrouwen onderdrukt is het niet in het moslim geloof dan wel tussen de ongelovigen. Heeft niets te maken met hoofddoek of niet. Zou niet alle mensen die ongelovig zijn en hier in nl onderdrukt worden op visite hebben, kon dan best wel eens druk worden hier in huis. gebeurt vaker dan we denken.

    Maar om even op de vraag in te gaan van ts... ik zou mn kind gewoon een hoofddoek, sjaal whatever op laten doen. Respect moet er zijn voor ieder geloof en daar hoort aangepaste kleding ook bij. ze zal er vast niets aan over houden. Behalve dat ze hopelijk een hoop wijzer wordt.
     
  13. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Wat nou 'pardon'?

    Seurrry hoor, dat ik een sluier iets anders vind dan een hoofddoek.
    In Nederland betekent sluieren je gezicht afdekken.

    En ten tweede had ik het over NL bedrijven. FYI (puke): E&Y is een internationaal bedrijf met Engelse roots.

    Dat jij voor moslima-managers hebt gewerkt, so what? Waren ze gesluierd?

    (Ik heb bij E&Y nog nooit iemand met een hoofddoek gezien).
     
  14. adi

    adi Niet meer actief

    Je had het helemaal niet over Nederlandse bedrijven, lees je post maar na ;)
    EY (en niet E&Y ;))) is een Amerikaanse firma, ook van oorsprong, ook al is A. Young van oorsprong Schots. Als je blijkbaar zoveel kantoren van binnen hebt gezien moet je dit onderhand wel weten..

    En ten slotte: sluieren betekent helemaal niet (alleen) het gezicht bedekken, dat is je al uitgelegd in deze topic.
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat noem je dan een gezichtssluier.
     
  16. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Ik heb mijn post nagelezen en het klopt wat er staat.

    En onder de Global Executive en de NL en BE leiders; geen moslima's.

    Ik ben benieuwd wat de hoogste functie is die een gesluierde moslima binnen EY EMEIA bekleedt.
     
  17. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Juist.

    Een hoofddoek bedekt alleen het haar. Je noemt een hoofddoek in xe volksmond geen sluier. Of het dat is, is andere koek.
     
  18. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan een sluier ook gezichtbedekking kan betekenen is pas sinds dat gezichtbedekking een jaar of 8 geleden een rol begon te spelen in de media. Daarvoor werd met een gesluierde vrouw of een vrouw met een sluier gewoon n hoofddoek bedoeld.

    Anyway, what's in a name.

    Onderdrukking zit in je hoofd en niet daarbuiten. Ik had vroeger een aantal vriendinnen die precies tegengesteld waren aan de streotypes. Eentje was een Pakistaanse dame, altijd modieus gekleed, make-up, lange wapperende haren. Maar toen haar vader wilde dat ze ging trouwen deed ze dat meteen zonder een kick te geven, met de man die hij had uitgezocht. De tweede was een Marokkaanse dame met hoofddoek, na het VWO ging ze op kamers wonen en verhuisde zelfs in haar eentje naar het buitenland voor de vervolgstudie. Dat is vrij ongebruikelijk voor een moslima, maar ze had er lak aan wat 'de mensen' ervan vonden. De derde was ook een Marokkaanse dame, ook altijd heel modern gekleed, ook geen hoofddoek, een grote bos krullen en vrij blote kleding. Heeft me ooit verteld dat ze echt niks met het geloof had. Maar toen haar ouders erachter kwamen dat ze een relatie had, moest er getrouwd worden en dat deed ze. Haar man bleek losse handjes te hebben. Ondanks dat wilde ze niet te gaan scheiden omdat haar vader dat niet zou accepteren.
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee een sluier is zo'n ding wat een bruid op dr hoofd draagt nu goed?
     
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hemel - wat ben jij vreselijk irritant.
     

Deel Deze Pagina