Intake basisschool, tips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DisneyMama, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    438
    63
    Hoi hoi,

Komende woensdag heb ik de intake met de juffen voor groep 1. Mijn zoon start 1 oktober bij hun en dit in een soort intake over hoe hij is, welke vragen wij hebben en dergelijke. Ze gaven aan dat het ongeveer een uurtje duurt..
    Nu vraag ik me af, iemand ervaring wat er allemaal besproken word?
    En nog tips van zaken te vragen e.d. Ik kan namelijk niet veel bedenken..

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had vooral praktische vragen. Wat moet je meegeven (wat krijgen de andere kindjes mee), is er een koelkast, etc. Het komt vanzelf wel, loop gewoon even samen de schooldag/week door.

DisneyMama vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    De meest praktische vragen zullen je al gesteld hebben tijdens het bekijken van de school, ik denk dat het dus vooral is hoe is je zoontje. Weet niet of hij naar de peuterspeelzaal ging anders krijg je nog een overdrachtsformulier van de peuterspeelzaal voor de school.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ze zullen wel een vragenlijst voor hun neus hebben die ze met je gaan doornemen. Idd over wat voor kind jouw kind is, of er bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden en vaak ook even check-dubbel-check of de gegevens kloppen waarmee je kind in systeem staat (email, adres, telefoonnummers). De dingen die ik zelf naliep:

Welk telefoonnummer ze het eerst gaan bellen bij problemen/ziekte e.d. (dit bleek bij mij een keer verkeerd in systeem te staan waardoor mijn dochter extra lang ziek op school heeft moeten blijven zitten omdat ze 'niemand te pakken kregen'... terwijl ik op mijn mobiel gewoon bereikbaar was)
    Wat moet mee naar school? Wanneer is gym, waar blijven de gymschoentjes?
    Wanneer gaan ze naar schoolbieb, hoe lang mag ik boeken thuishouden?
    Hoe krijg ik informatie van school (papieren briefje, mail, beide?)
    Heb ik al een schoolkalender en staan daar alle vrije dagen op, heb ik een schoolgids?
    Beschrijf eens een 'gewone' schooldag van begin tot eind?
    Als ik de juf wil spreken (langer dan die paar minuten halen/brengen in bij zijn van anderen), hoe willen ze dat ik dat doe? (bepaald tijdstip, kan ik ook bellen of mailen e.d.)
    Als mijn kind een ongelukje heeft (in broek plassen), hoe pakken ze dat aan?

DisneyMama en owly vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina