school van 8 tot 2

Discussie in 'De lounge' gestart door miloux, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik hoop dat het doorgaat!
    Verheug me er nu al op...
    Bij ons is het tussen de middag altijd rennen en vliegen!
    En iedere middag de kinderen thuis! Heerlijk....
     
  2. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Deze maatregel heeft voordelen en nadelen. En die zijn voor iedereen verschillend. De reden die gegeven wordt, vind ik wel onzin. Hier wordt niet vanuit het kind gedacht. Ik werk zelf op een basisschool en hier hebben sommige kinderen en ouders er al moeite mee om om 8:30 uur op school te zijn, stel je voor dat het 8:00 uur wordt! Dat is voor sommigen echt te vroeg.
     
  3. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    okido :)
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier hetzelfde ik hoop het ook.
     
  5. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik hoop het ook.
     
  6. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ook dus!

    Om 8u beginnen is wel vroeg idd, dat zal voor veel ouders idd even moeilijk zijn. hahaha
     
  7. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ach ja..kom ik wel overheen(-;
     
  8. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ach hier zijn ze altijd om kwart voor 8 startklaar.
     
  9. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zal idd wel even wennen zijn, maar daar komen we wel overheen.
     
  10. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0

    Hahaha...ja bij mij ook hoor!

    (En dan gaan de 'grote' ook gerust weg als het droog is...nog op het plein spelen...)

    Ik kom dan een half uurtje later met de een na jongste, die brengen en halen we nog wel zelf.
     
  11. mae

    mae Actief lid

    12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    nou lekker handig zo een bedenksel, vind de bso al duur zat moet mn dochter straks dus nog meer uren ernaar toe als de school eerder begint en eerder uit gaat.
    En waarom is dat....... zodat de bso leuke dingen kan doen, na jaaaaa heb om eerlijk te zijn liever dat mn kinderen wat leren op school dan leren koekjes bakken op de bso.

    En nog vroeger ons bed uit pfffff neeeeeee gaat mij niet lukken vrees ik hahaha
     
  12. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja maar je betaald nu toch ook het overblijven?
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    We zullen er wel aan moeten geloven.

    Vergrijzing, tekort op de arbeidsmarkt, koopkracht wordt aangepast, je moet beide wel gaan werken ( zorgt de overheid wel voor, om het tekort op de arbeidsmarkt te vullen)

    en voila, je kind moet ook naar een BSO

    Ik begin er geloof ik zelf maar eentje, dan zie ik mijn kind nog tenminste.

    ( getekend, de eeuwige pessimist, 8) )
     
  14. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier is de school sowieso elke dag van 08:15 tot 14:30... Wel een middagpauze van 45 minuten maar geen vrije woensdagmiddag ofzoiets! Dus veel zou het hier dan niet gaan schelen...!
     
  15. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0

    Koekjes bakken is best educatief hoor :p
     
  16. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb net koekjes gebakken met mijn dochters. Leuk en lekker. ;)

    Maar goed, even ontopic: ik zou er geen moeite mee hebben maar de reden waarom is voor mij wat minder te snappen. Juist werkende ouders hebben nu meer naschoolse opvang nodig. Dus los je, mijns inzien, het tekort niet op.
    Ik heb het geluk een oppas aan huis te hebben dus heb ik geen klagen maar ik snap best dat als je afhankelijk bent van de bso je meer kwijt bent dan als de schooltijden blijven als ze zijn.
     
  17. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Nou lijkt me heerlijk hoor. Ik ben een thuismoeder, maar het lijkt me heerlijk om niet 3x heen en 3x terug te moeten. Het is niet dat ik lui ben, maar mijn dochter vind het zelf ook vervelend om te moeten haasten tussen de middag. Als moeder kun je als je wilt in één dag je hele huis doen, zonder tussendoor te moeten stoppen.
     
  18. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik vind het wel een goed idee, de reden niet, dat moet ik wel even zeggen. 8 uur is wel vroeg, maar je kind maar 1 keer wegbrengen en op een fijn tijdstip weer ophalen lijkt mij perfect. Je hebt daarna nog tijd om echt lekker iets te doen met je kind. Verder is die regelmaat wel erg fijn, ook voor je kind.
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier een toekomstige mamma die moet werken, puur om rond te komen aan het einde van de maand.

    ik vind het idee op zich heel mooie en zie veel voordelen. voor ons persoonlijk wat minder, want ik werk over het algemeen 's middags en ben 's ochtends vrij. dit betekend voor mij dus dat ik er vroeg uit moet en 's ochtends langer alleen ben en mijn kind 's middags langer opvang nodig heeft, waardoor het langer van huis is.

    maar ik denk dat het voor eidereen persoonlijk is en anders uitpakt. er zijn denk ik ook genoeg vrouwen die dit een uitkomst vinden qua uren.

    het zal alleen even een omschakeling zijn. mijn moeder had vroeger trouwens altijd dit soort uren. dus het is ergens ook weer een beetje een terug naar vroeger, maar met een moderne reden.
     
  20. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het helemaal idioot!

    Wat win je er mee? Je begint 's ochtends een half uur eerder, maar je bent een uur eerder uit.
    Dat betekent dat de pauze een half uur korter wordt (dus voor de bovenbouw nog maar een half uur!)

    En je houdt ten alle tijden overblijf, want ik ga niet met die kinderen eten hoor. Ik heb al geen pauze om 10 uur, en ik ga m'n lunchpauze er niet voor opgeven, daar heb ik gewoon recht op!

    Je maakt de BSO een uur langer, dus duurder, moeten die ouders nog vaker werken om de BSO te kunnen betalen.

    Mensen: Een kind is in Nederland een keuze, maak die keuze en leef ernaar.
    Ik zeg niet dat je moet stoppen met werken, dat kan en wil ik ook niet, maar je hoeft ook niet drie keer per jaar op vakantie of wel?

    Linda
     

Deel Deze Pagina