school van 8 tot 2

Discussie in 'De lounge' gestart door miloux, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vond het vroeger heerlijk als ik een keer mocht overblijven op school (was niet nodig, mijn moeder was gewoon thuis, maar ik vond het gewoon gezellig af en toe). ik hoefde dan niet te haasten naar huis, snel te eten en weer te haasten naar school. ik denk dat ik dat voor mijn kleine zelf prettiger zou vinden en als ze dan de pauzes wat gaan inkorten, dan kan ik me dat voorstellen, want de reistijd ben je tenslotte ook kwijt.

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dat de school zich aan zou moeten aan de bso is inderdaad ronduit belachelijk. Of gaan zij onze taak als leerkracht ook gelijk overnemen?
    Scholen van 8 tot 2 tja, ik zie daar wel voordelen in.....

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Hoewel er nou ook scholen zijn met een continue rooster (iedereen blijft over, pauze is maar 30 min) en die kinderen zijn om 2.30 uit...

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Het zijn vaak de (werkende) ouders die dit niet willen....die zouden juist willen dat de scholen tot 5uur zouden doorgaan...althans dat is mijn ervaring

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    schrik :confused:

Op zich wel een goed idee, maar ik ben leerkracht op een basisschool... hoe laat moet ik dan in vredesnaam op school zijn?
    Het kinderdagverblijf gaat om 7.30 u open en ik moet nog 20 min. rijden...

Nu ben ik altijd om 8.00 op school, heb ik mooi een half uurtje om mij mentaal voor te bereiden en nog een bakkie koffie te drinken.

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik ben ook leerkracht op de basisschool en vind het idee van een continue rooster wel goed. Alleen ben je als leerkracht niet om 2 uur naar huis. Ben benieuwd wat voor de leerkracht dan het voordeel zou kunnen zijn. Je mist je pauze en ben niet heel vroeg thuis.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Werk jij door in de pauze? Ik niet hoor. Pauze is pauze. Ik werk hooguit een kwartier door in de pauze.
    Je bent als leerkracht dan niet om 14.30 klaar nee, maar misschien wel om 15.30 of 16.00 scheelt toch weer een uurtje.
    Lekker als je het mij vraagt.

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben er ook tussen 7.45 en 8.00
    En de kinderen komen om 8.30

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Nee ik werk zeker niet door in mijn pauze, daarom zei ik ook je mist je pauze.

Ben er ook meestal rond kwart voor 8 en wij beginnen ook om half negen. Ik ben geen leerkracht die tot 6 uur blijft. Als ik om 5 uur naar huis ga, ben ik laat. Snap niet wat mensen tot 6 uur op school doen.
    Maar het lijkt mij ook wel wat zo'n continue rooster.

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind het wel een goed idee - de reden niet hoor. Je hebt zo lange middagen waardoor je niet zo loopt te haasten met sporten enzo na schooltijd. Ook voor de kids, maar 1x naar school. En de druk op de opvang op woensdag en vrijdag zal verdwijnen.

Ik bleef vroeger altijd over op school (alle kids op onze school bleven over). Ik vond het altijd heel leuk en had er echt een hekel aan als ik niet overbleef om snel naar huis te moeten, snel te eten en snel weer terug naar school te moeten.

11. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Als de kinderen tussen de middag eten, dan zullen er wel overblijf moeders bij gaan zitten hoor...dat hoeven vast de leerkrachten niet te doen lijkt me..het zal alleen kortere pauze zijn half uurtje ofzo..

12. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk

Ja, het overblijven betaal je dan toch ook neem ik aan, of willen ze de school aan 1 stuk door laten gaan zonder dat die kids kunnen eten?
    die kinderkoppies moeten toch tussendoor wel pauze hebben en even hun hoofdjes op andere gedachten zetten.

En daarbij is het overblijven maar 1,50 euro scheelt nogal met een uur opvang.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    idioot plan, alles van dat hele opvanggebeuren. ikvind een school hoort zich bezig te houden met de kinderen te onderwijzen. nu zijn ze zo bezig om van alles te "moeten" regelen wat betrefd het buitenschoolse opvang, dat ik wel eens bang ben dat dat de kwaliteit van het onderwijzen verminderd op dit moment omdat er nog zoveel geregeld moet worden.

en kinderen van 8 tot 2 naar school? mijn kinderen hebben in de ochtend de tijd nodig om wakker te worden te wassen te eten, en daar komt nog bij dat het in de winter nog echt donker is. er mag ook wel eens gekeken worden naar de moeders die niet werken, en of die het hier allemaal wel mee eens zijn.

prima dat mensen werken, maar opvang van je kinderen ben je zelf verantwoordelijk voor, en anderen niet.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier zit een bassisschool doe standaard van 8.00 tot 14.00 5 dg in de week les geeft en vind het wel handig. ik zelf wordt een huismoeder zolang de kids nog niet op school zitten en zo kan ik strakjes lekker in de ochtenuren gaan werken zonder optijd weer op school te zijn om de kids tussen de middag op te halen en weer te brengen. nee ik vind het ideaal.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow lijkt me ideaal! Scheelt een uur fietsen per dag voor mij!
    Wanneer wordt het ingevoerd? :p

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Grappig.
    Gelukkig ben ik ook nog erg jong en kan ik het mij ook nog goed herinneren. :rolleyes:

Ik weet niet wat ik ervan vinden moet. Ik denk dat een uur of anderhalf uur geen school tussendoor voor de kinderen wel goed is, even de zinnen verzetten. Kunnen ze daarna weer geconcentreerd aan het werk.

17. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik heb op een jenaplanschool gezeten. En daar was het normaal dat je op school at. Alleen 1 gezin (die vonden wij vreemd) ging naar huis om te eten. Pas jaren later kwam ik er achter dat dit niet bij iedereen zo is geweest.

Ik heb het altijd heel normaal gevonden. In de lagere klassen hadden we overblijfmoeders en later was het 1 uur geen les eerst 30 minuten eten en dan 30 min. naar buiten. De docent lette op de klas. 1 kind had opruimdienst (placemats schoonmaken).

Ik zou dit bij mijn eigen kind dus heel gewoon vinden. Dat heen en weer gesjouw naar huis lijkt mij niets. Ik was iedere dag geloof ik om 15:00 uur klaar op school. Bij ons was overblijven standaard en gratis. Je moest zelf je eten meenemen.

Als ik heel eerlijk ben ben ik nog altijd verbaasd dat het niet bij iedere school zo gaat en vindt ik het nog steeds vreemd als kinderen tussen de middag naar huis gaan. (maar ja zo ben ik opgevoed en dit is mij geleerd dat dit normaal is :))

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    dubbel...

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    @caecilia

Hier precies hetzelfde. Op onze school was het dus ook normaal dat je overbleef. Idd een half uur eten en dan een half uur buiten spelen. Mijn moeder vond het ideaal dat wij overbleven, die had van 08.30 - 15.15 haar handen vrij.

Pff als ik het nu zie bij mij in de straat met al dat heen en weer geloop naar school.... wat een tijdverspilling van moeder en kind. Nee dan maar overblijven hoor. Ik denk dat je de waarde van het thuis eten tussen de middag ook niet moet overschatten hoor (snel snel eten en als je klaar bent en de kids even laat spelen moeten ze al weer snel snel naar school). Ik heb er in ieder geval niets onder geleden!

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik snap niet zo goed waarom vele er zo op tegen zijn eerlijk gezegd?

Mijn oudste zat eerst op een "gewone" school en ik was het af en toe best wel zat om ze tussendoor op te moeten halen, Levy bij de 1e school, en Demi bij de peuterschool...

Als Levy tussen de middag thuis was, had hij vaak geen zin om terug te gaan omdat ie net "lekker" zat....

Toen het begon te rommelen op school, elke keer een andere juf of lereaar omdat er weer eens 1 ziek was, en ik in de gaten had dat dat niet goed was voor hem, heb ik ze op een andere school gedaan die van
    08.15 uur tot 14.15 uur duurt, en hij vondt het prachtig (en de kleine meid zit er vanaf haar 4e op, die vindt het ook hartstikke leuk)

de kinderen vinden het juist hartstikke gezellig, iedereen blijft op school, ze eten gezamelijk, ze spelen met zijn allen, en ze zijn in vergelijking met "andere" scholen eerder uit :) dat vinden ze ook prachtig...

de tijden zijn ook "normaal" op woensdagmiddag gewoon allemaal vrij, ook de hogere groepen vanaf groep 5...en vanaf groep 5 zitten ze de vrijdag hele dag op school tot 14.15 uur...de kleinere (tm groep 4) zijn dan "gewoon" om 12 uur uit..

dus het scheelt verder niks, je bent af en toe met al dat kl*te verkeer, zo lang bezig om thuis te komen dat de kids maar een kwartiertje hebben om te eten :( nu hebben ze pakweg 15 minuten om met zijn allen te eten, om vervolgens nog een half uur buiten te kunnen spelen... de 1e pauze blijft hetzelfde.... :D en een 3e pauze hebben ze dus dan niet, want dan zijn ze al uit....(en je betaald uiteraard geen overblijf geld, dat scheelt ook weer voor vele)

ddus tja, de reden waarom ze het in willen voeren is niet mijn idee maar voor de kinderen zie ik echt wel veel voordelen....

Noura, zo veel verschil maakt het toch ook weer niet uit? De meeste scholen gaan standaard om of 08.15 uur beginnen, of om 08.30 uur… de meeste scholen met een continue rooster beginnen om 08.15 uur….en wat betreft de winter, of je nou om 08.15 op school moet zijn of om 08.30 tis ook dan donker hoor….die van mij heeft dus op beide gezeten, en maakt verder totaal geen verschil, ja maakt wel verschil, hij vindt het veel leuker…. :)

enne btw ik ben ook een moeder die niet werkt, en ik persoonlijk vindt het heerlijk, geen heen en weer gesjees meer om de kids op te halen niks...geen gestress meer als er ergens bomen omlaag staan die wel een uur omlaag lijkt te staan...helemaal niks, en leuke vrolijke kids terug van school...

de oudste kwam moeier uit school van de 1e school waar hij eerst op zat...school begon om 08.30 uur , 10.00 uur pauze...tot kwart over 12, (gauw naar huis, eten, en bijna direct weer terug naar school) dan moest ie om 13.15 weer op school zijn, dan om 14.15 uur weer een kwartiertje pauze om vervolgens om 15.15 uur uit te zijn... :( :(

Deel Deze Pagina