zoon snachts wakker na bezoek vriendin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyLaila, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik heb een vraagje aan medemoeders over mijn zoontje van 2jaar en 10 maanden. Hij slaapt op zich heel goed maar iedere keer dat we bij een vriendin zijn geweest wordt hij in de nacht helemaal overstuur wakker. Ze plaagt hem ook maar dat doe ik zelf ook want hij zit nog helemaal in zijn nee fase en ikke boos fase(als hij iets niet mag) Ik plaag hem ook maar dan slaapt hij toch door. Hij wordt standaard iedere nacht wakker en komt metdeken naar me toe om bij mama de laatste paar uur te slapen maar dan is hij gewoon rustig. Maar heb sinds gister de link gelegd want hij had me vriendin een poos niet gezien en was daar gister weer en midden in de nacht een kind dat helemaal overstuur is Huilen en nee roepen. Ik denk dus dat hij dan daarover droomt. Me vriendin vind zoiezo dat hij heel verwend is en commentaar over opvoeden want ze heeft zelf meerdere kinderen. En nu is het probleem dat ik deels afhankelijk van haar ben met me boodschappen ivm lichamelijke klachten ikzelf(en verder geen contacten om me heen). Dus durf haar er niet op aan te spreken. Dus graag meningen van andere moeders.

En dan nog een vraagje hij is helemaal in to dora en heeft nu een beker en sokjes van dora gehad. In de winkel zag hij ze liggen en heeft hij gekregen is dat vreemd dat ik dat dan voor hem koop want mensen zeggen nu jaah als hij later ouder is wil zal hij alleen roze dingen willen. Wat vinden moeders hiervan

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat van die roze dingen is onzin hoor! Dora maakt echt geen meisje van je zoon! Anders zou een meisje die een auto krijgt ook lesbisch worden.

Wat betreft je vriendin: zou er toch wel voorzichtig iets van zeggen, want hij heeft er blijkbaar `s nachts last van.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jouw kind, jouw opvoeding! Je vriendin heeft helemaal niets te zeggen over hoe verwend je zoontje wel niet is, dat zijn haar zaken niet. En ik denk ook echt dat hij er 's nachts last van heeft.
    Misschien kan je de volgende keer de situatie voorkomen, door te proberen het niet zo ver te laten komen dat ze hem gaat plagen. Of je zoontje afleiden, of zorgen dat ze niet meer echt 1 op 1 contact hebben. Haar erop aanspreken zou ik niet zo direct doen, vooral omdat je van haar afhankelijk bent. Ze zal het zeker niet begrijpen en dan wordt het een welles-nietes verhaal.

En dat van Dora: leuk, doen! Jongens mogen net zo goed van roze houden en met poppen spelen, daar krijgen ze alleen maar een bredere ontwikkeling van. Er komt (vaak wel) een tijd dat hij alles wat roze is stom gaat vinden.

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Mn zoon speelt ook weleens dora spelletjes of barbie aan en uitkleden spelletjes, als hij eventjes achter de pc mag en daarna weer een auto spel. Ik zeg laat het kind gewoon spelen en kind zijn, zou me hier geen zorgen om maken. :)

Over je vriendin, mja zou haar je zorgen met haar bespreken. Het is je vriendin, dus ze zal het wel gaan begrijpen en er rekening mee gaan houden.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Ik ga er vanuit dta je goed met je vriendin kunt praten en haar prima uit kan leggen dat hij momenteel erg gevoelig is en dat als iemand hem plaagt ook al is het niet vervelend bedoeld hij daar in de nacht wakker van wordt en of ze daar rekening mee wil houden. En klaar ;).
    1 troost op den duur wennen ze er aan, wij hebben een neefje mans kant en die is autistisch, dat weten wij zeker alleen de ouders denken er anders over ;), en is dus vreselijk in de omgang en als Quinten die had gezien sliep hij zeker een week slecht er met hun over praten is onmogelijk want hun kind is perfect en hun opvoeding geweldig dus het ligt nooit aan hun, dus uiteindelijk besloten ze niet vaker als bij verplichte familiedingen te willen zien en nu doet het qUinten weinig meer en als neef vervelend of opdringerig is zegt hij nee niet doen en luistert hij niet dan komt Quinten naar mij of zijn papa de enige die neefje aanpakken maar zo ineens kwam het punt dat het hem geen nachtmerries meer bezorgde en hij het best vond ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje is ook helemaal into Dora, ik had nog een muts liggen van mn dochter.. Een paarse Doramuts, en daar loopt hij nu supertrots mee buiten, laat m lekker :)

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    dora en roze? geen probleem van maken hoor! mijn zoon speelt al jaren met een roze kassa en ik heb er geen problemen mee ;) gewoon toelaten. Dora vind hij leuk en dat ze toevallig roze zijn... nee geen probleem van maken ;)

8. knap

knap Niet meer actief

Voor het eerste kan ik je niet zo goed advies geven. Misschien rustiger met hem doen.! Ook die vriendin.

Het tweede mijn zoon was ook helemaal gek van dora nou helemaal goed gekomen.

;)

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hmm tja, toch erover praten zou ik zeggen.

En dat van dora... Mijn zoon kijkt ook naar dora. Maar ik laat hem toch echt niet met dora kleding over straat lopen. Sorry ieder zn ding maar ik vond dat niet kunnen. Ik zou em bv ook nooit met een hello kitty balletpak naar buiten laten gaan

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik snap je probleem met roze niet zo... ?

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Maar verders is je zoon wel een individu? ;)

12. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik vind het niet zo een probleem dat roze maar omdat mensen me gek lopen te maken van je laat hem toch niet met dora sokken lopen en uit een dora beker drinken. Of voor kerst krijgt hij een telefoon van dora de reden daarvoor is dat hij standaard in de kruidvat die pakte om te willen hebben. Dus had zoiets dan krijg je die. Maar ik kreeg toen te horen jaah je laat hem daar toch niet mee spelen of sokken aandoen. Maar ik vroeg het me meer af of meerdere moeders hun zoon met dora of meisjeskleuren laten spelen en dat mensen om me heen gewoon overdreven reageren.

Ik heb trouwens mijn vriendin uitgenodigd om vanmiddag een bakkie te komen nemen en dan kaart ik het via een omwegje aan en dan zie ik het wel. Ik laat het vanavond of morgen wel weten

13. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is er nu mis met Dora? Echt ik snap het probleem niet. Laat je niet gek maken hoor!

14. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nou me zoontje heeft eindelijk weer doorgeslapen nadat me vriendin is geweest. Ze kwam langs toen hij zijn middagdutje deed en hij werd wakker en toen zei ze meteen ik ga je weer pesten en meneertje zei uit zichzelf nee tante samen spelen. Dus hebben ze samen met de treinbaan gespeeld en toen gaf ik het aan van ...hij is niet zoals jouw kinderen hij houdt ervan om samen te spelen maar dat pesten is nog te vroeg voor hem want ik heb gemerkt dat hij moeilijker slaapt dan. Dus hebben we afgesproken het rustiger aan te doen met hem ze mag hem wel pesten maar als ik dan zeg het is genoeg zo dan zal ze dat voortaan respecteren

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het geweldig dat je hem dora dingetjes geeft als hij dat nou leuk vindt! Echt top, hoe meer mensen die niet alleen in stereotypen denken we op deze wereld zetten hoe beter toch?

Verder zou ik vooral met je zoontje proberen te praten na een bezoekje aan/van je vriendin. Zoiets: xx zat jou een beetje te plagen he, vond je dat vervelend? Of: we waren vanmiddag bij xx, vind je haar lief? Zo kun je hem ook helpen het wat te verwerken, als het hem echt veel doet wat ze zegt.

En daarna heb je natuurlijk meer argumenten als je haar wilt vragen dingen niet meer te zeggen of doen, als je van je zoontje weet dat hij het erg vindt.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag een keer in de HEMA een schattig (klein!) joch dat net een diadeem had gekregen van zijn moeder :) De kassamevrouw deed er ook heel gewoon over, en vroeg of hij in een tasje moest of dat hij hem gelijk op wilde. Natuurlijk wilde hij hem gelijk op, ik vond het echt zo fijn om te zien dat die moeder hem gewoon in zijn waarde liet. Zo klein vinden ze gewoon mooi wat ze mooi vinden <3.

17. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik heb zoiets speelgoed is speelgoed een kleur is maar een kleur. Dora is heel educatief om te kijken en als hij het wil blijf ik het kopen. Tegenwoordig is men wel meer bezig ik heb het een keer gezien dat een jongentje met een keukentje aan het spelen was en dat die ouders dat kindje riepen kom hier x je wil toch geen meisje worden maar mijn zoontje speelde er ook mee dus toen zei ik ook gewoon nou ily speel maar lekker verder want een meisje kan je toch niet meer worden. Mensen overdrijven er tegenwoordig wel in. Want hij krijgt met kerst een keukentje en 2mnd erna is hij jarig en dan krijgt hij een schoonmaaktrolley omdat hij mij altijd wil helpen met schoonmaken. En mijn zusje vind dat weer vreemd omdat wij zelf zijn opgevoed een vrouw doet het huishouden/koken en de man gaat werken. Maar dat was vroeger zo en nu moet een man ook gewoon huishouden/koken. Net als vrienden/familie van zijn vader die vinden het vreemd als hij zijn kindje een luier geeft dan kijken ze hem echt aan van doe jij dat dat hoort een moeder te doen.

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff leven die mensen in de prehistorie ;)

Gewoon lekker doen en blijven opvoeden zoals je doet!

Deel Deze Pagina