zoon gebruikt ook geen agenda. Alles word in magister gezet of gaat via jaarplanning die online staat. Ik heb hier thuis op tafel wel een grote A4 agenda liggen en schrijf daar samen met zoon ongeveer 4 weken van te voren in wat er op de jaarplanning staat per vak en zoon vult zelf in wat er in magister staat. Hij is geen held met plannen dus zo kan ik hem daarin ondersteunen. Heb ik in 1 oogopslag zicht op wat er gebeuren moet de komende week en kan ik hem een beetje sturen hoe het werk het beste te doseren. Anders doet hij bijvoorbeeld 3 toetsen leren op 1 dag 1 avond voor die toetsen zijn. En als je denkt daar leert hij zelf van, alles behalve. Die avond is het huis te klein en is hij chaggerijnig. Uiteindelijk haalt hij dan wat 6 of 7’ens en is prima tevreden en ik vind het zonde want weet dat met wat beter plannen er veel mooiere cijfers in zaten.
Dat vooral. Ik vind het echt zo'n momentje..shoppen voor de brugklas. Hier bij de Hema en Bruna valt het echt een beetje tegen. Maar we gaan dinsdag even naar de stad en daar maar shoppen en lekker ergens lunchen. Maken we er toch een gezellige dag van.
De woordenboeken hebben we ook niet gekocht, de atlas wordt wel gebruikt bij hem op school. Hij maakt regelmatig kopieën voor een jongen uit zijn klas die er geen heeft, en ze een toets hebben.
Er is inderdaad niet veel meer en het lijkt elk jaar minder te worden. Vind het wel jammer, maakte er met een vriendin vaak echt een uitje van vroeger. Woordenboeken alleen voor de oudste aangeschaft en dan ook niet voor alle talen. Voor Frans en Duits heeft ze gewoon nog woordenboeken uit 1984 ofzo die haar broertje ook gebruikt. Zoveel nieuwe woorden zullen er niet bij zijn gekomen hoor. Atlas vond ik ook een te grote uitgave. Inmiddels is net een andere uit. Zul je zien dat ze daar volgend jaar op over gaan.
Wij hebben inderdaad alles bij de Hema, Action en Bruna gehaald. Woordenboeken Nederlands en En-Ne Ne-En komen van de Action voor 3-4euro per stuk. Atlas krijgen ze een digitale licentie voor.
ik was gisteren nog bij de hema en daar was het best druk met jeugd met moeders- leken echt vooral toekomstige brugklassers . Hier gaan ze volgende week starten, dus dit is wel het moment hier in de regio om je laatste spullen aan te schaffen
Hier besteden ze op school veel aan plannen. Dan wordt geleerd hoe de agenda te gebruiken om in te vullen wanneer je wat moet doen. Die hebben we wel. Woordenboeken en atlas kopen we ook pas als het toch handig blijkt te zijn. Ik zou dan niet snel naar de action gaan, omdat je kans hebt dat dat dan weer oude versies zijn. Maar eerst even kijken hoe ver ze komen met google translate.
Maar wel een nieuwe spelling, in het Duits dan. Ik had voor mijn lln altijd woordenboeken in het lokaal staan. Zelf aanschaffen vond ik niet nodig voor die paar jaar Duits. Voor sommige lln zelfs maar 1 jaartje. Er zijn ook fijne woordenboek apps.
Klopt, de versie die ik van de Action heb is uit 2018. Vind ik prima voor nu, wat er niet in staat googled ze maar. Als ze over 5/6 jaar examen doet zou het woordenboek uit 2022 ook alweer verouderd zijn. Het is goed ze een woordenboek leren gebruiken, maar voor de frequentie waarmee dat hoogstwaarschijnlijk gebeurt, is een woordenboek uit 2018 van 3/4 euro meer dan genoeg.
Krijgen ze dan van school ook de agenda? Of mogen ze die zelf kiezen. Over woordenboeken aanschaffen heb ik de school niet gehoord. Zal nog wel komen.
Wij hadden een agenda gekocht het eerste jaar, maar hier kregen ze in de eerste een planner van school. Die moesten ze verplicht gebruiken. Ze hadden ook een uur mbt studievaardigheden, waarin ze hem leerden gebruiken ed. Mijn dochter weigerde… Ook de agenda heeft ze niet gebruikt. Alles staat ook online, dat vond/vindt ze voldoende. Woordenboeken heb ik ze hier niet over gehoord. Heb ze ook niet gekocht en ze heeft ze niet gemist. Komt in de bovenbouw wel, denk ik. Was bij mij vroeger volgens mij niet anders. Atlas hebben we ook niet hoeven kopen.
Wij waren vlak voor de zomervakantie bij de HEMA en toen warenveel dingen al uitverkocht. Ben blij dat we alles al in huis hebben.