Schoolboeken bezorgen hoe werkt dat?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 22 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoon gaat naar de brugklas en we moesten boeken bestellen bij Iddink. Op het formulier van school stond dat de boeken de laatste 2 weken van de vakantie thuis bezorgd zouden worden en als je niet thuis was zou je instructies krijgen waar je ze moest afhalen.

Nu krijg ik net een email dat de boeken al verzonden zijn en morgen einde dag bezorgd worden… alleen zijn we dan net met vakantie! En ze verzenden gewoon met postnl … dat betekent toch dat een pakketje maar maximaal een week op een afhaalpunt ligt? Dus ik moet iemand regelen die de boeken voor ons gaat halen anders heeft zoon geen boeken? Ik had dit niet verwacht… gaat dit altijd zo?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kan je niet online het bezorgadres laten veranderen in die van familie of van de buren?
    En ja, pakket.blijft max 1 week op post.nl punt liggen. Daarna wordt hij terug gestuurd naar de verzender.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nee dat kan helaas niet. Ik kan wel een bezorgpunt kiezen. Ik laat het nu bij een bezorgpunt in de buurt van vrienden bezorgen. Maar het voelt toch rete-inefficiënt om nu iedereen met vakantie is al die pakketjes door heel Nederland te gaan versturen… waarom is daar niet beter overnagedacht… waarom sturen ze het niet in 1x naar de school en dat kinderen het daar ophalen?

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bij ons bezorgen ze het bij de buren. Het pakketje wordt verstuurd wanneer ze het bij elkaar hebben gezocht, jij als klant hebt daar geen invloed op.

5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook zo inefficiënt. Hier had school alle boeken en in de eerste lesweek kreeg je per les je boeken. Eind van het jaar leverde ze je op school ook weer in.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ik liet de boeken dus naar een bezorgpunt sturen waar vrienden het op zouden pikken… ik had een mail gekregen dat het bij het bezorgpunt klaar lag. Vrienden er heen, maar het was er niet. Lichte paniek.
    Gaat de buurvrouw net de kat verzorgen bij ons, staat er een pakket op de stoep voor onze deur o_O
    Lekker dan. Nou ja de boeken zijn in ieder geval binnen nu. Ik hoop niet dat dit een jaarlijks terugkerend ritueel wordt:$

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    PostNL doet dat vaak, ik vind het meestal wel handig dat ze dat doen.
    Is voor de chauffeur wel makkelijk. Of het volgend jaar gebeurd hangt af van wanneer de boeken komen, daar heb je geen invloed op. Fijne is dat de kinderen de boeken wel weer moeten inleveren op school op een bepaalde datum. Maar dat is maar een deel, werkboeken mogen ze vaak houden.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bij ons werden ze vorig jaar naast de kliko gedumpt. We kregen pas heel kort ervoor een bericht dat ze bezorgd zouden worden. Er was toen niemand thuis of in de buurt. Het regende die dag. Ik heb een klacht ingediend bij Van Dijk en de verregende boeken omgeruild. Het was volgens hun niet de bedoeling dat de boeken voor de deur/op de stoep gedumpt worden.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou lekker, zelfde soort verhaal dus. Niet heel handig geregeld. Doe mij maar weer die goeie ouwe tijd toen je je boeken gewoon de eerste dag op school kreeg.
    Ik ga ook nog wel een klacht indienen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werden ze bij de buren 3 huizen verder bezorgd, wij waren zelf nog 1,5 week op vakantie..... dat wisten zij dus ook niet - dus ze stonden al eens voor de deur (zagen wij via de camera) - uiteindelijk heeft schoonmoeder ze afgehaald toen ze de plantjes ging doen. Tja... het is inderdaad niet geweldig. Maar ook weer wel handig dat ze thuisbezorgd worden. Dan weet je gelijk in hoeverre het in de tas past etc en sta je op school niet voor verrassingen als je de hele berg in 1x mee moet nemen.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Hier nog nooit problemen mee gehad. Onze kinderen krijgen de schoolboeken van van Dijk. Al een behoorlijk aantal jaren leveren zij ook aan huis. Al meer dan eens gehad dat we aan het begin van de vakantie het boekenpakket al thuis geleverd kregen.
    Ik bedenk me nu dat zoon nog niks gehad heeft. Volgende week is al de laatste vakantieweek.

Wij vinden het juist ideaal dat ze niet in de eerste schoolweek dat boekenpakket op moeten halen bij school. Dat hele pakket is best zwaar en dat achterop je fiets zo'n 23 km mee naar huis nemen is best pittig.

Het inleveren is wel op school, maar dan nemen ze nooit alle boeken in 1x mee. De laatste schoolweek is altijd een toetsweek. Ze nemen dan steeds wat boeken mee naar school en laten dat in hun kluisje achter. Op de dag van inleveren halen ze hun kluisje leeg en leveren ze de boeken in.

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier krijgen ze de boeken via school en moeten op school opgehaald worden. Staan klaar in een grote bigshopper . Dus ook geen gezeur of het wel in je schooltas pas. Mocht er wat met boeken aan de hand zijn, kan je dat ook in de 1e lesseek op school aangeven. School regelt het dus allemaal zelf

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Hier bericht gehad dat het pakket van een van onze kinderen is aangemeld bij de post en dus binnenkort wordt geleverd.
    Mbt de rest nog niks gehoord.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Bigshopper kan je ook van thuis meenemen, maar zo'n flink pakket is ook lastig achterop een fiets mee te nemen.
    Ik ben dus blij dat het bij ons gewoon thuisgebracht wordt.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Niet iedereen is met vakantie natuurlijk...

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel handig eigenlijk, dat het thuisbezorgd wordt. Zoon krijgt alleen maar de werkboeken van iddink, rest is allemaal digitaal. Werkboek hebben ze vaak niet eens nodig op school, is alleen iets erbij.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ik misschien dat een enkeling uit de brugklas van mijn zoon thuis is vanwege omstandigheden. Maar uit zijn oude groep 8 ging in ieder geval 100% van de kinderen wel ergens heen op vakantie, al was het een week in een eigen tentje op een simpel veldje. 7 weken is erg lang om alleen maar thuis te zitten als je 12 bent.

ik kan me best inleven dat er mensen door ziekte of geldgebrek niet op vakantie kunnen hoor. Maar in de praktijk zie ik het in onze omgeving maar weinig. Iedereen weet toch wel iets te verzinnen om van huis weg te gaan.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Zo ging het vroeger bij ons. Had je op dag 1 een enórme stapel boeken om god weet hoe thuis te krijgen op je fietsje, paste ook nooit in 1 tas...

Wij hebben al jaren 3 pakketten van de kinderen van onze buren die we dan 2-3wk in onze gang hebben staan terwijl zij op vakantie zijn.

Ik denk dat het logistiek gewoon heel lastig is.. op tijd alles inleveren, op tijd weer uitleveren aan de volgende, en dan nog rekening moeten houden met de post en de vakantie.

19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wij kregen ze 20 jaar geleden al thuisgestuurd.
    Volgens mij heb ik alleen de eerste twee jaar boeken op moeten halen, daarna werd het systeem veranderd en kregen we al dozen thuis.

Maar volgens mij kregen we ze idd wel altijd eind vd vakantie pas.

Deel Deze Pagina