Hoi dames, even een paar vraagjes, ik ben nu voor 50% ziekgemeld omdat ik super veel harde buiken heb/had doordat ik op mijn werk heel veel moet lopen/tillen en ik dit niet meer trok. ik werk normaal 3 hele dagen, maar nu heb ik dus deze week voor het eerst 2 halve dagen gewerkt, want maandag waren we vrij ivm paasen nu heb ik dus eigenlijk nog steeds vaak harde buiken, wel minder natuurlijk als toen ik hele dagen werkte, want dan was het gewoon heel de avond door af en toe maar nu ook op dit moment b.v. heb ik weer een harde buik, en ik ben vrij vandaag (wel huishouden gedaan vanmorgen) Ook had ik vd week toen ik smorgens 4 uurtjes had gewerkt, en de middag vrij was en thuis ook niet echt iets gedaan had echt savonds een soort van harde buik denk ik, maar deze hield heel lang aan voor mijn gevoel. het voelde ook echt heel naar en niet fijn, maar normaal als ik een harde buik heb gaat die na een tijdje weer over zegmaar, maar nu bleef mn buik dus hele tijd hard en echt niet fijn aanvoelen, wat het precies was weet ik dus ook niet :S maar goed.. wat moet ik hier nu mee? want ik heb dus eigenlijk nog niet eens 50% van een normale werkweek van mij gewerkt, en ik vraag me af, heb ik nu nog steeds te veel harde buiken? of mag je er wel gewoon steeds wat hebben? want echt geen 1 dag is zonder harde buik hier en meestal echt wel een stuk of wat. nou goed, ik hoop dat iemand het weet want misschien mag je er wel gewoon zo veel hebben, en misschien moet ik gewoon wel zo door blijven werken en doen? alvast bedankt!
Inderdaad overleggen met je verloskundige of gyneacoloog! Meestal zijn (veel) harde buiken een teken dat je rustiger aan moet doen of meer rust moet nemen. Als dat betekend dat je minder of niet meer moet werken, zeker doen!! Je baby (en je eigen lijf) zijn nu het belangrijkste. Als de vk adviseert te stoppen met werken, dan ga je de ziektewet in totdat je verlof begint (6 weken voor uitgerekende datum). Sterkte en luister goed naar je eigen lijf.