white washen van meubelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wie deed dat hier ook alweer?
    en misschien een foto van voor en na?

we krijgen namelijk een eikenhouten vloer maar wil geen eikenhouten meubelen erop {niet die kleu tenminste} ik wil ze dus waarschijnlijk gaan white washen...

wie kan me helpen?
    wat heb ik nodig?
    is het moeilijk?
    heb je misschien een voorbeeldje?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mn buren hebben et net gedaan!

Schuren, white wash pot kopen bij de bouwmarkt, klaar

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en is het ook mooi geworden...
    wil mijn meubelen niet zomaar naar de *&!@*(#@!)( helpen

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja het is zeker mooi geworden! heb er alleen geen foto van. Misschien kan je het zien op evelyn-1983.hyves.nl

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik word ook wel erggg nieuwsgierig hoe dat eruit ziet hihi
    ben zelf ook es meubels gaan whitewashen maar was toch niet heel erg geweldig geworden

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben geen vriendje dus kan die foto's niet bekijken.

maar ik weet zeker dat er hier iemand was die dat deed en meubeltjes kocht op marktplaats....

7. bengel

bengel Niet meer actief

ik koop meubeltjes van internet en knap ze op.
    Ik doen niet aan echt white washen, want dat wordt idd niet zo mooi, als je het zelf doet
    Wat je kan doen (ik weet niet wat je nu voor meubels hebt, maar t moet echt van hout zijn, dus geen fineer oid)..
    schuren, en met krijtverf behandelen, dan krijg je ook dat matte van white wash. krijtverf heb je vanhet merk painting the past. Het is íets duurder, maar schildert geweldig. Het mooiste is wel als je het dan niet rolt, maar gewoon met de kwast schildert dan krijg je zo'n ouderwets effect. VOlgens mij heb ik in mijn album alleen nog foto's van theekastje dat we bewerkt hebben,
    meld je anders aan op bengel4@hyves.nl, dan kun je mijn foto's bekijken

gr bengel

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oooooo bengel...
    denk toch dat ik te blond ben... ik kan je hyves niet vinden.

anders mag je je ook op mijn hyves aanmelden dat is gewoon anniek wilms

9. bengel

bengel Niet meer actief

hoi anniek, ik kan je niet vinden onder anniek wilms.
    zoek mij maar onder daniella betz..dan moet het echt lukken:let wel op DANIELLA en niet DANIELLE

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Anniek, ik heb je berichtje ontvangen. Wat grappig dat je je dat nog herinnerde ;)
    Ik heb alleen helaas geen foto's meer ervan, want ik heb een aantal dingen verkocht en weggegeven. Ik heb wel nog een foto van een spiegel die ik in de woonkamer heb hangen, die zal ik vanavond wel even hier neerzetten.
    Maar wat Bengel zegt, zo doe ik het ook: met krijtverf. Ik heb ook wel met witte beits gewerkt, maar ik vind het effect van krijtverf mooier. Het werkt ook heel makkelijk. Je kan je meubels er helemaal wit mee verven, maar je kan er ook voor kiezen om de randjes (bijvoorbeeld het uiterste randje van een tafel, of de sierrandjes op een kastdeurtje) na het schilderen weer een beetje op te schuren, zodat je zo'n doorleefd effect krijgt.

Wat je zou kunnen doen om te testen, is op marktplaats gewoon een supersimpel goedkoop tafeltje of zo kopen, van hetzelfde hout als jullie meubels. En daar dan op gaan oefenen. Als je op marktplaats de zoekterm 'krijtverf' intypt zie je trouwens ook een hoop meubels met krijtverf, dan kan je een beetje zien of je het mooi vindt.

Succes!

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey das een goede tip! tnxxx zal eens op mp kijken
    o en idd een klein tafeltie proberen... ikh eb hier wel nog van die kubussen staan van ikea, kan ik het ook wel op proberen....

trouwens wat is het verschil in krijtverf en kalkverf?

12. bengel

bengel Niet meer actief

naar dat ik weet levert kalkverf een wat meer vlekkerig resultaat op kun je beter op de muren smeren dan op meubels
    w.b. de krijtverf; je hebt matt en eggshell, als je het laatste neemt, kun je deze goed nat afsoppen, het matte is niet zo fijn om nat af te soppen

wij gaan onze babykamer (oud antiek grenen) opknappen met de krijtverf..zal tzt (duurt og wel effe hoor) op internet de foto's zetten

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb trouwens vrij strakke meubelen... zou dat wel mooi zijn met krijtverf?
    het moet echt een beetje landelijk worden zal ik maar zeggen....
    maar wel met een stiekeme strakke touch... hahahaha

wordt hier helemaal blij van en krijg er zin in!

14. bengel

bengel Niet meer actief

kan heel goed met strakke meubels hoor, als het maar wel hout is en niet iets van fineer snap je? Dus koloniaal hout/grenen oid..

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb eiken, lichteiken, geen fineerzover ik weet.. ze zijn namelijk loodzwaar

wbt het afsoppen, ik had gelezen dat je er een finish laag overheen kan zetten zodat het wel weer af te soppen is...

een nadeel is wel van die verf die ik vind.. die pure.... is een eindje rijden voor een dealer maja heb ik er wel voor over

denk dat als ik zelf verf en alleen een salon en eettafel bijkoop, ik goedkoper uit ben dan mij de leenbakker meubelen kopen van mindere kwalitiet....

o nog een vraag;
    hoeveel liter zal ik nodig hebben voor een grote dressior, een tv dressior, een salontafel en een eettafel?

16. bengel

bengel Niet meer actief

geen idee hoeveel, maar voor mijn tv kast én mijn vitrine kast had ik 1 klein blik zeg maar (de standaard maat, dus eigenlijk normaal blik niet groot) en 2x geschilderd! en over..het is ontzettend goed dekkende verf: GOED schuren hoor van te voren, de lak moet er van af, anders hecht t niet

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    toevallig nog naar de foto's gezocht?

Deel Deze Pagina