alleen stoelverhoger

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe oud was jullie kindje toen je alleen een stoelverhoger zonder rugleuning ging gebruiken?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen onze nu jongste bijna geboren ging worden, want toen paste alleen een gewone verhoger zonder rugleuning. Oudste was toen 5 jaar en 3 maanden.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Al heel snel... toen we op vakantie gingen. Zoon was 4 jaar en 1 mnd toen we naar Italië gingen en het veel fijner was om goed te kunnen liggen in de auto. Toen hebben de we rugleuning eraf gehaald. Hij is wel behoorlijk lang en zwaar.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    hier ook pas. dochter is 4,5

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier nog niet, heb voor Eva een Maxi cosi Rodi en die blijven we voorlopig nog wel gebruiken.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hoe bedoel je beter kunnen liggen?

Mijn zoon van bijna 6 zit nog steeds met rugleuning.. ik zie het voordeel er niet van om hem eraf te halen??

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste is bijna 6, maar die zit prima in de Maxi Cosi Rodi en zolang ze daar ik kan blijft ze zitten. Lijkt me toch veiliger en het zit juist voor een dutje/beetje uitrusten toch veel lekkerder?
    Daarnaast heb ik een zitverhoger voor als ik iemand mee moet nemen en opa en oma hebben een zitverhoger voor als ze daar een keer mee moet.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op vakantie reden wij de nacht door. We hebben een soort bedje voor hem gemaakt van kussens ed. Hij zat wel in de gordel maar met de rugleuning kan je natuurlijk veel minder zijwaarts liggen dan zonder de leuning. Snap je?

9. knap

knap Niet meer actief

Mijn meisje is een klein meisje ze is 95 centimeter groot zo lang ze nog in haar autostoeltje pas blijft ze er lekker in zitten. Is al een oudje ( wel gewoon goed geen ongelukken mee gebeurd) en vind het voor haar nog lekker ideaal zo lang ze er dus nog in past blijft ze er in zitten.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 95 cm zit je toch gewoon nog in een opvolgstoel 1? En niet in een stoelverhoger. Mijn dochter is 101 cm maar weegt nog geen 15 kg dus blijft voorlopig ook mooi in haar opvolgstoel.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk inderdaad dat ze dat ook bedoelt. Lisa is 93cm en zo'n 13,5 kilo dus voorlopig zit ze ook nog in de groep 1 stoel.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn oudste zit nu nog in een mc rodi....;) maar ik heb nog een dochter die langzaam uit de stoel aan het groeien is dus ik wil haar misschien over een tijd in de rodi doen en de oudste alleen in een verhogen.

Ze is bijna 5 trouwens

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter (1 meter en bijna 15 kg) zit net in de rodi en de rugleuning blijft voorlopig nog zitten.. Mij lijkt dat ook comfortabeler slapen dan zonder...

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    wij hebben net weer voor een fortuin 2 nieuwe verhogermetleuning gekocht, omdat de andere 2 straks niet naast onze onverwachte maxicosi passen.

maw, onze oudste gaat voorlopig nog met leuning, ik zie niet in waarom ze zonder zou gaan. Met school gaan ze wel eens met de auto weg en dan zit ze alleen op een verhoger.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn zesenhalfjarige zit nog gewoon in stoel met leuning en dat blijft ook nog wel even zo

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar is het nu echt veiliger met rugleuning of wat is de reden dat jullie nog met rugleuning hebben?

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zeker tot 6,5.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    De gordel gaat dan over de schouder ipv snijden in de nek en maakt t dus veiliger tot ze groot genoeg zijn voor de hoogte vd normale goedel. Bij mij zit de gordel vd middenstoel vanuit t dak dus hoog op die positie zal dus nog lang een verhoger met leuning staan

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja heb net even wat gelezen op internet ... Ook heeft ze nu nog aam de zijkant de ondersteuning....is toch veiliger...

Nou dan koop ik er gewoon nog een bij voor de jongste...want zij komt met haar hoofdje boven de stoel uit....dan is het toch tijd om over te stappen he?

20. knap

knap Niet meer actief

Ze zit in de opvolger van de maxi zeg maar.Een kinderstoel echt nog heb geen verstand verder van stoeltjes hoor haha. Zit verhoging heb ik wel in de kelder liggen van zoonlief maar daar is ze echt nog veel te klein voor.

Even terug gelezen denk dat het dan nummer een vervolg stoel heet haha. Weer wat geleerd ze zit dus in nummer 1.. En daar blijft ze voorlopig nog in zitten.

Deel Deze Pagina