Schoolbord (Ikea) buiten ophangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss T, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft zo'n staand schoolbord van Ikea: aan de ene kant een krijtbord en aan de andere kant een whiteboard. Nu staat het op zolder te verstoffen, dus ik bedacht me dat het leuk was om buiten aan de schutting op te hangen.

Weet iemand waarmee ik het bord (de randen) moet behandelen om het netjes te houden? Of gaat het bord sowieso na één seizoen al kapot?

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
  3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een goed idee!

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik weet niet hoe het met de houten randen zit. Maar ik heb nu al 2 jaar 1 van de zijkanten van zo'n groot ouderwets schoolbord hangen. Werden weggedaan op een middelbare school hier in de buurt. Het bord blijft prima. Maar het heeft wel aluminium randen ipv hout

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Die randen kun je behandelen met buiten beits ofzo

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ik zou er haken aan maken en in de winter binnen zetten dan heb je grotere kans dat het goed blijft. Het hout zou ik schuren en behandelen met buitenbeits.

Wij hadden een lack koffietafel en daar was een poot zwaar van beschadigd. Het bovenblad heb ik nu zelf beschilderd met krijtbordverf en moet nu nog haken er aan vast maken om aan de schutting te hangen. Zodra de winter komt gaan we hem binnen zetten.
    Ben benieuwd weggooien kan altijd nog.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor de tips. Pinterest ken ik al. Dat is mijn favoriete app.
    Aan buitenbeits had ik niet gedacht. Ik ga het uitproberen. Ik wilde de borden inderdaad in het najaar binnen zetten.,

Deel Deze Pagina