School zo’n intensief programma zucht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door julia80, 17 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.310
    113
    Als ik kijk als we op zo'n avond in een paar uurtjes tijd de hele school weer even lekker fris hebben.
    Alle kasten gaan leeg en van de plek, materiaal er in wordt even afgesopt. Echt de dingen waar de schoonmaker die elke week komt niet aan toe komt.
    Maar als je dan kijkt met hoeveel mensen je dat doet,dat zou een vermogen kosten om te laten doen door een schoonmaakbedrijf.
    Onze school heeft daar echt het geld niet voor, en als ze het wel hadden zie ik liever dat ze dat aan echte onderwijszaken uitgeven.

    Mocht je trouwens echt niet kunnen is hier geen probleem, dan geef je dat aan, en dan heeft de leerkracht altijd nog wel iets wat je thuis kunt schoonmaken of uitwassen. Zo draagt iedereen dan een steentje bij!

    Zo te horen valt er op dat vlak bij jullie school nog wel wat te verbeteren :(
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Hier krijg je bij de kleuters ook materiaal mee om te poetsen. Maar dat kun je thuis doen.

    Infoavonden zijn altijd aan het begin van het jaar dat weet je toch? Ik heb er 1 in groep 2, 1 in de brugklas en 1 in 4 Havo dus mag 3 x komen ;)

    Ben ook luizenmoeder. Vind ik leuk, zo leer ik de kinderen in de klas ook een beetje kennen.

    Heb bij de oudste jaren in de ouderraad gezeten. Daar ging veel tijd in zitten. Aan het begin van het jaar krijg je een aanmeldlijst voor de activiteiten dat jaar. Kun je je als hulpouder aanmelden.

    Gymkleding, als het probleem is dat je dat weekend weg was dan had ik de gymkleding even laten luchten, zo vies worden die niet. Wil je per se schone dan idd 2 setjes.

    Schoolfotograaf: wat heb je daar nou voor werk mee? Even aan denken dat je geen zwarte, blauwe of witte kleding aantrekt en klaar. Ik wil graag een schoolfoto van hoe mijn kind is, als ik een statieportret wil ga ik zelf wel naar een fotograaf.
     
  3. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier zijn we ook in september begonnen en deze weken zijn druk.

    Heb twee oudervertelgesprekken gehad (man bleef thuis), een informatieavond voor groep 3 (oppas geregeld).

    De fotograaf is vorige week langs geweest. Ben toen zelf met de jongste naar school geweest zodat de kinderen er ook met z’n drieën op konden.

    Komende week hebben ze allebei schoolreis.
    De week daarop hebben ze goededoelendag met een sponsorloop (hierbij rijd ik naar de sportvelden). Nu dus druk bezig met sponsors zoeken.
    Die dag is er ook nog een rommelmarkt onder schooltijd.

    Ik hoop dat het hierna wat rustiger wordt :)
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb schoon gemaakt op een basisschool maar dan doe je alleen de tafels, stoelen , bovenop de kasten en de vensterbanken, stoffen, Stofzuigen en dweilen en door na het volgende lokaal. Ik zal vast iets vergeten.
    1x in de zoveel tijd werden de ramen gezeemd.

    Bij een grote schoonmaak denk ik aan in de kasten schoon maken, speelgoed afnemen, etc etc?

    Ik had 2.5 uur de tijd voor een school met 4 lokalen, 3 kantoren, speelzaal, keuken, bibliotheek, lerarenkamer en 9 toiletten.

    Al kan je natuurlijk zo een bedrijf ook inhuren om de grote schoonmaak te doen maar dat kost een hoop geld.
     

Deel Deze Pagina