Schooladvies

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TopperD, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier zitten er ook vrij veel scholen in de buurt, maar mijn dochter kiest (zeer waarschijnlijk) voor een school ruim 30 minuten fietsen verderop. Ik begrijp haar keuze en het is evengoed prima te doen. :)

2. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hier al een tijdje geleden voorlopig advies gekregen en dat is havo/vwo. Volgend jaar krijgt ze definitief de uitslag.
    Als ze goed haar best gaat doen met rekenen word het vwo.
    Wij hebben al research gedaan bij scholen en ook ervaringen van mensen gehoord en daarbij bleek 1 school al gauw de beste. Ze kijkt al uit om er naar toe te gaan.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter heeft net deze week een voorlopig advies gekregen. Op basis van cito's (waarin ze al tijdje redelijk op dezelfde lijn blijft) en werkhouding, mate zelfstandigheid e.d.

Ze kreeg VWO advies. Had I-score op rekenen, begrijpend lezen, studievaardigheden, de 'zwaarwegende' cito's. Een II voor DMT, een III voor woordenschat en IV voor spelling. Ze is heel zelfstandig, hard werkend, ze heeft de juffen nauwelijks nodig. Dat woog ook duidelijk mee in de overtuiging dat VWO geen probleem zou moeten zijn.

Definitieve advies gaat volgen na de cito's (M8) in januari.

Wij wisten al sinds groep 5-6 dat ze op koers lag voor HAVO/VWO. Juffen hebben ons al vaker gezegd welke cito's het meest meetellen. Dus op onze school geen verrassingen, lijkt me...

Deel Deze Pagina