Dochters maken alles kapot

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochters maken letterlijk ALLES kapot. Ik word er niet goed van. Ik krijg het er met geen mogelijkheid uit. Straf geven, speelgoed afpakken, geen speelgoed meer kopen, van alles hebben we al geprobeerd maar niks werkt. Heeft iemand een tip? Vandaag is de tweede iPad gesneuveld. Ze hebben er ruim een half jaar niet op gezeten omdat ze de vorige ook al gesloopt hadden.. En ze hebben het zojuist weer voor elkaar gekregen. Het filmpje laadde niet snel genoeg dus besloten ze om de ipad op de grond te leggen en erop te stampen:( Ook het grote poppenhuis is elke dag weer stuk (ik maak hem dan zelf), poppen worden ondergetekend en als ze geen pen of stift hebben dan jatten ze wel de tandpasta of wat anders uit de badkamer om hem daarmee onder te smeren.. Er is echt altijd wat.. Baal er zo van!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou woest zijn en gewoon alles afpakken eerlijk gezegd. Zijn ze gek geworden? Dan gaan ze maar met niets spelen als ze niet normaal kunnen doen.

username, MamaVanVier1985, louan en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ook mijn idee!

Vraag me ook af waarom ze alles stuk maken. Mijn dochter heeft nog nooit iets bewust stuk gemaakt...

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier krijgen ze sowieso geen ipad, kan hij ook niet stuk. Stiften liggen in de kast, kunnen ze nooit gewoon maar pakken om iets mee onder te kliederen (want ik zie het als ze de stiften pakken en de regel is dan dat ze aan tafel gaan zitten). Tandpasta staat ook buiten bereik, als ze met stoelen gaan slepen ofzo hoor ik dat direct. Ik hou er van het me zelf makkelijk te maken, dus dingen waarvan ik wil dat ze niet stuk gaan (zoals de ipad) blijven buiten bereik en mogen ze enkel onder toezicht mee spelen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik bedoel dit niet lullig hoor, echt oprecht... hoe krijgen ze de kans om al die dingen te kunnen doen?

Hier word niet zonder toezicht op de iPad gespeeld, tandpasta, stiften e.d liggen buiten bereik...

Ik snap ook niet zo goed dat je elke dag??!!! Dat poppenhuis gaat zitten maken...

Ik denk dat het tijd word dat je eens goed optreed

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb geen idee waarom ze alles kapot maken. Als ik het wist dan zou ik hier niet om tips vragen.

iPad hadden ze dus al ruim een half jaar niet gehad omdat ze er niet normaal mee omgingen. Na een half jaar vond ik het tijd om het weer te proberen. Het was ook onder toezicht uiteraard maar nee ik zit er dan niet de hele tijd naast. Als ik de hele week heb gewerkt dan moet ik ook wat huishoudelijke klusjes doen. Stiften worden inderdaad niet meer gekocht, pennen liggen in een la waar ze normaal gesproken inderdaad niet bij kunnen. Soms gaat het wel eens mis en krijgen ze het toch in handen. Ze moeten leren dat de dingen die ze doen echt niet kunnen. Ik kan moeilijk ALLES in huis verstoppen toch?? Daarom ben ik op zoek naar tips om ze dat bij te brengen. Mijn methode werkt overduidelijk niet. Als ik alles blijf verstoppen dan leren ze het ook niet.

En natuurlijk ga ik elke dag dat poppenhuis weer maken. Ik heb er veel geld voor betaald en als ik het niet direct weer in elkaar zet dan raken er onderdelen kwijt. Dat vind ik zonde! Ik zit er wel eens over na te denken om het weg te doen.. Maar zo blijft er helemaal niks meer over in huis. Moet ik ze dan maar de hele dag voor de tv zetten? Lijkt mij niet.. Dus ik ben echt op zoek naar tips om ze bij te brengen dat niet alles stuk hoeft

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat weet ik, daarom vraag ik hier om tips...:rolleyes: Heb je wellicht een tip waar ik wat aan heb en kan uitproberen?

Lena1982, Rodaina en Beaujuulais vinden dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ik toezicht moet houden bij bv de ipad of tijdens het verven, dan ga ik ondertussen niet huishoudelijke klusjes doen (want dan hou ik geen toezicht meer ;) ).

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En meerdere keren achter elkaar het poppenhuis stuk maken = poppenhuis naar zolder.

Rodaina vindt dit leuk.
  10. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Kun je niet zo'n kindertablet proberen? Mijn zoontje heeft zo'n tablet en laptop met muis van Nijntje. Oké, kunnen ze niet zoveel mee als met een echte iPad, maar ik vond dat zelf ook nog niet nodig eigenlijk. Hij mag soms met mij samen kindertube kijken maar ik houd de tablet dan vast.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Dit inderdaad. Ik zou ze echt niks meer geven en nog even goed duidelijk uitleggen dat jullie hard werken om die spullen te kunnen betalen.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Poppenhuis zou ik vandaag nog weg halen.

Hier gaat alles waar ze niet normaal mee spelen weg. Goedkope dingen gooi ik radicaal in de prullenbak en de echt dure dingen ook (maar die vis ik er later uit en bewaar ik in de kelder).
    Kleuren ze met stiften waar t niet mag gaan die dus in de prullenbak. Smijten ze met blokjes, gaan alle blokken in de prullenbak.

Wat doe je als ze zulk gedrag vertonen? Hier mogen ze ook gelijk vertrekken naar de gang en ben ik goed boos op ze. Ze mogen daar pas vanaf komen als ze een x aantal minuten (hun leeftijd) netjes op de gang hebben gezeten, zonder te klieren, schreeuwen of er vanaf te komen. Doen ze dit wel begint de tijd opnieuw. Maken ze het heel bond op de gang mogen ze naar hun kamer.

En tja, misschien is er dan even weinig speelgoed. Dan moeten ze zich maar met niets vermaken. Zou ze geen tv laten kijken, daarmee beloon je in mijn ogen hun negatieve gedrag.

Heb je wel eens gevraagd waarom ze zoveel slopen?

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als mijn kinderen twee iPads slopen kunnen ze het schudden en krijgen ze echt geen kindertablet. Ze krijgen dan helemaal niets.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hoe oud zijn jouw kinderen als ik vragen mag?

15. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Mijn zoon heeft nooit mijn iPad gesloopt omdat hij die niet mag van mij. Hij heeft zijn eigen tablet. Waarom zou dat niet mogen, hij heeft toch niets kapot gemaakt?

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gaat toch ook niet over jouw zoontje maar over de dochters van TS? Voor de dochters zou ik absoluut geen kindertablet kopen, aangezien ze al twee iPads kapot hebben gemaakt 'verdienen' ze geen nieuwe in mijn ogen.

Fuddey en SDonya vinden dit leuk.
  17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochters zijn 5 en 2. De oudste heeft het nu wel wat afgeleerd.. Maar als ze de kans krijgt.. Doet ze het weer. Toevallig laatst nog. Ze wilt de laatste tijd graag alleen op haar kamer spelen. Ze heeft die leeftijd nu ook dus ik verbied haar dat niet. Ze had een kleurboek met krijtjes gehad en daar wilde ze in tekenen aan haar bureau. Uiteindelijk heeft ze met die krijt op de muren getekend en het kleurboek kapot gescheurd... Ik vraag dan ook waarom ze dat doet en dan zegt ze dat ze het leuk vind. Dat zegt ze overigens altijd als ze wat kapot heeft gemaakt. Ze vind het volgens mij echt leuk om dingen te slopen.. Ze doet dit namelijk al jaaaaren en ze kan zich echt 'vermaken' met het kapot maken van spullen

Hier gaan de goedkope dingen ook de prullenbak in dan. Die krijtjes en kleurboek zijn dus ook de prullenbak ingegaan en ze krijg voorlopig geen krijtjes of andere kleurspullen meer. Straf krijgen ze op de gang want op de slaapkamer verbouwen ze hun hele kamer dan. Ook krijgen ze nadien nog een hele preek van mij dat ik het niet leuk vind dat ze er zo mee omgaan etc etc. Nadat alles is uitgepraat een knuffel en dat is het. Speelgoed hebben we ook een hele tijd niet meer gekocht om deze reden en het er dan ook bij verteld waarom we iets niet kopen. Het heeft blijkbaar geen nut gehad want er veranderd gewoon niks in het gedrag. Mijn jongste dochter heeft net na het slopen van de iPad een hele tijd op de gang gestaan totdat ze naar mij luisterde. Uitgelegd dat dingen kapot maken niet leuk is en als iets niet lukt dat ze het dan aan mij kan vragen. Nadat ze sorry heeft gezegd mocht ze van de gang af komen en de iPad is uiteraard weer terug in de kast. Die krijgt ze voorlopig niet meer

18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Jeetje... kijk dat er eens een keer iets gesloopt wordt hoort er misschien bij, helemaal bij die van 2. Maar echt springen op een iPad :eek::eek:

Bij onze jongste van 1,5 pak ik het af en zeg nee. Uit ten treure herhalen. Bij die van 3,5 pak ik t af, word heel boos en mag ze er niet meer mee spelen. Soms gooi ik HeT weg, tranen met tuiten. Soms op de gang, soms naar boven (afhankelijk wat t is en wat ze heeft gedaan). En ik heb ook wel eens alleen 'baby' speelgoed neergelegd want als ze zich als baby gedraagt is dat ook het enige wat mag. Ze weet 4 maanden later nog steeds dat ze niet met de stiften mag omdat ze bedacht had dat paars wel een mooie kleur voor onze nieuwe vloer was zeg maar...

SDonya vindt dit leuk.
  19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou ze gewoon speelgoed geven waarmee ze zich lekker kunnen uitleven, zo te horen zijn ze nog wat te jong / wild / etc voor het speelgoed dat je hen geeft. Er bestaat ook redelijk onbreekbaar houten speelgoed :)

Dl wil ook graag smeren, dat mag dan met vingerverf of koekjesdeeg maken etc. Verder doet ze het dan nooit. En tekenen gewoon aan tafel op papier, dat werkt prima.

Paardenbloempje vindt dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Laat je hen zelf opruimen? Of bijvoorbeeld klusjes laten doen in huis waar je een 'bedrag' aan koppelt, zodat ze verplicht die iPad moeten 'terugbetalen' aan jou? Dan weten ze tenminste de waarde van dingen.

Man, ik zou razend zijn op mijn kinderen als ze zoiets flikten. En sowieso geen speelgoed dan, maar ook geen tv kijken. Bekijk het maar en ga je dan maar amuseren met een potje.

Rainbow88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina