Sorry, hier komt spuit 11 even whaha Ik snap echt niet waarom er zo over onderdrukking wordt gepraat, want ik vind juist dat vrouwen heel erg onderdrukt worden door al die schoonheidsidealen, hyper-seksualisering etc. Dat je wordt aangepraat dat het enige waar een vrouw voor dient is om mooi te zijn, dat je verstand niet wordt gewaardeerd etc. Dat is een boodschap die je hier in veel reclames, films etc. te horen krijgt. Dát vind ik pas onderdrukking.
Is dat zo? Als je je kinderen naar een openbare basisschool doet vind ik het de verantwoording van de ouders om de kinderen iets over het geloof (al dan niet van anderen) bij te brengen. Als vind ik het wel een goed initatief van de school van het nichtje van TS, zou het hier ook kunnen waarderen.
Nou volgens mij is dat verplicht toch? Deel van het lesprogramma. En sowieso vieren ze vaak pasen en kerst sowieso.
O, maar dat denk ik ook niet, desalniettemin vind ik dat mijn kind daar niet aan mee hoeft te doen. Ik bepaal welke informatie zij kijgt wat betreft religie en niet de school. Als agnost wil ik dat zij alle informatie krijgt (van alle grote religiesen en evt. de wat kleinere) om zodoende als zij oud genoeg is een eigen keuze te maken. Als mijn dochter interesse krijgt wil ik zelf de informatie aanreiken en heeft school daar niets mee te maken en kunnen ze dus al helemaal niet verplichten om aan een dergelijk uitstapje mee te doen. Geloof is een persoonlijke keuze en ik bepaal waar, wanneer en op welke wijze zij daar mee in aanraking komt.
Een discussie bij schoolkinderen en puber. Mijn bekkie valt op de grond hihih. Snap beide standpunten. Ik zou denk ook het gevoel hebben van ( verplicht) nee liever niet maar aan de andere kant als je op deze manier je respect kunt tonen of een stukje informatie waarom niet. Je weet dat je in de moskee je schoenen uit moet doen zo wel mannen als vrouwen. Daar hoor je hier niemand over bekvechten toch... Het moeten stuit mij ook tegen de borst en toch zou ik mijn dochter wel laten gaan. Het is maar een doekje op iemand zijn hoofd voor hoog uit een uurtje..
\ Heb je al kinderen op school?? Veel dingen vallen onder het verplichte nummer van school. Of hun beleid als het in hun beleid staat heb ik ondervonden of je doet mee of je kan op het matje komen bij de schoolinspectie bijvoorbeeld.( Niet mee gemaakt) Regels zijn regels van school. Dus als er voorlichting komt over sex bepaal jij dat of de school. Elke school is verplicht door het ministerie om kinderen voor te lichten of de ouders er nu op tegen zijn of niet en dat vind ik een goede zaak een goed voor gelicht kind weet meer dan een kind dat in onwetendheid word gehouden. Aan sommige dingen ontkom je niet op school of je het nu wel of niet wilt. We zijn ouders maar als het er op aankomt !!
op een openbare school niet Ik ben blij met de keuze voor de school. Maar ik blijf het jammer vinden dat het een openbare is. Ik had mijn dochter liever op een protestantse school gehad. Wij zijn totaal niet gelovig, maar voor mij hoort het ook in de basis thuis. Pasen wordt hier met de paashaas gevierd en kerst als kerstdiner maar niks wat verwijst naar kindeke jezus oid.
Je kunt het ook andersom vragen: stel dat een klas een cultureel uitje heeft naar een kerk, waar mannen en vrouwen komen. En 1 van de regels is, dat er geen hoofddoeken gedragen mogen worden, zeggen de ouders van de moslim meisjes dan ook....joh, niet zeuren hoor ,,je gaat maar zonder!
Dat is niet een andersomvraag. De hoofddoek valt bij mij onder de kleding die bij mijn dagelijkse kleding hoort. Wanneer ze vragen je dochter in onderbroek te laten gaan zou je dat toch ook niet doen. Ik zou best een hoedje op willen doen ofzo bovenop mn hoofddoek haha.
ok, ja bij mij op school vroeger zijn we weleens naar een kerk geweest en hebben we uitleg gekregen over verschillende religies.
Ik vind dit een van de meest fantastische reactie.s Want je hebt een punt en sorry Umm85. Dan zou je ook zonder doek de kerk in moeten( uit respect) !!!!!!!!!!!!!!!! Het is niet het een en niet het ander... Je hebt zo gelijk.
Ik heb op een Montessorischool gezeten en had in de kleuterklas een katholieke juf. Iedereen mòèst van haar bidden voordat we onze brood aten. M'n ouders zeiden gewoon "hup, handjes vouwen en meedoen" als ik protesteerde. Ik was toen wel de enige allochtoon/moslima in de klas, maar toch. Daar zou ik dus wel moeite mee hebben. Mijn dochter bepaalt zelf wel welke religie ze aan gaat hangen en tot wie ze gaat bidden.
De kerk verlangt toch helemaal niet van mensen om kleding uit te trekken? Ik denk niet dat ze er op zitten te wachten dat ik mijn hoofddoek af doe omdat ik zo respect zou tonen. Als je naar plaatjes van Maria kijkt droeg ze overigens toch ook een hoofddoek. Ik vind het gewoon een vergelijking van niks. Er zijn geen religies die van mensen verlangen kleding uit te doen. Waarom denk je dat ze juist willen dat mensen wat aan doen?