Mja maar ik weet wel dat ik geen huilbaby heb omdat ik moe ben maar dat ik moe was omdat ik in geen weken langer dan 30 minuten aaneengesloten had geslapen. En achteraf gezien had ik het ook goed wat nou precies het probleem was... En dan is het niet "fijn dat het is opgelost" maar krijg je een preek dat je buiten hun om naar de huisarts bent geweest En hoef je mij niet uit te leggen dat m'n dochter niet dagelijks moet ontbijten met chips als ik net zeg dat ze nooit snoept.. Of als ik zeg.. Dat ze complete zinnen spreekt.... Tja, geef de ouder dan even het voordeel van de twijfel zolang de betreffende peuter überhaupt geen woord zegt ipv beetje ongelovig te kijken en iets heel anders op te schrijven.. En zo kan ik nog wel even doorgaan... Dus nee.. Mijn vrienden zijn het niet. Maar het laatste cb-bezoek was wel de topper. Arts wou tussen dochterlief d'r benen kijken... En toen ze dat niet wilde was ze vast erg dwars en lastig...... Eh ja.. Als er iemand tussen d'r benen probeert te kijken wel ja. En ikzelf was er ook nogal verbaasd over dus heb d'r niet gezegd dat ze het gewoon moest toe laten.. (Dan was het vast geen probleem zegmaar)
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht. Het is toch fijn dat er enige controle is op mishandeling / misbruik. En uitgehoord worden kinderen echt niet hoor. Ze moeten in groep 2 en groep 7 volgens mij. In groep 7 zijn de kinderen 10/11 jaar. Dus zo'n drama is het toch niet dat de kinderen dan alleen naar binnen gaan...? In groep 5 krijgen ze ng wel inentingen volgens mij. Ik ben heel tevreden over ons cb. Altijd vriendelijk, nooit commentaar, wel tips. Vind het zelfs jammer dat we nu zo weinig gaan
Ik ben blij met het CB en met de schoolarts. Het het nooit als gezeur ervaren. Ik vind eigenlijk wel dat sommige dames hier al snel iets gezeur vinden, terwijl een arts gewoon iets wil controleren/ signaleren/ aangeven. Ik vind het een goede zaak dat kinderen in dit land regelmatig worden gescreend en nagekeken. En dat allemaal gratis en voor niks dames!
Schoolarts komt in groep 2 en groep 7. Hier beide keren met ouders. Alleen de kinderen die op 'herhaling'' moeten voor ogen of oren die gaan zonder ouders, maar ouders krijgen wel altijd bericht. In groep 7 is het onderzoek inderdaad ook gericht op mishandeling en sociale ontwikkeling, maar uithoren vind ik wel een groot woord. Wij hebben op school een zeer plezierige arts. De verpleegkundige vind ik minder, die is bijzonder snel met het trekken van conclusies (en niet altijd terecht). Gelukkig komt er nu een andere. Denk dat het net als bij het consultatiebureau, erg afhankelijk is van de arts of verpleegkundige die je treft. Bij mijn dochtertje heb ik tot nu toe prima verpleegkundigen getroffen op het cb. Over de arts ook geen klagen, al vond ik dat een erg vage vrouw. Maar geen gezeur gehad nog...