Zoon gaat as weekend beginnen met zwemles. Hoe gaat dat in z'n werk? Mag ik met hem mee? Geen idee, werkelijk.... Vraag het van de week ook wel bij het zwembad maar ben toch benieuwd naar jullie eerste zwemles ervaringen
Bij ons is het 1 uur zwemmen en het eerste kwartier en het laatste kwartier mag je erbij gaan zitten.
Dat verschilt per zwembad wat de gewoonte is. Ken zelf een bad waar je als ouder de eerste lessen mee moet.. Hier is een les 45 minuten. Ik ben eerst meegegaan en aan de badrand gaan zitten. Na een kwartier ging het nog steeds prima en ben ik in de kantine gaan zitten. Vanaf daar heb je grote ramen naar het bad, dus hij kon me nog steeds zien. Al heeft hij dat weinig gedaan. Hij was lekker aan het spelen/oefenen
Bijmons in de buurt mag je er niet bij zitten, moet je in de kantine wachten. Weet nog niet of ze daarheen gaat, na al die verhalen op het nieuws wordt ik zo wantrouwig.
Mijn dochter zit op peuterzwemmen, eerst ouder en kind gedaan. Nu moeten we ze als de les begint afscheid nemen en dan uit t zicht (zelf zwemmen of een eindje verderop zitten). Ligt een beetje aan de juf en hoe de kinderen reageren of ze je echt 'wegsturen'. Ik neem aan dat t bij zwemles ook ongeveer zo gaat.
Yep. Hier alleen brengen en ophalen, je mag niet mee, wel kan je kinderen via z'n tv scherm/camera in het zwembad volgen. 1 keer per maand mag je de laatste 10 minuten naar binnen om de vorderingen te bespreken. Succes!
BIj ons mocht je de eerste les het eerste kwartier kijken. Bij iedere les was het de laatste 5 minuten kijken en 1 x in de maand de eerste of laatste 10 minuten geloof ik. De rest van de tijd zaten we op de gang (het zwembad bevindt zich in een groot verzorgingstehuis) waar een grote tv hing waar je de lessen op kon volgen. Oh en veel succes! Het is zo heerlijk als ze zelf kunnen zwemmen!
Wij moesten de eerste les 1,5 uur meezwemmen De tweede les moesten we 30 minuten meezwemmen en daarna gingen de ouders weg. Nu mogen we kijken, soms meehelpen ( als plasouder) of je kunt naar huis. Het is namelijk 1,5 uur. Ik moest dus de eerste keer meezwemmen en dat vond ik best wel 'iets' Aan de ene kant wel leuk zo met je kind maar aan de andere kant ook wel wat gespannen.
Ik heb al een jaar lang samen gezwommen met mijn dochter. Nu mag ze 3 keer oefenen met haar zwemvest voordat ze naar kleuterzwemmen gaat. Ik mag op een bankje naast het bad zitten of voor het raam kijken waar gratis koffie/thee is. eens in de 2 mnd worden de vorderingen bekeken dmv kleurgroepen wordt dit bepaald. Het is een klein zwembad en ik ben zó tevreden!
De eerste les mochten de ouders aan de kant zitten en kijken, de lessen daarna zit je gewoon in de kantine en kijk je door het raam mee (als je het geluk hebt nog een stoel te vinden met zicht op het badje waar je kind lest) en om de zoveel lessen mag je de laatste 10 minuten meekijken vanaf de kant. Verschilt per zwembad.
De eerste les van onze dochter was vorige week. De eerste les mochten we kijken. Om de zes weken hebben wij een kijkles. Zwemmen is bij ons 2 x in de week 30 min.