kinderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wel meiden, ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in België hebben we een schrijnend tekort aan kinderopvang. Het was al altijd een droom van mij geweest om mijn eigen zaak op te starten...wel met een beetje geluk zal het er van komen. Ik en mijn vriendin zullen wanneer we beiden afgestudeerd zijn, een eigen kinderopvang oprichten. Ik moet nog twee jaar en zij één jaar, maar toch zijn we al druk bezig alles aan het plannen en bekijken of toch in de theorie.

    Wat ik nu wou weten jullie als ouders of toekomstige ouders, wat vind je dat er zeker moet aanwezig zijn in de kinderopvang? Of wat zou je zeker op prijs stellen?

    Het is een kinderopvang van kinderen vanaf 0-3 jaar
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou het toch in ieder geval tot 4 jaar doen, omdat kinderen dan naar school gaan. Anders zou ik er niet zo snel voor kiezen.
     
  3. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik ben niet zo van de opvang, maar als ik zou moeten zou ik hier op letten:

    - Huiselijke sfeer
    - Rust reinheid en regelmaat
    - Openingstijden (soms heb ik vergadering tot half 6 bijv. als de opvang dan om 6uur sluit is dat best krap).
    - Hoe lang kan ik er gebruik van maken. Als het kind naar school gaat moet het dan naar een andere opvang? Dat zou ik niet fijn vinden, omdat ik dan hopelijk in de praktijk twee kinderen heb die ik op verschillende opvang moet halen.



    Succes ermee!

    Linda
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het belangrijk dat de bedjes veilig en schoon zijn, en de rest van het meubilair eigenlijk ook. Verder vind ik het belangrijk dat er regelmatig wordt verschoond en dat mijn kind genoeg aandacht krijgt. Bij ons wordt er ook bijgehouden in een schriftje hoe de dag is verlopen. Ik stop binnenkort, omdat mijn schoonmoeder gaat oppassen, maar dit is wat ik tot nu toe belangrijk vond.
     
  5. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Well kinderen gaan hier al naar school vanaf hun 2,5 jaar dus...het is compleet normaal als je het vanaf deze leeftijd doet.

    Weljah het zal zeer goed gelijken op een dagmoeder, alleen we zijn met zn tweetjes, is gewoon praktiser..dan kunnen we ook langere uren doen.
     
  6. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Haha ik vind het toch altijd een grappige taal, dat belgisch, een dagmoeder....
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het eens met de eerder gegeven antwoorden.

    Wat ik ook erg prettig vond bij onze opvang is de hygiene. Je moet bijvoorbeeld binnen op de groepen overschoentjes aan (net als in het zwembad). De leidsters lopen hier ook mee of lopen op pantoffels. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen qua hygiene maar dit viel me meteen op.

    Verder vind ik het heel belangrijk dat ieder kindje genoeg aandacht krijgt.
     

Deel Deze Pagina