@mirel: wel leuk verpakken dan he maar... dat van die eierkoeken blijft raar ja iedereen die denkt dat eierkoeken lekker en gezond zijn kan ik enkel maar adviseren ze zelf eens te bakken. dat is 100x lekkerder dan wat ze in de winkel verkopen en dan zie je meteen dat ze voor de helft uit suiker bestaan.
Het zou helpen als de school dan wat voorbeelden zou geven van wat dan een gezonde tractatie is. Worst en kaas zijn helemaal niet gezonder dan snoep of koek. Ze bevatten minder suiker, maar wel veel zout en verzadigd vet. Dan kun je eigenlijk net zo goed een klein zakje chips geven... Heb vorige week kleine schilderijtjes met verfbakjes laten uitdelen, kunnen ze lekker kliederen thuis. Lijkt me gezonder dan een prikker met kaas en cocktailworstjes En als ik wel eens iets te eten meegeef om te trakteren (vorig jaar heeft zoon cupcakes meegenomen die de kinderen zelf konden versieren), dan vraag ik van tevoren of er nog dingen zijn die sommige kinderen niet mogen eten. Ik hou daar dus wel rekening mee. Zou het fijn vinden als andere ouders dat ook doen, mijn zoon heeft nl ook een voedselallergie. En als er dan werkelijk niets overblijft wat iedereen mag, dan geef je toch een speeltje of iets om mee te knutselen?
Ach, natuurlijk is eierkoek niet gezond, maar wat tegenwoordig nog wel?? Overal zit wel iets in wat een ander niet mag. Bij ons in de familie is iemand met paprika allergie, enig idee waar dat allemaal in zit?? Bedoelde meer dat het me beter lijkt dan zakken chips en marsen, etc. Die laatste zitten ook stikvol suikers. Zal ook eens googlen op gezonde traktaties, misschien dat er nog andere leuke ideeen naar boven komen
Ik heb dit gevonden op voedingscentrum.nl: Houd traktaties klein en maak ze niet te calorierijk. Laat je kind vlak voor of na de pauze trakteren. Dan eten of drinken de kinderen toch al iets. Het is dan minder slecht voor het gebit. 6 traktatietips: Knoop aan een soepstengel drop- of snoepveters en bind er een snoepvisje (of ander figuurtje) aan. Zet de hengels in een vaas. Vouw bootjes van papier en vul deze met popcorn of ringlings. Steek er een vlaggetje in met eventueel een tekst. Leg partjes sinaasappel op een schaal en leg op ieder sinaasappelpartje een snoepmuis. Spies 2 aardbeien en 2 rode snoepjes aan een sateprikker, sluit af met een marshmallow. Besmeer een minirijstwafel met halvarine en bestrooi deze met vruchtenhagel. Geef eens een niet-eetbare traktatie zoals een stuiterbal, bellenblaas of stickers. Kijk voor meer voorbeelden van gezond trakteren op www.gezondtrakteren.nl Op die link staan echt creatieve knutsels van fruit, soepstengels e.d. Wel goed voor de inspiratie.
@Marjan: ik zeg ook heel niet dat het niet mag maar het is wel raar asl mensen zeggen "nou ik meot wat afvallen dus ik eet 2x daags een eierkoek ipv een sultana" dat is behoorlijk lood om oud ijzer
hmm zo kregen wij ooit kleine lijstjes met een plaatje van mickey/minnie mouse erin om zelf in te kleuren. staat nog steeds ingekleurd en al op dr kamer bij de wibra hebben ze van die minicanvasjes met verf en kwastje voor 1e trouwens. (weet niet of ze het altijd hebben hoor.. maar wel regelmatig)
Ach het kan altijd nog erger. Vandaag een ouder die aangaf dat de kinderen geen eten hoeven mee te nemen voor tijdens de pauze. Moeder nam wel kroketten etc mee
ik heb voor Dani zijn 1ste verjaardag op het schooltje geinformeerd hoeveel kindjes er waren die dag hoe jong de jongste was ivm uitdelen zo was ik een beetje op de hoogte. en ik heb gevraagd wat ze vonden van een droomvlucht mini muffin de juffen kende ze niet en heb ik uitgelegd wat het was, ze vonden het harstikke leuk idee, en ben ik ze savonds lekker gaan maken. de kindjes hebben uiteraard zitten smullen van de leuke mini muffins
Dat is echt over the top, leuk voor de kids die geen vlees lusten. Wij gaan morgen voor girafjes van blokje kaas, stukjes worst en druiven. Hartig en gezond gecombineerd. Wordt een avondje knutselen maar hij wil dat zo graag tracteren dat we dat lekker gaan doen. Natuurlijk wel worst van kip ivm de turkse kindjes in de klas.