Show het bureau van je zoon/dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jale, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Onze oudste dochter wil voor haar 6e verjaardag graag een bureautje voor op haar kamer.

Nu zijn we op zoek naar ideeen. Mijn man wil het bureau zelf maken voor haar.

Dus hoe ziet het bureau van jouw zoon/dochter er uit?

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft gewoon een tafel van ikea. Wat er wel handig aan is, is dat ze er met z'n tweeën aan kunnen zitten. Want dat gebeurt vaak. Ze heeft nog een klapstoel langs haar kast staan.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje heeft eentje van Ikea met een grote la er in. en boek plankjes aan da zij kant. en hele mooie bloemetjes kinder bureaustoel van bureaustoel.nl. op wielen!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben ook deze

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft nog geen bureau op haar slaapkamer, wel een tafeltje beneden. Ik kijk graag mee naar de plaatjes/ideeën.

@Belize & Tuc: Waarvoor gebruiken jullie kinderen hun bureau? Is het echt een meerwaarde op hun slaapkamer? Ik ben nieuwsgierig.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter heeft het oude (school)bureautje van mijn vriend. Met zo'n klapdeksel en een gat voor een inktpotje.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij heeft hem in de woonkamer wegens ruimtegebrek in zijn kamer. hij had in de woonkamer een behoorlijke winkel. nu staat op die plek zijn bureau. nou, tekenen, knutselen, schrijven en van alles. vooral als zijn vrienden op bezoek zijn heel handig, met zijn tweeen. en op zijn stoel draaien natuurlijk.
    zoontje wilde het zelf hebben.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm hier nog geen bureautje omdat er een klein tafeltje staat met 2 stoeltjes. Eigenlijk gewoon van toen ze nog een ukkie was.
    Wordt regelmatig gebruikt om aan te kleuren of te lezen maar ook als "kast".
    Dat laatste is mama wat minder van overtuigt.

Ook vriendinnetjes hebben toch regelmatig al een bureautje en daar wordt dan inderdaad lekker geknutseld.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Deze. In mijn woonland krijgen kinderen vanaf 4/5 jaar al 1-3 uur huiswerk per dag dus is een goed ergonomisch buro en stoel erg belangrijk. Voor knutselen hebben ze gewoon simpele tafel van Ikea. ;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nu nog vooral om aan te spelen. Ze wilde vorig jaar heel graag een bureau, want ja..ze ging al naar groep 2;) nu vindt ze het soms heel wijs om te zeggen: ik ga even boven werken :D en dan zit ze eraan te knutselen of met de playmobile te spelen.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    1-3 uur huiswerk per dag voor een kleuter..:(
    Wat sneu..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Let niet op de rest van de rommel, we zijn bezig met het opruimen van de zolder en ik gebruik haar kamer nog wel eens om in te strijken.
    Het bureau is een oude tafel die uit het klooster komt waar mijn tante bij zat.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jo: hij heeft TV en computer in zijn slaapkamer?zie ik dat goed? maar slaapt hij wel goed. ben benieuwd hier naar.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat zie je goed ja :D. Ze slaapt prima, is ook geen kind om 's avonds stiekem t.v. te gaan kijken of te zitten computeren.
    Ze kijkt soms 's ochtends even t.v. als ze vroeg wakker is, dat mag ook, 's avonds leest ze graag boeken. Ze heeft zelfs nog nooit gevraagd of de t.v. 's avonds aan mag.
    De computer is voor de kinderen samen en het verschilt hoeveel hij in trek is, soms zitten ze er 5 x per week spelletjes achter te spelen en soms gaat hij een maand niet eens aan. Daarvoor was mijn computer regelmatig ontregeld als ze er op hadden gezeten, deze hebben we voor kinderen ingericht, zodat ze ook niet zomaar op allerlei rare sites komen.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor jullie antwoorden, Belize & Tuc. Ik zit nu (stiekem) twee dagen bureaus te kijken. Lijkt me ideaal om het grootste deel van haar knutselspullen boven te hebben.

Ik zie jouw dochter helemaal voor me, Tuc!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

wat goed dat ze goed slaapt!
    mijn zoon heeft een laptop en is precies hetzelfde. men is bang dat het kindje urenlang gaat computeren. niet het geval dus hier.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee hoor, helemaal niet. ;) Ze vindt het leuk en vraagt zelfs om meer huiswerk, ze is meestal in een uurtje klaar. Het gaat ook allemaal heel ongedwongen hoor, maar kinderen leren hier nu eenmaal schrijven en lezen in 2-3 wereldtalen, dat kost tijd. Maar goed, hebben ze later wel heel veel profijt van. :)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik vind het best veel moet ik zeggen en ik heb in naaste omgeving meegemaakt dat niet alle kinderen er altijd veel profijt van hebben (lees: geen taal volledig spreken en veel door elkaar gebruiken, ook op latere leeftijd nog).

Deel Deze Pagina