Welke fiets?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Aszz, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Meneer ontgroeit zijn Loekie oefenfiets, dus het wordt tijd voor een echte grote jongens fiets om mee naar school te crossen.
    Het aanbod is echter reuze, en het verschil ook.
    Wij willen niet een sportachtige mountainbike. Het liefst een degelijke, stevige fiets waar hij goed recht op zit.
    Vandaag even wat fietswinkels aangedaan, maar het aanbod in die winkels is ( itst het internet ) maar matig vond ik.
    Vooral de maten verschillen per fiets. Hij is 121 cm lang, en kleding maat 122. De ene keer kon hij prima op een 20 inch, en de andere keer toch echt een 18 inch.

Welke fiets hebben jullie?
    Ik heb nu mijn oog op deze laten vallen: Alpina - Alpina Clubb Boys.
    Iemand ervaring met het merk? Er zit niet echt een dealer in de buurt, maar ik ga er toch even heen deze week.

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    geen ervaring, maar wat een mooie fiets!!

mijn zoon is ongeveer 126 lang en heeft sinds vorig jaar al een 20 inch.
    maarja verschilt per fiets denk ik, dus zou je zoon gewoon even op zoń fiets "passen".

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoon heeft een 24 inch fiets waar hij heerlijk op fietst.
    Een lichtgevende oranje fiets met haaien.
    Wel word hij er nu wat te lang kwa benen en ik denk dat ik ga kijken of hij met zijn 6de verjaardag een grotere fiets krijgt.
    Hij is nu 5,5 jr en 1m40.

Bij 1m22 had hij een 22 inch fiets.maar hij heeft hele lange benen.

Wat een leuke fiets is die alpinafiets.
    Ik denk dat je het best een 20 of 22 inch fiets kan nemen. Dan is hij er niet zo snel vanaf gegroeit.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als eerste "goede" fiets had mijn zoon een Alpina Yabber. Vergelijkbaar met deze (andere kleuren, maar wij hadden een model ervoor denk ik); Startpagina / Kinderfietsen / Kinderfiets 18 Inch / Jongensfiets 18 Inch / Alpina Yabber Jongensfiets 18 Inch Wit/Grijs

Echt een superfietsje, heeft hij erg veel plezier van gehad en fiets bleef ook heel erg goed. Echt een degelijk merk, vergelijkbaar met de bekende dure merken als Gazelle en Batavus.. We kregen er ook nog een goede inruilprijs voor bij de fietsenwinkel.

Nu heeft hij een Gazelle. Helaas had onze fietsenwinkel geen Alpina staan en ik moest de fiets hier kopen ivm bedrijfsfietsenplan. Maar de Gazelle is ook een erg goede fiets, ik vind hem qualitatief hetzelfde als de Alpina. Deze heeft hij nu: FIETSEN blog: Gazelle Bike Machine - Stoere jongensfietsen

De maat kun je het beste bekijken door hem erop te laten fietsen. Zorg ervoor dat hij met minimaal zijn tenen van 1 voet bij de grond kan als het zadel op de laagste stand staan, liefst met de tenen van beide voeten..

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    18 inch zou ik echt niet doen, mijn oudste is ruim 5,5 jr. en 117cm en fietst met gemak op een 18 inch. We twijfelen nu al of hij dit jaar nog een nieuwe fiets moet of volgend jaar pas. Ik denk volgend jaar, het zadel kan nog hoger. Maar ze zijn er wel snel uit gegroeid.

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Wij hebben een Alpina Yabber (die uit Loetjes link) 18 inch voor onze zoon van 110 cm (schat ik). Deze werd ons aangeraden bij de fietsenwinkel. Nu blijkt wel dat hij wat aan de grote kant is, maar hij moet nog leren fietsen. Jouw zoontje kan al fietsen, ik denk dat je met zijn lengte dan wel een 20 inch kan hebben.

Overigens hebben wij ook naar dat model uit jouw link gekeken, supertof fietsje! Wij hebben uiteindelijk niet voor deze fiets gekozen omdat het stuur veel meer gebogen is, dus dat de handvatten echt naar je toe komen. Beetje lastig uitleggen, we waren iig bang dat hij daardoor lastiger zou kunnen sturen. Normaal zijn de sturen veel rechter.

De medewerker van de fietsenwinkel noemde Alpina in 1 adem met Loekie, een erg goed merk dus. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de fiets ziet er iig heel erg degelijk uit.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Fijn om te horen!
    Hij zat gisteren op een Montego 20 inch en toen kwam hij bij lange na niet op de grond.
    Stond op het laagst af gesteld, vond het zo raar! Gazelle paste wel prima.
    Wil dat hij goed bij de grond kan ivm een noodstop.

Loetje, oeh die is ook leuk!

Kuona, hij heeft nu een loekie fiets met een wat gebogen stuur, dus ik hoop dat dat goed komt.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou geen 18 inch meer nemen. Mijn dochter is denk ik 119 en fietst nu op een 20 inch.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb vorige week een nieuwe alpina clubb voor mijn dochter gekocht zij is 1.20m en heeft nu de 20 inch.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ooh dat is fijn! Kan ze goed bij de grond? Want dat vinden wij wel heel erg belangrijk.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja ze kan met haar tenen bij de grond. Dat vond ik ook belangrijk. Super gave en ook hele degelijke fietsen zijn het ! Wij hebben hem besteld bij fietsenwarenhuis.nl die hebben ook een showroom en lekker goedkoop.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dubbel

Deel Deze Pagina