7 jaar en al 14 kiezen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter van net 7 heeft onder 6 kiezen zoals gewoon en boven al 8 kieZen. Veel te vroeg doorgekomen dus. Zou denken dat is toch niet zo'n probleem maar dat is het wel. De achterste kiezen kan ik amper poetsen want der is gewoon geen plek en ze moet daardoor dan kokhalzen. Ook heeft ze in het bovengebit nog niet gewisseld maar zitten 2 voortanden wel los. Echter zitten alle tanden zo strak tegen elkaar dat er echt geen plek is voor grotere tanden na mijn idee.

Kan dit problemen geven en zouden jullie de tandarts om info vragen? Ze gebruikt nu ook mondwater voor kinderen, gewoon extra zodra achterste tanden toch wat extra verzorging krijgen. Ze heeft ook pijn aan bovengebit maar niet hinderlijk ofzo.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou dat bij de tandarts vragen inderdaad

Ik had ook weinig ruimte en wisselde laat...

Er kwamen bij mij op een gegeven moment tanden extra boven die daardoor nooit goed gezakt zijn. Andere tanden zaten er nog.

Op mijn 17e moest ik een beugel ( boven en onder vast) en daarvoor 6 kiezen moeten trekken.

3. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Toevallig net bij de tandarts geweest met dochter van 6. Bleek ook al 4 extra kiezen te hebben. Zijn gister alle 4 behandeld met plastic laagje (sealen), zodat ze er minder snel gaatjes in kan krijgen.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Dochter heeft dat inderdaad ook al en word ook gesealt

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zou het gewoon vragen...

Hier volgende week ook mee naar de schooltandarts omdat ik toch wat vragen heb mbt wisselen en d'r nieuwe tanden.
    (Oa dat ze onmogelijk wit te houden zijn terwijl we toch vaak genoeg poetsen en d'r losse voortanden die er maar niet uit lijken te gaan ondanks dat ze al paar maanden hartstikke los zitten)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm hier net bij de tandarts geweest en hier heeft ze onder dus al 2 volwassen kiezen zitten. Dat was niet heel vreemd ofzo.
    En voorin is ze nog volop aan het wisselen... (Ik was wel verbaasd dus)
    Moet zeggen dat toen d'r boven-voortanden los zaten (boven heeft ze net de eerste eruit) er ook vrij rap ineens wat meer ruimte kwam. Voordat ze los zaten zat alles straks tegen elkaar en nu past het ongetwijfeld.

(Normaal hoef ik niet mee naar de tandarts omdat ze naar de schooltandarts gaat... Nu speciaal even mee gegaanom te vragen hoe of wat :) dus ik zou zeggen.. Gewoon even vragen als je er toch bent..)

Deel Deze Pagina