Jawel, want dat gaat niet over geloof Ik heb moeite met geloof, en al helemaal als het onder schooltijd is.
Sowieso. Ze kan gewoon zeggen dat haar moeder het niet wilt hebben of dat ze het zelr niet prettig vind.
En de ander heeft weer geen respect voor haar keuze om het niet te doen en zo is de cirkel rond.. Het een sluit het ander niet uit. Uit respect heb ik ook een doek op mijn kop gehad tijdens de crematie van mijn schoonmoeder. Uit respect heb ik 14 dagen geen gekookt en gebakken eten gegeten en geen vlees. En alles stond mij zeer zwaar tegen... Maar heb het gedaan. Uit respect voor hun manier van afscheid nemen. Mijn zwager minder gelovig of streng at wel een dorp verder gebakken banaan hij zij pas nog ja dag ik doe niet overal aan mee dat had ik toen ook moeten doen. Mijn zoon van 2 kon ik geen goed eten geven omdat ik totaal niet de keuken gewent ben van dat geloof om te koken. Ik had gewoon moeten doen wat mij goed dunkte. Nu zou ik het niet meer zo doen mijn kind hoeft geen honger te leiden omdat de regels van dat geloof mij dat vertellen. Mijn respect heeft een knauw gekregen ging eerder terug naar Nederland en het eerste wat ik deed was een broodje kaas eten..
Deze is een goede haha. Gelukkig leer ik mijn kinderen hun schoenen uit te doen bij bezoek... maar mocht zo iets zich voor doen. Of ze blijft lekker buiten wachten of ze luistert naar de regels. De kinderen die mee gaan met school blijven dan maar buiten wachten tot de andere terug zijn. Niks moet..
Ik kan me sowieso niet voorstellen dat een moskee het kinderen verplicht om een hoofddoek te dragen. Naar mjn inziens verlangt de school dit om kennis te maken met de religie. Een hoofddoek hoort bij de islam, maar het is niet verplicht.
Dat deed ik ook tegen mijn toen nog man. Daarom ben ik ook eerder weg gegaan zonder kind. Toen gaven mijn schoonzussen wel mijn kind te eten.. Maar dit is een verhaal apart . Ik was in een vreemd land vreemde gewoonte ect ect je wilt je aanpassen ect ect. Hij is idd bij zijn vader gebleven. Ik zag het niet zitten om terug te vliegen en kosten toen ook extra geld. Hij is bij zijn vader gebleven maar toen kreeg hij wel eten. Ik kon die keuken niet koken. Uit narigheid ben ik pap gaan maken je mocht wel iets koken. Uit leggen kan ik het nog steeds niet wat er toen gebeurden. Ik had thuis moeten blijven met kind. En hij alleen met fam afscheidnemen. Familie was natuurlijk ook in rouw .. En ex die ondernam ook geen moeite om wat klaar te maken gelukkig hadden ze pap en wel brood.. dus toch iets.
Ja snap ik ook hoor. Ik heb dat soms ook met mijn schoonfamilie, sommige dingen doe ik dus niet aan mee en dat ligt nog weleens moeilijk haha.
Dat heb ik ook hoor, en bij ons zijn het gewoon 2 families met dezelfde achtergrond, maar dan alsnog loop ik er wel eens tegenaan dat ik hun familiedingetjes raar vind en er liever niet aan meedoe
Simpel, als je ergens een tempel (niet letterlijk) van een bepaalde religie bezoekt, gedraag je je naar de voorschriften van die religie. Dat is heel anders dan iets doen voor je schoonouders, of in familiaal verband. Het gaat om een bezoekje van een religieuze uiting. Daarbij vind ik bezoek aan kerk, moskee en synagoge prima onder schooltijd, religie is een onderdeel van de maatschappij. Alleen maar informatief.
Ben wel vol met dit verhaal mee gegaan. Maar ik zou gewoon doekje op doen. Geen gezeur ook. Even respect op brengen kost je helemaal niks.
Ik ben geen moslima, maar ik vind de term "doekje" zo denigrerend klinken Sorry wil niet zeuren maar misschien heb je het zelf niet door.... (Of misschien ben ik gewoon een zeikerd en voelt dit helemaal niet beledigend voor moslima's ik weet het niet )
Overigens omvat 'het bedekken' veel meer dan een simpele sjaal om je hoofd dus snap sowieso de nadruk op die hoofddoek niet zo.
Ben een echte delfse. Het is doekje koekje boekje snoepje ect ect ect doe wel een ponchotje om mijn koppie.
Uh nee ik denk niet dat mijn dochter een hoofddoek zou hoeven te dragen van mij... Een uitje naar de moskee vind ik prima, maar ik vind niet dat jonge kinderen dan een hoofddoek op moeten. Vrijwillig is een ander verhaal maar als onderdeel van een schooluitje vind ik niet dat ze dat kunnen verplichten. Bij mij op school zijn er ook meiden/vrouwen die weigeren hun gezicht te "ontsluieren" en waar je alleen de ogen van ziet.
Godsdienstlessen hoef je niet verplicht te volgen op een openbare school, seksuele voorlichting daarintegen is wel verplicht.
Huh, nee in mijn ogen is school er om kennis op te doen in de zin van schrijven, lezen en rekenen, niet om de blik te verruimen. Zeker op de basisschool verwacht ik dat mijn kind later fatsoenlijk de basisvaardigheden onder de knie heeft, het is behoorlijk zinloos om een verruimde blik te hebben maar geen nederlands te kunnen.