school van 8 tot 2

Discussie in 'De lounge' gestart door miloux, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik vind 8.00 uur wel erg vroeg hoor!
    Hoe moet ik drie kinderen gewassen, gekleed en gevoed om 8.00 uur op school/kinderopvang hebben? Dat wordt aanpoten 's ochtends! Ik zou dan eerder van 8.30 - 14.30 uur gaan. Het idee op zich vind ik wel oké
     
  2. Diana

    Diana Bekend lid

    27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Mijn zoontje zit op een basisschool met continu rooster, dus beginnen om half 9 en klaar om 2 uur (de kleuters van ma t/m do). Ik werk niet.
    Ik vind het ideaal, geen heen en weer gezeul tussen de middag en na 2en kunnen we lekker nog iets leuks gaan doen, nog een lange middag over ;) .
    Mijn zoontje weet gewoon niet beter dat hij op school z'n boterhammetjes eet. Ze gaan gewoon gezamenlijk in kleine groepjes in de klas eten en dan aansluitend een speelpauze (2x per dag), de juf let gewoon op.
     
  3. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    half uur eerder is bij ons ook echt niet geslaagd, 3 kinderen aankleden etc, zorgen dat ze goed eten,

    Nee, en trouwens ik vind op school eten helemaal niks.
    Ik wil graag weten hoe het gaat en wat ze eten
     
  4. Niet meer actief

    Ik vind het op zich wel een goed idee, maar ook weer niet..

    1. ik werk 24 uur in de week.... en dadelijk als mijn bink naar school toe gaat (over 4 jaar dus ;) ) dan ga ik de uren werken wanneer hij op de basisschool zit.. dus normaal half negen tot 15 dat is dus 6 uur per dag... x 5 is toch 30 uur.
    maar als hun dat gaan invoeren mis ik alweer uren.. want ik ben verplicht om dan rond half 2 weg te gaan dus ik mis dan 5 x 1,5 uur komt wel effe op 7,5 uur neer :( dus wat heeft het dan nog voor zin om dat te doen.. en zou ik ook verplicht zijn om hem naar het BSO te doen en dat zie ik dan nog echt niet zitten hoor... 5 dagen in de week!

    Neuhhh

    Maar BSO is wel een optie omdat ik om half negen moet beginnen dan kan hij nog gauw daarheen en hun brengen hem naar school.. maar wat de projecten betreft kunnen hun toch niet echt doen, want het is toch niet zo dat je echt verplicht bent om je kind pas om half zes a zes uur op te halen in de avond? Wanneer zie ik dan eigenlijk me kind?

    het is dat ik de luxe niet hebt om te stoppen met werken maar andersssss GELIJK!
     
  5. Niet meer actief

    Dat continu rooster is zeker van deze tijd dan ofzo? Want k ken dat helemaal niet haha
     
  6. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Hallo Dames,

    Ik vind een aaneengesloten schooldag wel een goed idee, alleen het vroeger maken van deze dag is denk ik voor veel mensen lastig. Voor mij is het niet zozeer dat het vroege opstaan moeilijk is (heb ik geen problemen mee) maar een "gewone" werkdag in Nederland is volgens mij nog altijd van 9 tot 18:00 en dan maakt mijn kind in de toekomst dus wel een erg lange schooldag van 8 tot 18:30(met BSO erbij).
    Als uitzendkracht heb ik niet zoveel te kiezen qua werktijden en financieel moet ik toch echt wel tussen de 24 en 32 uren maken per week.

    Ik zie wel hoe het gaat in de toekomst.
    Groetjes Lisette
     

Deel Deze Pagina