Schoolarts groep 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Saskia78, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    rosao, nee ik vind het ook helemaal niet logisch dat je als ouders er niet bij mag zijn.
    ik denk dat ik er op zou staan.
    vind het idd niks om die jonge kinderen al alleen te laten gaan, je stuurt ze toch ook niet alleen voor controle naar de tandarts??

maar goed ik heb er hier nog niks over gehoord, maar onze oudste is ook nog maar 4.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou het ook niet logisch en bovenal zeker niet wenselijk vinden.

Ze zijn 5, geen 15.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hm daar sta ik dan blijkbaar alleen in :)

Ik zou niet weten hoe ze t anders moeten doen, aangezien het gewoon tijdens schooltijd is. Het zou nogal onrustig worden als er de hele dag ouders in en uit lopen. Als kindje 3 uitloopt, dan staat ouder 4 dus al te wachten, in de gang voor het klaslokaal. Loopt er nog iets door dan staan er meerdere ouders en kids. Hartstikke onrustig voor die kleuters.

Ik ken mn kind, ik weet dat zij dit soort dingen helemaal niet spannend vindt en gewoon normaal antwoord geeft op wat haar gevraagd wordt. Dus misschien dat ik er daarom luchtig in sta?

En ik vind een controle bij de tandarts wel wat anders dan even op de weegschaal en piepjes luisteren hoor.

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ben het met jou eens. Vind ook niet dat alle ouders daar perse bij moeten zijn. Er is vaak wel gewoon begeleiding vanuit school. De kinderen worden niet in hun eentje naar de andere kant van de stad gestuurd hoor ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zeg eerlijk dat mijn dochter weleens raar kan doen wanneer ze ergens geen zin in heeft, of compleet debiele antwoorden kan geven wanneer ze het niet interessant vind.. ben dus wel benieuwd wat voor vragen ze zo'n kind stellen. En anders hoop ik dat ze er wel doorheen prikken.

zoals bijv tegen de juf zeggen dat ik en haar broertje haar altijd tegen haar benen schoppen toen er gevraagd werd hoe ze aan die blauwe plekken kwam. (ze is gewoon een wildebras en wat lomp soms voor the record)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ook eens daarbij wordt dit al sinds jaar en dag zo gedaan

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh cool, ik sta toch niet helemaal alleen, begon me al af te vragen of ik zo'n vreemde ben :)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Juist. Mijn kind gaat niet naar de schoolarts zonder mij of mijn man.
    Ik wil er bij zijn, ik ga mijn kind niet een uur lang bij een vreemde in een hokje laten in zijn ondergoed?!
    Daarnaast, ik wil weten wat er gezegd en gevraagd wordt aan mijn kind.
    Dan maar paranoide, overbeschermend ofweetikveelwat, maar mijn kind is nog maar 5 jaar. Die heeft niets alleen bij een dokter te zoeken.

Zo laatst ook een formulier voor een onderzoek van de GGD met de logopedist. Of de kinderen goed spraken e.d.
    Daar was mijn aanwezigheid niet wenselijk bij. Prima, dan doet hij niet mee. Ik schat de leraren bekwaam genoeg in om spraak problemen op tijd te constateren. En wij zelf trouwens ook. Er is niks mis met zijn spraak.

9. Saskia78

Mja maar het is dus niet enkel even op de weegschaal en wat piepjes want het duurt een uur.
    En het is bovendien bij ons niet op school.

Maar zelfs... Als dat wel zo zou zijn. Zou ik daarbij willen zijn.
    Gewoon een principekwestie :)
    En ieder mag daar best z'n eigen principes in hebben natuurlijk.

10. Saskia78

@assz: mja dan maar paranoïde :)

11. Saskia78

Wat ik wel raar vind is dat het bij de 1 blijkbaar 10 minuten duurt en bij de ander een uur.

Terwijl volgens mij alle schoolartsen in het hele land hetzelfde onderzoek doen...?

12. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

+ 1

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat vind ik dan inderdaad een hele andere situatie.
    --Een uur lang, niet op school en in ondergoed.

--5 a 10 minuten, op school (tegenover klaslokaal), gekleed.

De situatie zoals bij ons laat ik haar prima alleen gaan, de eerste situatie zoals bij jou, nee daar wil ik ook bij zijn. Dat had ik alleen niet begrepen, vandaar mijn reactie.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind een uur enorm lang, laat staan voor een kleuter van 5.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    *gaat morgen navragen hoe het bij ons op school geregeld is*

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier komt dit, omdat dingen zoals CB en schoolarts onder de GGD vallen. En ja die is aan het bezuinigen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

haha madeliefke, mijn gedachte!

Ik vind mijzelf niet paranoide als ik het vreemd vind dat ik daar niet bij mag zijn. Mijn dochter kan in zo'n situatie doodsbang worden en zou het zielig vinden als ze daar zo bang is ineens.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er geen problemen mee, in welke vorm ook.
    Een uur vind ik wel vreemd, bedoelen ze daar niet incl het halen/brengen/wachten en het odz zelf mee?
    Natuurlijk kan niet iedereen het bij de HA laten doen, die hebben ook wel wat beters te doen.

19. Saskia78

@wendelaa: maar blijkbaar bezuinigen ze dan dus niet overal evenveel en dat vind ik raar gezien het officieel 1 instantie is.

We waren overigens precies een uur binnen.
    En de tekenopdrachtjes deed ze aanvankelijk express verkeerd maar toen ik vroeg of dat goed was... Zei ze "nee..."
    En daarna deed ze het dus wel gewoon goed.

En de gehoortest durfde Ze niet omdat die schoolarts nogal hard zei dát er ook harde piepjes bij zaten.
    En ze heeft een hekel aan hard geluid zegmaar :)

20. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik zal ook eens vragen hoe het hier geregeld is, 1 uur vind ik erg lang en dan wil ik er gewoon bij zijn. Zeker bij zo een jong kind. Kan dat niet, dan gaat hij er niet naartoe. Als ze wat ouder zijn vind ik het een minder groot probleem.

Deel Deze Pagina