school

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door WendyZ19, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyZ19

WendyZ19 Lid

29 jan 2009
    7
    0
    0
    We hebben besloten het te houden :D
    Ik ben er erg blij mee, maar wat een geregel..

Morgen heb ik een gesprek op school.. ik weet nog niet of ik dit jaar
    afmaak of niet, ik ben bang dat ik er de puf niet voor heb want ik moet best ver reizen..

Wat is het slimst, dit jaar afmaken of gaan werken & volgend jaar mijn school afmaken?
    iedereen nog bedankt voor jullie reacties

xx

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoeraaa! :D Gefeliciteerd hoor! ;)

En over die school.... ik zou echt zeker weten nu af maken als het nog lukt voor de bevalling. Want hoe weinig zin en puf je er nu misschien voor hebt, maar geloof me, als de beeb er eenmaal is is het nog 100 keer erger...
    Hoe lang moet je nog?

3. WendyZ19

WendyZ19 Lid

29 jan 2009
    7
    0
    0
    nu nog anderhalf jaar..
    zat erover te denken dit jaar af te maken
    &dan half jaar of jaar eruit te gaan & dan het laatste jaartje af te maken..

Morgen gesprek op school .. hopen dat ze het zo accepteren :D

4. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Gefeliciteerd! vind het knap van je dat je het kindje houd.
    Zelf zat ik ook te twijfelen of ik het zou houden of niet maar zoals je ziet ben ik alweer ver 27 weken en hardstikke blij dat ik het gehouden heb. Nu maar afwachten op de eerste echo. waarschijnlijk springen de tranen in je ogen van blijdschap :D

5. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Knap dat je je kindje houd! Goed van jullie!

Ik zou toch proberen mijn school af te maken, dan heb je in ieder geval je opleiding! oftewel je diploma! Vanuit daar kun je altijd verder leren en of werken. Of je kun misschien een avondcursus gaan doen. Ik weet dat dat bij een kappersschool kan, dan krijg je certificaten. Dan mag je je zelf eigenlijk net wel net geen kapper noemen. Je mag in een salon werken, amar nog niet je eigen zaak openen

6. 4days

4days Niet meer actief

Ohwzo, dus je moet sws terug naar school na de geboorte... Ja dan maakt het eigenlijk niets uit. Of je nu nog een half jaartje doet of erna. Ik zou gewoon even kijken of het lukt en zo niet dan doe je het gewoon samen met dat laatste jaar. Als je nog maar een half jaar had gehoeven dan had ik gezegd doe het nu afmaken.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat voor opleiding doe je? Hier kan ik er ook gewoon een half jaar tussenuit (doe hbo) en ga in september dan weer verder. Kan prima!
    Er is altijd wel wat te regelen met school. En of ze het accepteren? Ze hebben het gewoon te accepteren ;)

8. WendyZ19

WendyZ19 Lid

29 jan 2009
    7
    0
    0
    Vandaag gesprek gehad op school & is zo'n opluchting..
    ze laten het een beetje aan mij over,, heb 2 opties,,
    nu stoppen ,, dus een half jaar voor de geboorte & een half jaar erna vrij..
    of ik maak het nu af & dan een jaar na de geboorte vrij..

Ik denk dat ik voor de 1e optie gaa, omdat ik toch wel rust wil & nog veel te regelen heb voordat de kleine komt..

Ik doe de opleiding commercieel medewerker marketing&communicatie..
    Super leuke opleiding, dus wil hem zeker afmaken..
    &zoals vandaag naar voren is gekomen heb ik daar zat mogelijkheden toe..

Ik was in het begin zoo bang dat er niets geregeld kan worden, maar zoals je ziet, tegenwoordig kan gelukkig alles,, nu heb ik echt het gevoel dat ik rustig & ervan kan genieten om zwanger te zijn.

Iedereen bedankt voor de reacties,, het doet je toch wel goed om te praten met mensen die in hetzelfde of een beetje hetzelfde schuitje hebben gezeten! Echt super!

Liefs, xx

9. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ben super blij voor je meid!

Geniet ervan

10. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hardstikke goed van je dat je het houd, ik wij hebben ook in hetzelfde schuitje gezeten als jij.
    Mijn vriend en ik zaten dan wel allebei in het laatste jaar, maar allebei wel gehaald. En moet je ons nu bijna 2 jaar later zien :D

Liefs

11. 4days

4days Niet meer actief

Wat fijn dat ze je zoveel vrijheid laten op school! :) Is idd wel fijn, rustig ernaartoe kunnen leven. Je hebt nu toch zoveel andere dingen dor je hoofd spoken dat je je waarschijnlijk niet echt kunt concentreren.

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik zou liever 1 jaartje thuis zitten met de kleine na de bevalling.
    En er zijn toch ook mensen die fulltime werken tot 4 weken voor de bevalling. Dus waarom zou je dan nu al stoppen met je opleiding zolang je je goed voelt? Studeren met een kleintje is sowieso moeilijker, dus wat je nu gehaald hebt, is mooi meegenomen.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik had ook voor de 2e optie gekozen, wanneer ben je uitgerekend? In oktober/november?
    Dan ga je tot juli naar school ofzo en dan heb je nog ruim de tijd om zwangerschapsverlof te nemen joh. En daarna heb je gewoon een jaar om te genieten van je kleine.

Zou ik persoonlijk voor gekozen hebben, maar natuurlijk is dat jouw keus :).
    Ik ben 30 april uitgerekend en begin in september weer. Damn, dat klinkt een stuk minder aantrekkelijk haha

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ben ik het niet mee eens. Nu heb je nog geen kind, dus ik zou nu nog zoveel mogelijk doen! Zolang je zwangerschapskwalen niet te erg zijn en je redt het allemaal, moet je echt dit half jaar even afmaken. Dan heb je die in ieder geval in je pocket en kun je je laatste jaar later doen. Maar je school is echt heel erg belangrijk dus ga er voor!

Ik studeer nog en heb voor de bevalling juist extra vakken gevolgd zodat ik daarna wat meer rust kon nemen. Ik stop dus zelfs helemaal niet met mijn studie en ik vind het prima te doen! Ik zit in totaal 3,5 maand thuis en onderhand heb ik het echt wel gezien hier. Straks heb ik 1 tentamen en per april ga ik gewoon weer voltijd studeren.

15. Kinderwens1987

2 nov 2008
    14
    0
    0
    Hier wil ik toch nog even op reageren al is het wel al weer ff geleden de laatste reactie.
    Ik zou ook inderdaad eerst verder gaan met school, en daarna lekker lang vrij nemen. Heerlijk om thuis te zijn bij je kleine. Maar ik heb een klasgenoot die zwanger was. Ze is 6 weken voor en 6 weken na thuis gebeleven. Dus zo heeft ze weinig gemist. Je hebt namelijk als je studeerd gewoon recht op zwangerschapsverlof. En je krijgt dan ook studiefinansiring.
    En laten we het absoluut niet hopen...En even afkloppen. Maar als je nou in het ergste geval een miskraam krijgt?
    Ik was ook zwanger en zou het 2e jaar opnieuw doen van de SPW opleiding. 2 dagen voor de zomervakantie kreeg ik een miskraam (vruchtje was al 3 weken dood in mijn buik, kwam ik emt de echo achter) Dus gelukkig kon er nog snel geregeld worden dat ik het 3e jaar in kon, en dus bijna klaar ben. Maar als jij nu stopt en je krijgt een miskraam?
    Waarschijnlijk zal alles wel goed blijven gaan, maar je kan toch gewoon zoals alle werkende normaal zwangerschapsverlof nemen? Dan mis je het minste, en ben je veel sneller klaar me tje opleiding.
    Sorry voor het lange verhaal. Maar probeer alleen advies te geven ;)
    Iedereen meot doen waar je je goed bij voelt.
    Maar misschien had je nog neit aan deze optie gedacht.
    Hoop dat je nog kijkt op dit forum en dit nog leest.

16. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb doorgewerkt tot een goeie week vor de bevaling. Zelfs dat kan. Nee mijn meisje is niet veel te vroeg geboren ik ben pas met 37weken gestopt met werken en met 38,2 weken is ze geboren (geplande keizersnede)

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Officieel zwangerschapsverlof krijg je niet hoor, je kan wel je stufi door laten lopen, maar dat gaat wel van je maanden af waar je recht op hebt.

Deel Deze Pagina